Nog altijd niet opgelost
Re: Nog altijd niet opgelost
Kijk, dat is nu een bedrijf die weet wat ze doen. En hier zie je in ieder geval normale en realistische chipwaardes. In mijn geval BMW E36 318I van 140 PK naar 154 PK. Een schokkende 14 PK meer voor 399 euro. DAT is dus de REALISTISCHE prijs die je betaald voor een goed Chiptuning.
Sorry maar dat heb ik er dus niet voor over en kan ik dus voor dat geld net zo goed een 320I kopen en dan een motor hebben die die 150 Pk weer beter kan hebben doordat het een 6 ipv een 4 cylinder is. Minder slijtage en druk op de motor.
En als ik het zou willen zou ik aan OBD-Tuning kunnen vragen of er nog meer uit de motor geperst kan worden en zullen ze ook zeggen dat dit best kan, maar dan gaan we over hele andere bedragen en werkzaamheden praten die dan uitgevoerd moeten worden.
Sorry maar dat heb ik er dus niet voor over en kan ik dus voor dat geld net zo goed een 320I kopen en dan een motor hebben die die 150 Pk weer beter kan hebben doordat het een 6 ipv een 4 cylinder is. Minder slijtage en druk op de motor.
En als ik het zou willen zou ik aan OBD-Tuning kunnen vragen of er nog meer uit de motor geperst kan worden en zullen ze ook zeggen dat dit best kan, maar dan gaan we over hele andere bedragen en werkzaamheden praten die dan uitgevoerd moeten worden.
Re: Nog altijd niet opgelost
Chippen heeft helemaa NIETS te maken met de noodloop van de auto! De auto gaat in de noodloop doordat de turbo druk verliest. Hierdoor schakelt de turbo zichzelf uit. De turboslangen zetten helemaal uit door teveel druk en de kleine spleetjes/gaatjes worden natuurlijk ook groter hierdoor gaat de auto in de noodloop. Wat ik aanraad is om andere van sterkere materiaal intercoolerslangen te nemen.
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |
| Op zoek naar Privacy Shades |
Re: Nog altijd niet opgelost
Dus jij denkt niet dat een foute 'mapping' voor een noodloop kan zorgen? En eeh... een turbo die uitschakelt?
Vermogenswinst bij benzine motoren is altijd relatief beperkt, al vind ik 10% best veel zonder aanpassingen in de hardware zoals in of uitlaat
Vermogenswinst bij benzine motoren is altijd relatief beperkt, al vind ik 10% best veel zonder aanpassingen in de hardware zoals in of uitlaat
Laatst gewijzigd door AlexS op 26 mar 2013, 08:45, 2 keer totaal gewijzigd.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: Nog altijd niet opgelost
Slecht chippen heeft alles te maken met dit soort problemen. Voorbeelden genoeg in de verschillende fora.
Chippen is nu eenmaal niet zo eenvoudig en heeft ook zijn nadelen. Onderdelen worden sterker belast.
In dit geval zijn enkele parameters waarschijnlijk slecht ingesteld. De tuner zou hier een oplossing moeten kunnen bieden.
Chippen is nu eenmaal niet zo eenvoudig en heeft ook zijn nadelen. Onderdelen worden sterker belast.
In dit geval zijn enkele parameters waarschijnlijk slecht ingesteld. De tuner zou hier een oplossing moeten kunnen bieden.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Nog altijd niet opgelost
Jongens, bij mij is de probleem opgelost!
Ik heb een nieuwe turbodrukregelaar erin laten zetten, sindsdien geen noodloop meer.
Ik heb een nieuwe turbodrukregelaar erin laten zetten, sindsdien geen noodloop meer.
- henri.thijssen
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
- Locatie: Eindhoven
Re: Nog altijd niet opgelost
@David
Heb je misschien een onderdeel nummer?
Want ik weet zo niet welke je bedoelt ?
Of bedoel je deze: DRUKVERANDERINGS-ELEMENT 11747796634 ?
Dit ventiel wat ik bedoel ik zit ook op je AGR en naar wat ik heb gehoord ook bij sommige op de turbo.
Want je 2x soorten turbo's dacht ik (atmosperisch en electronisch aangedreven ... zoiets dacht ik)
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45
Heb je misschien een onderdeel nummer?
Want ik weet zo niet welke je bedoelt ?
Of bedoel je deze: DRUKVERANDERINGS-ELEMENT 11747796634 ?
Dit ventiel wat ik bedoel ik zit ook op je AGR en naar wat ik heb gehoord ook bij sommige op de turbo.
Want je 2x soorten turbo's dacht ik (atmosperisch en electronisch aangedreven ... zoiets dacht ik)
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45
E60 530D 2005 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
Re: Nog altijd niet opgelost
Klopt idd, drukveranderingselement.
