Geheime sportmenu
Geheime sportmenu
Goeiedag bmw liefhebbers,
Ik zie op youtube een filmpje waar iemand laat zien hoe hij een knop instaleerd waarmee hij een " geheime sportmode" activeerd
Geeft iemand hier eerder wat van gehoord en zal het werken op mijn 530d uit 2005
Hij heeft trouwens nog meer leuke diy videos raad jullie ook aan om een kijkje te nemen bij de rest van zijn filmpjes
Groetjes abii
Ik zie op youtube een filmpje waar iemand laat zien hoe hij een knop instaleerd waarmee hij een " geheime sportmode" activeerd
Geeft iemand hier eerder wat van gehoord en zal het werken op mijn 530d uit 2005
Hij heeft trouwens nog meer leuke diy videos raad jullie ook aan om een kijkje te nemen bij de rest van zijn filmpjes
Groetjes abii
Laatst gewijzigd door Rene08 op 06 mei 2013, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube film ingesloten
Reden: Youtube film ingesloten
Ooit een BMW gereden, nooit meer iets anders gewild
- henri.thijssen
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
- Locatie: Eindhoven
Re: Geheime sportmenu
ja dit werkt.
Echter kan ik niet echt echt zeggen of ik verschil merk ?
zie ook:
http://www.e60-forum.de/thread.php?threadid=27542&sid=#
ps z'on sport knop heb ik nog liggen als iemand interesse heeft.
Orgineel heb je ook de afdekplaat voor versn.hendel nodig, maar als je handig bent, kun je vast wel een andere plaats voor vinden. (graag pm bij interesse)
Echter kan ik niet echt echt zeggen of ik verschil merk ?
zie ook:
http://www.e60-forum.de/thread.php?threadid=27542&sid=#
ps z'on sport knop heb ik nog liggen als iemand interesse heeft.
Orgineel heb je ook de afdekplaat voor versn.hendel nodig, maar als je handig bent, kun je vast wel een andere plaats voor vinden. (graag pm bij interesse)
E60 530D 2005 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
Re: Geheime sportmenu
Er is heel wat discussie rond, DS mode zou hetzelfde doen. Alhoewel daar ook niet iedereen het eens over is.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Geheime sportmenu
Maar is het dan iets anders als dat je hem met je pook op DS zet of is het alleen maar een andere manier om je auto in DS mode te zetten ?
Ooit een BMW gereden, nooit meer iets anders gewild
Re: Geheime sportmenu
Dat is niet duidelijk, sommige die het gedaan hebben zeggen dat ze een verschil voelen met DS mode, andere zeggen van niet. ikzelf zou graag een sport stand hebben waarbij de gasresponse en het stuur harder word zonder dat de automaat later opschakeld. Vind het persoonlijk vervelend dat in DS hij zo laat opschakeld, goed voor een benzine maar voor een diesel vind ik het nutteloos.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Geheime sportmenu
ZF handleiding van de 6HP19/26
De EGS sturing van de E60 transmissie kan tussen 4 maps schakelen naar gelang rijstijl en selectie D of DS
in stand D: E en XE , economy en extreme economy
in stand DS: X en XS , sport en extreme sport
het lijkt dat die stekkerverbinding gewoon X of XS activeerd?
De EGS sturing van de E60 transmissie kan tussen 4 maps schakelen naar gelang rijstijl en selectie D of DS
in stand D: E en XE , economy en extreme economy
in stand DS: X en XS , sport en extreme sport
het lijkt dat die stekkerverbinding gewoon X of XS activeerd?
F10 N57N
Re: Geheime sportmenu
Het doet nog meer, het stuur word harder en de gasresponse word beter. Maar dit zou ook allemaal gebeuren als je hem in DS zet.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Geheime sportmenu
Jaa daar twijfel ik dus over Tom_il
want ik neem aan dat die gozer van het filmpje dat ik heb gepost ook wel een DS stan heeft en hij zegt da hij verschil voelt. Plus ik zie geen Sport lampje branden in me dashboard en met het activeren van dat knopje zie je dat wel.. ik neem aan dat ik het toch ga proberen te doen ook. Zal dan gelijk een DIY posten.
want ik neem aan dat die gozer van het filmpje dat ik heb gepost ook wel een DS stan heeft en hij zegt da hij verschil voelt. Plus ik zie geen Sport lampje branden in me dashboard en met het activeren van dat knopje zie je dat wel.. ik neem aan dat ik het toch ga proberen te doen ook. Zal dan gelijk een DIY posten.
