Nog altijd niet opgelost

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
yltkdy
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 feb 2012, 00:41
Locatie: Kamperland

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door yltkdy » 24 mar 2013, 14:09

Kijk, dat is nu een bedrijf die weet wat ze doen. En hier zie je in ieder geval normale en realistische chipwaardes. In mijn geval BMW E36 318I van 140 PK naar 154 PK. Een schokkende 14 PK meer voor 399 euro. DAT is dus de REALISTISCHE prijs die je betaald voor een goed Chiptuning.

Sorry maar dat heb ik er dus niet voor over en kan ik dus voor dat geld net zo goed een 320I kopen en dan een motor hebben die die 150 Pk weer beter kan hebben doordat het een 6 ipv een 4 cylinder is. Minder slijtage en druk op de motor.

En als ik het zou willen zou ik aan OBD-Tuning kunnen vragen of er nog meer uit de motor geperst kan worden en zullen ze ook zeggen dat dit best kan, maar dan gaan we over hele andere bedragen en werkzaamheden praten die dan uitgevoerd moeten worden.

Gebruikersavatar
arnhem026
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 okt 2012, 09:07
Locatie: Arnhem

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door arnhem026 » 26 mar 2013, 01:15

Chippen heeft helemaa NIETS te maken met de noodloop van de auto! De auto gaat in de noodloop doordat de turbo druk verliest. Hierdoor schakelt de turbo zichzelf uit. De turboslangen zetten helemaal uit door teveel druk en de kleine spleetjes/gaatjes worden natuurlijk ook groter hierdoor gaat de auto in de noodloop. Wat ik aanraad is om andere van sterkere materiaal intercoolerslangen te nemen.
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |

AlexS
Berichten: 996
Lid geworden op: 22 jan 2012, 19:27

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door AlexS » 26 mar 2013, 08:17

Dus jij denkt niet dat een foute 'mapping' voor een noodloop kan zorgen? En eeh... een turbo die uitschakelt?

Vermogenswinst bij benzine motoren is altijd relatief beperkt, al vind ik 10% best veel zonder aanpassingen in de hardware zoals in of uitlaat
Laatst gewijzigd door AlexS op 26 mar 2013, 08:45, 2 keer totaal gewijzigd.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door tom_il » 26 mar 2013, 08:30

Slecht chippen heeft alles te maken met dit soort problemen. Voorbeelden genoeg in de verschillende fora.
Chippen is nu eenmaal niet zo eenvoudig en heeft ook zijn nadelen. Onderdelen worden sterker belast.

In dit geval zijn enkele parameters waarschijnlijk slecht ingesteld. De tuner zou hier een oplossing moeten kunnen bieden.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
Davud
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 mar 2012, 12:33

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door Davud » 12 apr 2013, 09:19

Jongens, bij mij is de probleem opgelost!
Ik heb een nieuwe turbodrukregelaar erin laten zetten, sindsdien geen noodloop meer.

Gebruikersavatar
henri.thijssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
Locatie: Eindhoven

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door henri.thijssen » 13 apr 2013, 08:50

@David

Heb je misschien een onderdeel nummer?
Want ik weet zo niet welke je bedoelt ?
Of bedoel je deze: DRUKVERANDERINGS-ELEMENT 11747796634 ?

Dit ventiel wat ik bedoel ik zit ook op je AGR en naar wat ik heb gehoord ook bij sommige op de turbo.
Want je 2x soorten turbo's dacht ik (atmosperisch en electronisch aangedreven ... zoiets dacht ik)

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45
E60 530D 2005 :///m: 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995


Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

Gebruikersavatar
Davud
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 mar 2012, 12:33

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door Davud » 13 apr 2013, 17:55

Klopt idd, drukveranderingselement.
Productcode voor 520d LCI, 11747805391

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door Lowkey » 20 apr 2013, 20:25

