Gister de auto laten uitlezen:
* misfire cilinder 6
* air mass flow ....
Dat zijn de foutcode's die naar voren kwamen.
LMM gaat vervangen worden en hopelijk dat de problemen voorbij zijn.
Olieprobleem is nog steeds aanwezig.
Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft, maar hopelijk is dit probleem met de olie
ook voorbij. Carterventilatieslang is eens goed doorgeblazen.
Diverse problemen met BMW E46 (olie, verbruik en stotteren)
Re: Diverse problemen met BMW E46 (olie, verbruik en stotter
Dus na 450 km heb je het minimumpeil bereikt van het olieniveau?
1 liter op 450 km ? Dan moet toch je auto blauw roken. Dat zou absurd hoog zijn. Zelfs bij 1 op 1000.
1 liter op 450 km ? Dan moet toch je auto blauw roken. Dat zou absurd hoog zijn. Zelfs bij 1 op 1000.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: Diverse problemen met BMW E46 (olie, verbruik en stotter
Dat is het probleem juist... er is geen blauwe rook te zien...geen olielekkage op de oprit.
Auto heeft nu 209.000 km op de klok staan.
Auto heeft nu 209.000 km op de klok staan.
Re: Diverse problemen met BMW E46 (olie, verbruik en stotter
Klinkt als een gat in je cilinder oid. Zou maar bij een garage voor verdere controle langs gaan. Cilinder kop eraf en kijken!
Re: Diverse problemen met BMW E46 (olie, verbruik en stotter
Afgelopen vrijdag de LMM vervangen.
Helaas nog steeds niet het gewenste resultaat.
Auto blijft inhouden, en lijkt wel op 5 cylinders te lopen.
Vanmorgen het starten ging ook behoorlijk moeizaam.
Deze week opnieuw laten uitlezen en hopelijk wordt het snel opgelost.
Helaas nog steeds niet het gewenste resultaat.
Auto blijft inhouden, en lijkt wel op 5 cylinders te lopen.
Vanmorgen het starten ging ook behoorlijk moeizaam.
Deze week opnieuw laten uitlezen en hopelijk wordt het snel opgelost.
Re: Diverse problemen met BMW E46 (olie, verbruik en stotter
Het inhouden/stotteren lijkt verholpen te zijn:
boosdoener is de bobine geweest cylinder 6. Bougie had geen goede verbranding.
Tevens de compressie gemeten, deze was goed van alle cylinders.
Inlaatnokkenassensor vervangen.
Luchtmassameter vervangen.
Bobine vervangen.
Auto rijdt weer vanouds, zonder inhouden.
Dus weer helemaal happy.
boosdoener is de bobine geweest cylinder 6. Bougie had geen goede verbranding.
Tevens de compressie gemeten, deze was goed van alle cylinders.
Inlaatnokkenassensor vervangen.
Luchtmassameter vervangen.
Bobine vervangen.
Auto rijdt weer vanouds, zonder inhouden.
Dus weer helemaal happy.