Ooit een BMW gereden, nooit meer iets anders gewild
Re: Geheime sportmenu
Ik heb dit sinds kort ook gedaan, echter wel via de originele manier. Dus ook met de sportknop rechts beneden in het omlijstingspaneel van mijn schakelhendel van de automaat en de bedradig aangesloten zoals dit aanggeven staat in de WDS.
Ik heb maar een 2.0 liter M54 motor dus motormanagement aapassing (tunen) leverde mij haast niets op.
Deze sport mode echter wel! de motor word wakker en reageert sneller op het gaspedaal en is gewoon een stuk aktiever en lijkt 'sneller'
DS mode doet bij mij bijna niets, alleen maar de toeren langer vast houden, meer niet. Heb de indruk dat deze meer bedoeld is voor het geval dat je met een caravan in de bergen rijd of zo, maar de sportmode is echt leuk, vooral in mijn geval als je een lichtere motor hebt. Berijders met actieve stuurbekrachtiging hebben zelfs de bewering dat de stuurbekrachtiging ook anders reageert, maar daar kan ik niet over meepraten.
Leuke mod voor weinig! het enigste wat het duurst is is het paneel met de sport knop erop. en alleen voor auto's voor de facelift met het oude type transmissie.
Ik heb maar een 2.0 liter M54 motor dus motormanagement aapassing (tunen) leverde mij haast niets op.
Deze sport mode echter wel! de motor word wakker en reageert sneller op het gaspedaal en is gewoon een stuk aktiever en lijkt 'sneller'
DS mode doet bij mij bijna niets, alleen maar de toeren langer vast houden, meer niet. Heb de indruk dat deze meer bedoeld is voor het geval dat je met een caravan in de bergen rijd of zo, maar de sportmode is echt leuk, vooral in mijn geval als je een lichtere motor hebt. Berijders met actieve stuurbekrachtiging hebben zelfs de bewering dat de stuurbekrachtiging ook anders reageert, maar daar kan ik niet over meepraten.
Leuke mod voor weinig! het enigste wat het duurst is is het paneel met de sport knop erop. en alleen voor auto's voor de facelift met het oude type transmissie.
Re: Geheime sportmenu
Dus niet voor mijnn 530d uit 2005 ? Want ik heb niet de facelift en over me bak ben ik niet zeker hoe kom ik achter of ik oude type bak heb @zino1976 ?
Ooit een BMW gereden, nooit meer iets anders gewild
Re: Geheime sportmenu
Pre-Facelift heeft altijd de oude pook (transmissie is dezelfde).zino1976 schreef:Alleen voor auto's voor de facelift met het oude type transmissie.
525d E61 2007 pre-LCI
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Geheime sportmenu
Ik ben even benieuwd hoe dat zg "harder" worden van het stuur dan werkt met een hydraulische stuurbekrachtiging. Zou de bekrachtiging echt minder olie pompen in dat geval?
Ik heb het gehad op de F20 en dan wordt het stuur idd zwaarder als je de sportmodus aanzet. Dat is echter electronische stuurbekrachtiging. Ik vond het nogal irritant eerlijk gezegd.
Ik heb het gehad op de F20 en dan wordt het stuur idd zwaarder als je de sportmodus aanzet. Dat is echter electronische stuurbekrachtiging. Ik vond het nogal irritant eerlijk gezegd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Geheime sportmenu
Als je servotronic hebt wat standaard is op de E60 vanaf ik dacht 2004 is de bekrachtiging harder naarmate je harder rijd. Dit is vrij subtiel maar werkt goed in mijn wagen. Geen idee hoe dit gebeurt. In hoevere de sporttoets hier nog veel aan wijzigd weet ik niet.
Beste stuurbekrachting is nogal altijd hydraulisch, vandaar dat op de M5 F10 deze hydraulisch is waar hij op de rest van de F10/F11 range electrische is. Beniewd wat ze op de nieuwe M3 gaan doen.
Beste stuurbekrachting is nogal altijd hydraulisch, vandaar dat op de M5 F10 deze hydraulisch is waar hij op de rest van de F10/F11 range electrische is. Beniewd wat ze op de nieuwe M3 gaan doen.
525d E61 2007 pre-LCI
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Geheime sportmenu
moah, ik weet niet of ik het daar mee eens ben. Ik vind de electronisch bekrachtiging van de F30 die ik nu rij toch wel beter dan welke hydraulische dan ook. Hij is super direct en heel constant. Ik moet wel zeggen dat ik de sportsteering heb die 25% minder stuuruitslag heeft dan standaard. Deze heb ik gekregen omdat de standaard bekrachtiging een ontwerpfout had. Maar goed, dat is dus opgelost.tom_il schreef: Beste stuurbekrachting is nogal altijd hydraulisch,
BMW E90 330iA, BMW E87 118i