Dat is dus toch de regelaar voor de AGR klep?
Bij LCI heb je idd electronisch geregelde turbo geometrie (behalve bij 535d denk ik).
F10 N57N

Gebruikersavatar
Davud
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 mar 2012, 12:33

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door Davud » 20 apr 2013, 22:50

Nee, dit is de agr klep/ventiel----> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=50&hl=17

Onderdeelnr. 11717801942

Gebruikersavatar
henri.thijssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
Locatie: Eindhoven

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door henri.thijssen » 21 apr 2013, 14:26

Vannochtend maar een keer aan begonnen dan (2h werk)
Ik heb Pressure Converter vervangen (11747796634), en de vaccuum slang tussen dit ding en agr (uit voorzorg).
Deze zit langs je gloeimodule gemonteerd en doet iets met onderdruk aandruk aansturing en AGR (530d pre lci)
De oude was behoorlijk vies en nat, dus ik hoop dat dit helpt. Dus binnenkort een keer testen op der Autobahn.
Eignelijk stom , achteraf gezien. 8 mnd terug gloeimodule vervangen , omdat die defect was, bind plates gemonteerd, en inlaatspruitstuk voor zover mogelijk was schoongemaakt. Toen had ik dat ding ook moeten vervangen. De Gloeimodule was nu wel mooi droog.
Afin, to be updated
E60 530D 2005 :///m: 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995


Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

Gebruikersavatar
Davud
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 mar 2012, 12:33

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door Davud » 21 apr 2013, 22:21

Ik ben benieuwd, hopelijk is het hiermee opgelost.
Laat het ons weten!

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door Lowkey » 22 apr 2013, 00:13

Davud schreef:Nee, dit is de agr klep/ventiel----> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=50&hl=17

Onderdeelnr. 11717801942
He ik snap het niet 11717801942 lijkt toch op de actuator van de AGR klep zelf (sorry kijk alleen naar de plaatjes en wil graag weten hoe het werkt ;) ). Ik dacht dat deze weer aan gestuurd werd door 11747805391 via het vacuum.
F10 N57N

Gebruikersavatar
E.T520i
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:13

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door E.T520i » 23 apr 2013, 10:10

arnhem026 schreef:Chippen heeft helemaa NIETS te maken met de noodloop van de auto! De auto gaat in de noodloop doordat de turbo druk verliest. Hierdoor schakelt de turbo zichzelf uit. De turboslangen zetten helemaal uit door teveel druk en de kleine spleetjes/gaatjes worden natuurlijk ook groter hierdoor gaat de auto in de noodloop. Wat ik aanraad is om andere van sterkere materiaal intercoolerslangen te nemen.

Ik heb bij mijn vorige auto ( peugeot 307 HDI ) het zelfde gehad ook zo een fluitende geluid. Ik bleef er mee doorrijden tot dat ik op een dag een redelijke knal hoorde, vermogen van de auto was meteen weg, later bleek het om eenvan de turbo slangen te gaan. Die werd vervangen en geluid was ook meteen weg.
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world."

Gebruikersavatar
balblas
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 jan 2010, 17:55
Locatie: Bronkhorst

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door balblas » 06 mei 2013, 17:38

Na vanmiddag de 18" zomervelgen er weer op te hebben laten zetten nogmaals naar de autobahn gegaan met een ODBC recorder aangesloten. Wat denk je? Met geen mogelijkheid meer in de noodloop te krijgen. Zonder moeite door naar 250km/h, meerdere malen geprobeerd. Ik geef 't voorlopig ff op.

Fijne is wel dat de trilling in m'n achterwielen bij ~90km/h óók weg is. Is dus toch een kromme velg geweest, ondanks dat ik die heb laten rechttrekken...
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001

Gebruikersavatar
arnhem026
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 okt 2012, 09:07
Locatie: Arnhem

Re: Nog altijd niet opgelost

Bericht door arnhem026 » 06 mei 2013, 20:49

@Balblas Wat had je veranderd trouwens ?
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”