Laurens' BMW E46 328i morgen naar de garage
Re: Laurens' BMW E46 328i ''fotoshootje''
Mooie foto's! Is inderdaad een mooi toestel Mijn pa heeft hem als tweede telefoon! Toffe auto man!
Ziet er heel goed uit!
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Mooie foto voor een telefoon ja..
Ik maak gebruik van de Xperia S, en die trekt ook zeker mooie foto's.
Maar je moet hem wel goed stil houden, en de omstandigheden moeten erg gunstig zijn...
Owjah... erg mooie auto !
Grijs is helemaal in
Ik maak gebruik van de Xperia S, en die trekt ook zeker mooie foto's.
Maar je moet hem wel goed stil houden, en de omstandigheden moeten erg gunstig zijn...
Owjah... erg mooie auto !
Grijs is helemaal in
- Laurens'94
Gister was het lekker weer, dus mijn auto even grondig gewassen en een lekker stukje getourd
Hij glimde zo erg, dat met de zon er vol op je gewoon pijn aan je ogen kreeg, van het kijken naar de auto
Een vriend van me had ook nog even een uitlaat filmpje gemaakt, ik vond hem zo van achter toch verassend goed klinken. Een beetje jammer alleen dat ze zoveel door het filmpje kletsen.
Het is niet de standaard uitlaat die eronderit, daar zijn ze ook te groot voor. Maar zou ook niet weten wat voor een het wel is.
En aanstaande donderdag misschien een setje 19inch CSL velgen ophalen. Stonden voor een erg leuk prijsje te koop op marktplaats met goede banden.
Hij glimde zo erg, dat met de zon er vol op je gewoon pijn aan je ogen kreeg, van het kijken naar de auto
Een vriend van me had ook nog even een uitlaat filmpje gemaakt, ik vond hem zo van achter toch verassend goed klinken. Een beetje jammer alleen dat ze zoveel door het filmpje kletsen.
Het is niet de standaard uitlaat die eronderit, daar zijn ze ook te groot voor. Maar zou ook niet weten wat voor een het wel is.
En aanstaande donderdag misschien een setje 19inch CSL velgen ophalen. Stonden voor een erg leuk prijsje te koop op marktplaats met goede banden.
Re: Laurens' BMW E46 328i gewassen plus uitlaatfilmpje!
Is het een zwart setje? Of welk setje is het? Let wel op dat meeste setjes die online staan niet onder een sedan passen dus als je de maten hier even post kunnen we je wel verder helpen misschien! Mooi geluid zo hoor !
- Laurens'94
Het was gewoon een zilverkleurig setje met lichte stoeprandschade. Maar de koop ging helaas niet door.
Kreeg een dag voordat ik eigenlijk langs zou komen een e-mail van de adverteerder dat hij de velgen helaas niet meer aan mij kon verkopen. Z'n vriendin had ermee langs een stoeprand gereden, daarmee 2 velgen flink beschadigd plus de banden, en 1 velg krom gereden. Helaas geloof ik het alleen niet helemaal en had ik meer het idee dat hij de velgen zelf wilde houden. Maarja, de zoektocht naar een leuk setje velgen gaat door
Kreeg een dag voordat ik eigenlijk langs zou komen een e-mail van de adverteerder dat hij de velgen helaas niet meer aan mij kon verkopen. Z'n vriendin had ermee langs een stoeprand gereden, daarmee 2 velgen flink beschadigd plus de banden, en 1 velg krom gereden. Helaas geloof ik het alleen niet helemaal en had ik meer het idee dat hij de velgen zelf wilde houden. Maarja, de zoektocht naar een leuk setje velgen gaat door
- Laurens'94
Sinds kort het eerste echte probleem met mijn auto! Na toch 9000 kilometer probleemloos rond te hebben gereden.
Het sensorlampje van de koelvloeistof van mijn auto op het dashboard bleek stuk te zijn, waardoor ik niet wist dat deze bijgevuld moest worden, totdat ik problemen kreeg. Mijn auto wilde soms niet goed starten en had af en toe een gekke bui. Wanneer die dit had reed de auto zeer slecht. Zeer schokkerig, niet goed reageren op het gaspedaal en kon soms zomaar ineens afslaan, ookal had ik de koppeling vol ingedrukt. Het dopje onder de motorkap van de koelvloeistof open gedraait en hij was echt helemaal uitgedroogd. Inmiddels al meer als 4 liter erin gegooit en hij blijft steeds leeglopen, terwijl ik het niet zie lekken onder de auto. Gister weer het probleem gehad dat die zeer slecht reed en bij 50 kilometer per uur ook zomaar ineens afsloeg. Vandaag nog een klein stukje gereden, maar vandaag alles weer perfect. Het is dus maar echt heel soms. 1x per week maximaal dat die dit probleem heeft.
Had dit probleem een hele tijd geleden vaker en dacht dat het echt met de koeling van de motor te maken had. Maar sinds ik de koelvloeistof op pijl houdt heb ik dit probleem veel minder vaak. Ik dacht eigenlijk er van af te zijn, totdat m'n auto gister weer vreemd deed. Ben een tijd geleden toen langs een garage geweest en die wist mij te vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk m'n nokkenassensor was. Maar nu de koelvloeistof is bijgevuld en er veel minder last van heb heb ik toch het idee dat het met de koeling van de motor te maken heeft. De koelvloeistof loopt toch elke keer weer leeg, dus moet er ergens een lekje zitten. Voorlopig rijdt ik even in mijn moeders auto, totdat mijn auto gerepareerd wordt.
Wat denken jullie, toch door het lekje waardoor m'n motor niet goed gekoeld wordt en daardoor eens in de zoveel tijd niet goed rijdt? Of zou het toch ook m'n nokkenassensor kunnen zijn? Of misschien nog iets anders?
