Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbediening
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Het spontaan (bijna altijd) niet meer kunnen openen van de ruit, toevallig ook een schakelaar issue? Valt me op dat er best wel wat speling op zit. Kan ook eigen fout zijn nadat ik de geleider voor de achterruitenwisser heb vervangen.
Stef de Moor
BMW 520d / 03-2006
BMW 520d / 03-2006
yep zeer waarschijnlijk.
525d E61 2007 pre-LCI
Volgende week dan maar eens demonteren en doormeten...
Stef de Moor
BMW 520d / 03-2006
BMW 520d / 03-2006
Best ineens vervangen, als hij niet meer werk geraak je er bijna niet meer aan. Kost bijna niets.
525d E61 2007 pre-LCI
Bij mij was de microswitch inderdaad de boosdoener.
Onderdeeltje van (als ik het goed herinner) 4 euro... (daar ligt het niet aan).
Onderdeeltje van (als ik het goed herinner) 4 euro... (daar ligt het niet aan).
Hallo forumleden,
Ik ben nieuw zoals jullie zien ;-)
Ben sinds zaterdag de gelukkige bezitter van 530 XD E61 12-2006. Carbonzwart, High Ex, night vision, headup, stoel ventilatie en nog een heel alfabet. Nu had ik problemen met de afstandsbediening en radio ontvangst. Antenne onder spoiler vervangen, afstandsbediening werkt perfect nu maar geen radio ontvangst. Coax kabel helemaal uit scharnier gehaald maar geen zichtbare beschadiging.
Loop even vast, heeft iemand nog tips?
Ik ben nieuw zoals jullie zien ;-)
Ben sinds zaterdag de gelukkige bezitter van 530 XD E61 12-2006. Carbonzwart, High Ex, night vision, headup, stoel ventilatie en nog een heel alfabet. Nu had ik problemen met de afstandsbediening en radio ontvangst. Antenne onder spoiler vervangen, afstandsbediening werkt perfect nu maar geen radio ontvangst. Coax kabel helemaal uit scharnier gehaald maar geen zichtbare beschadiging.
Loop even vast, heeft iemand nog tips?
mijn E61 gaat soms niet meer open met de afstandsbediening... kabelbreuk??? openen gaat altijd, maar sluiten 8 keer op de 10 niet meer, met het sleuteltje dat in de afstandsbediening zit kan ik hem echter wel nog sluiten dan.
Wat denken jullie, ik maak de bedrading liever niet los zonder dat het nodig is...
Wat denken jullie, ik maak de bedrading liever niet los zonder dat het nodig is...
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Probeer eens met de sleutel kort bij de spoiler. Waarschijnlijk diversity antenne die aangetast is door water.
Kabels zou ik sowieso nakijken, je kan er zeker van zijn dat kabels beschadigd zijn. Dit is het lot van elke E61.
Zijn ze nu niet stuk dan gaan ze dit zeker doen. Werkt je achterruitverwarming nog ? Dit is een van de eerste zaken die faalt en dikwijls word dit niet opgemerkt.
PS is het nu openen of sluiten, jouw tekst is een beetje verwarend
.
Kabels zou ik sowieso nakijken, je kan er zeker van zijn dat kabels beschadigd zijn. Dit is het lot van elke E61.
Zijn ze nu niet stuk dan gaan ze dit zeker doen. Werkt je achterruitverwarming nog ? Dit is een van de eerste zaken die faalt en dikwijls word dit niet opgemerkt.
PS is het nu openen of sluiten, jouw tekst is een beetje verwarend

525d E61 2007 pre-LCI
Openen gaat nog met afstandbediening, momenteel sluiten enkel nog met sleutel.
achterruitverwarming werkt nog... korter bij de dakspoiler-haaievin (antenne) maakt geen verschil.
Soms werkt hij en soms niet, volgende week maar eens opendraaien dan...
achterruitverwarming werkt nog... korter bij de dakspoiler-haaievin (antenne) maakt geen verschil.
Soms werkt hij en soms niet, volgende week maar eens opendraaien dan...
Laatst gewijzigd door Broncky op 04 mei 2013, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Opgelost, zat toch nog een kabelbreuk!
bij het doorknippen van de kabel bij een kabelbreuk halen jullie dan de accu los?
Accu los is wel verstandig.
Zelf heb ik het ook niet gedaan. Na doorknippen van de kabel meteen een plakbandje om het open einde gedaan zodat dit bij terugtrekken etc. geen contact met aarde kan maken. Na het aansolderen van het nieuwe kabeltje natuurlijk ook hier het uiteinde isoleren.
Als je dit maar zorgvuldig doet en kabeltje voor kabeltje, gaat er niets mis.
Zelf heb ik het ook niet gedaan. Na doorknippen van de kabel meteen een plakbandje om het open einde gedaan zodat dit bij terugtrekken etc. geen contact met aarde kan maken. Na het aansolderen van het nieuwe kabeltje natuurlijk ook hier het uiteinde isoleren.
Als je dit maar zorgvuldig doet en kabeltje voor kabeltje, gaat er niets mis.
Ik zie geen reden om de batterij niet los te doen. Is snel gedaan en je verliest alleen je dagteller en verbruikswaarden.
Als je hem niet los ga je ook een hoop foutcodes hebben in de modules. Dit heb je beter niet als je later een probleem hebt en de oorzaak gaat proberen te zoeken.
Als je hem niet los ga je ook een hoop foutcodes hebben in de modules. Dit heb je beter niet als je later een probleem hebt en de oorzaak gaat proberen te zoeken.
525d E61 2007 pre-LCI
Ook de mijne, pretty bad

Dat word weer een paar uur handenarbeid

Dat word weer een paar uur handenarbeid

Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
hoi heren,
Hoe los ik dit op bij de e60?
Mvg,
Hoe los ik dit op bij de e60?
Mvg,