Productcode voor 520d LCI, 11747805391
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
Productcode voor 520d LCI, 11747805391
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
Re: Nog altijd niet opgelost
Dat is dus toch de regelaar voor de AGR klep?
Bij LCI heb je idd electronisch geregelde turbo geometrie (behalve bij 535d denk ik).
Bij LCI heb je idd electronisch geregelde turbo geometrie (behalve bij 535d denk ik).
F10 N57N
Re: Nog altijd niet opgelost
Nee, dit is de agr klep/ventiel----> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=50&hl=17
Onderdeelnr. 11717801942
Onderdeelnr. 11717801942
- henri.thijssen
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
- Locatie: Eindhoven
Re: Nog altijd niet opgelost
Vannochtend maar een keer aan begonnen dan (2h werk)
Ik heb Pressure Converter vervangen (11747796634), en de vaccuum slang tussen dit ding en agr (uit voorzorg).
Deze zit langs je gloeimodule gemonteerd en doet iets met onderdruk aandruk aansturing en AGR (530d pre lci)
De oude was behoorlijk vies en nat, dus ik hoop dat dit helpt. Dus binnenkort een keer testen op der Autobahn.
Eignelijk stom , achteraf gezien. 8 mnd terug gloeimodule vervangen , omdat die defect was, bind plates gemonteerd, en inlaatspruitstuk voor zover mogelijk was schoongemaakt. Toen had ik dat ding ook moeten vervangen. De Gloeimodule was nu wel mooi droog.
Afin, to be updated
Ik heb Pressure Converter vervangen (11747796634), en de vaccuum slang tussen dit ding en agr (uit voorzorg).
Deze zit langs je gloeimodule gemonteerd en doet iets met onderdruk aandruk aansturing en AGR (530d pre lci)
De oude was behoorlijk vies en nat, dus ik hoop dat dit helpt. Dus binnenkort een keer testen op der Autobahn.
Eignelijk stom , achteraf gezien. 8 mnd terug gloeimodule vervangen , omdat die defect was, bind plates gemonteerd, en inlaatspruitstuk voor zover mogelijk was schoongemaakt. Toen had ik dat ding ook moeten vervangen. De Gloeimodule was nu wel mooi droog.
Afin, to be updated
E60 530D 2005 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
Re: Nog altijd niet opgelost
Ik ben benieuwd, hopelijk is het hiermee opgelost.
Laat het ons weten!
Laat het ons weten!
Re: Nog altijd niet opgelost
He ik snap het niet 11717801942 lijkt toch op de actuator van de AGR klep zelf (sorry kijk alleen naar de plaatjes en wil graag weten hoe het werkt ). Ik dacht dat deze weer aan gestuurd werd door 11747805391 via het vacuum.Davud schreef:Nee, dit is de agr klep/ventiel----> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=50&hl=17
Onderdeelnr. 11717801942
F10 N57N
Re: Nog altijd niet opgelost
arnhem026 schreef:Chippen heeft helemaa NIETS te maken met de noodloop van de auto! De auto gaat in de noodloop doordat de turbo druk verliest. Hierdoor schakelt de turbo zichzelf uit. De turboslangen zetten helemaal uit door teveel druk en de kleine spleetjes/gaatjes worden natuurlijk ook groter hierdoor gaat de auto in de noodloop. Wat ik aanraad is om andere van sterkere materiaal intercoolerslangen te nemen.
Ik heb bij mijn vorige auto ( peugeot 307 HDI ) het zelfde gehad ook zo een fluitende geluid. Ik bleef er mee doorrijden tot dat ik op een dag een redelijke knal hoorde, vermogen van de auto was meteen weg, later bleek het om eenvan de turbo slangen te gaan. Die werd vervangen en geluid was ook meteen weg.
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world."
Re: Nog altijd niet opgelost
Na vanmiddag de 18" zomervelgen er weer op te hebben laten zetten nogmaals naar de autobahn gegaan met een ODBC recorder aangesloten. Wat denk je? Met geen mogelijkheid meer in de noodloop te krijgen. Zonder moeite door naar 250km/h, meerdere malen geprobeerd. Ik geef 't voorlopig ff op.
Fijne is wel dat de trilling in m'n achterwielen bij ~90km/h óók weg is. Is dus toch een kromme velg geweest, ondanks dat ik die heb laten rechttrekken...
Fijne is wel dat de trilling in m'n achterwielen bij ~90km/h óók weg is. Is dus toch een kromme velg geweest, ondanks dat ik die heb laten rechttrekken...
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
Re: Nog altijd niet opgelost
@Balblas Wat had je veranderd trouwens ?
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |
| Op zoek naar Privacy Shades |