Het sensorlampje van de koelvloeistof van mijn auto op het dashboard bleek stuk te zijn, waardoor ik niet wist dat deze bijgevuld moest worden, totdat ik problemen kreeg. Mijn auto wilde soms niet goed starten en had af en toe een gekke bui. Wanneer die dit had reed de auto zeer slecht. Zeer schokkerig, niet goed reageren op het gaspedaal en kon soms zomaar ineens afslaan, ookal had ik de koppeling vol ingedrukt. Het dopje onder de motorkap van de koelvloeistof open gedraait en hij was echt helemaal uitgedroogd. Inmiddels al meer als 4 liter erin gegooit en hij blijft steeds leeglopen, terwijl ik het niet zie lekken onder de auto. Gister weer het probleem gehad dat die zeer slecht reed en bij 50 kilometer per uur ook zomaar ineens afsloeg. Vandaag nog een klein stukje gereden, maar vandaag alles weer perfect. Het is dus maar echt heel soms. 1x per week maximaal dat die dit probleem heeft.
Had dit probleem een hele tijd geleden vaker en dacht dat het echt met de koeling van de motor te maken had. Maar sinds ik de koelvloeistof op pijl houdt heb ik dit probleem veel minder vaak. Ik dacht eigenlijk er van af te zijn, totdat m'n auto gister weer vreemd deed. Ben een tijd geleden toen langs een garage geweest en die wist mij te vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk m'n nokkenassensor was. Maar nu de koelvloeistof is bijgevuld en er veel minder last van heb heb ik toch het idee dat het met de koeling van de motor te maken heeft. De koelvloeistof loopt toch elke keer weer leeg, dus moet er ergens een lekje zitten. Voorlopig rijdt ik even in mijn moeders auto, totdat mijn auto gerepareerd wordt.
Wat denken jullie, toch door het lekje waardoor m'n motor niet goed gekoeld wordt en daardoor eens in de zoveel tijd niet goed rijdt? Of zou het toch ook m'n nokkenassensor kunnen zijn? Of misschien nog iets anders?
Re: Laurens' BMW E46 328i HELP! Probleem met auto.
Nokkenassensor is een veelvoorkomend kwaaltje voor de E46. Een lek reservoir ook. Vind het wel vreemd dat de temperatuurmeter niet uitsloeg naar te warm toen het reservoir kurkdroog was. Aangezien je reservoir toch leegloopt na bijvullen, kan het zijn dat je motor vloeistof drinkt. Je kan kijken of er veel witte rook uit je uitlaat komt, ook bij een goed warme motor, een druktest uitvoeren, maar het beste is natuurlijk uitlezen. Als er veel constant witte rook uit je uitlaat komt dan kan er iets lek zijn aan je pakkingen. Bij een druktest kan je zien of alle slangen nog goed zijn. Zit er geen scheur in je reservoir? Een kleintje loopt ie ook langzaam van leeg en merk je niet direct. Aangezien je motor ook uitvalt kan het een hoop zijn. Ik raad je toch aan om iemand te zoeken die hem voor je uit kan lezen. Als daar niks uit komt kan je nog preventief dingen vervangen, maar je kan het beste de mogelijke problemen naar boven halen dmv de scanner.
Schokkerig rijden, uitvallen en gebrek aan vermogen is zeker weten de nokas sensor, aan de inlaatzijde. Had ik laatst ook.. Kost 100 euro en vervangen is niet zo moeilijk. Dat van die kvs zou ik wel even na laten kijken.
Ikzelf heb ook last van stotteren, bij koude motor een dip stationair en misfires bij vollast gasgeven onder de 2500 toeren. Is dat ook nokkenassensor denk je?
Zou kunnen man, misschien wel de uitlaatzijde? Het beste is om zon bmw scanner eraan te hangen, weet je het zeker. Dat ik me auto kocht was de uitlaatzijde al stuk (bleek achteraf) en vorige maand begaf de inlaatzijde het ook. Maargoed is weer vervangen dus hoef ik me komende jaren niet druk om te maken.
Ik had trouwens met een warme motor erg last van de nokas sensor aan de inlaat zijde. Waaraan je het goed kan merken is dat ie moeilijk start en heeeel gouw uitvalt bij het op laten komen van de koppeling. Het rijd dan voor geen meter dus dat merk je heel gouw.
Ik had trouwens met een warme motor erg last van de nokas sensor aan de inlaat zijde. Waaraan je het goed kan merken is dat ie moeilijk start en heeeel gouw uitvalt bij het op laten komen van de koppeling. Het rijd dan voor geen meter dus dat merk je heel gouw.
Je bougies recent nog vervangen? Toen we de 330 aanschafte had deze ook misfires bij stationair en rijdend, maar na 6 nieuwe bougies was dit verdwenen.JzAero schreef:Ikzelf heb ook last van stotteren, bij koude motor een dip stationair en misfires bij vollast gasgeven onder de 2500 toeren. Is dat ook nokkenassensor denk je?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- Laurens'94
Bedankt voor de tips! Helaas momenteel erg druk met werk, maar wanneer ik een vrije dag heb, ga ik hem gelijk is een keertje uit laten lezen. Waarschijnlijk dus twee probleempjes. Een lekje ergens van m'n koelvloeistof en een kapotte nokkenassensor aan de inlaatzijde. Heb namenlijk precies het probleem wat jij had Yusuf1; moeilijk starten en héél gauw afslaan van de motor met het op laten komen van de koppeling.
Bij mijn auto zijn die bij 140.000km vervangen. Ik heb nu 167.500km erop staan.