Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbediening
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Bij de E60? Volgens mij komt dit probleem alleen voor bij de E61, toch?
@chicco68 Bij mij doet de sleutel het ook niet goed alleen binnen een straal van 2 meter! Het ligt niet aan de batterijen want die heb ik vervangen.
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |
| Op zoek naar Privacy Shades |
Kan met niet herinneren in welk topic ik het al eens gemeld heb maar bij mij was het dus de sleutel die stuk was.Broncky schreef:Openen gaat nog met afstandbediening, momenteel sluiten enkel nog met sleutel.
achterruitverwarming werkt nog... korter bij de dakspoiler-haaievin (antenne) maakt geen verschil.
Soms werkt hij en soms niet, volgende week maar eens opendraaien dan...
Nieuwe sleutel en alles was weer zoals het hoorde...
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Dit is gemakkelijk getest door de reserve sleutel te proberen.
525d E61 2007 pre-LCI
Klopt, maar die had ik al in gebruik omdat de eerste sleutel al was gesneuveld , heb toen het probleem zo kunnen oplossen maar moest nu ff het dure risico nemen om een nieuwe sleutel te bestellen en had gelukkig goed gegokt...
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Als iemand nog een setje nodig heeft voor de rechterkant, ik heb een geheel nieuwe liggen. Kijk anders eens in het te koop deel.
Ik heb dit probleem ook, bij mij is het bereik zelfs minder dan 2 meter. Ik moet echt tegen de auto staan wil ik de deuren ontgrendelen en sluiten.arnhem026 schreef:@chicco68 Bij mij doet de sleutel het ook niet goed alleen binnen een straal van 2 meter! Het ligt niet aan de batterijen want die heb ik vervangen.
Bij een kabelbreuk zou het helemaal niet werken. Waar kan het anders aan liggen? Heb geen reserve sleutel waar ik het mee kan proberen helaas.
1. BMW E60 530D 231PK - 2. BMW F10 528i 245PK
Ik had hier ook problemen mee, ene keer wel, andere keer niet, reserve sleutel idemdito, ik was ook bang voor de kabelbreuk maar had nog garantie dus meteen naar de betreffende garage gegaan, hebben nieuwe sleutel besteld, sleutels ingeleerd en voilà, probleem verholpen.BicerO3 schreef:Ik heb dit probleem ook, bij mij is het bereik zelfs minder dan 2 meter. Ik moet echt tegen de auto staan wil ik de deuren ontgrendelen en sluiten.arnhem026 schreef:@chicco68 Bij mij doet de sleutel het ook niet goed alleen binnen een straal van 2 meter! Het ligt niet aan de batterijen want die heb ik vervangen.
Bij een kabelbreuk zou het helemaal niet werken. Waar kan het anders aan liggen? Heb geen reserve sleutel waar ik het mee kan proberen helaas.
Hoi,
Ik heb geen kabelbreuk kunnen vinden, ik ben gaan zoeken omdat ik de zelfde symptomen heb met slecht openen van de portieren en niet werken van de achterruit verwarming.
Maar helaas ik kan niets vinden, heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Groet
Ik heb geen kabelbreuk kunnen vinden, ik ben gaan zoeken omdat ik de zelfde symptomen heb met slecht openen van de portieren en niet werken van de achterruit verwarming.
Maar helaas ik kan niets vinden, heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Groet
De kans is toch groot dat er een breuk aanwezig is. Er lopen draden aan zowel de linker als de rechterkant.
Voor de rechterkant heb ik een compleet setje nog liggen.
Voor de rechterkant heb ik een compleet setje nog liggen.
Beste Forumleden,
Ik vraag me af of mijn problemen hieraan gerelateerd kunnen zijn:
* uitgevallen rechter achteruitrijlamp; heb ik vervangen (was inderdaad stuk) maar werkt nog steeds niet,
* radio ontvangst de ene keer beter dan de andere (had de indruk dat het met de buitentemperatuur te maken had,
* sinds ik bij iemand anders in de auto achter mijn eigen aan heb gereden weet ik dat het 3e remlicht niet werkt (weet niet hoe lang dit zo is, check-control geeft hier geen melding van, wel van defecte achteruitrijlamp).
Vriendelijke groeten, jules
Ik vraag me af of mijn problemen hieraan gerelateerd kunnen zijn:
* uitgevallen rechter achteruitrijlamp; heb ik vervangen (was inderdaad stuk) maar werkt nog steeds niet,
* radio ontvangst de ene keer beter dan de andere (had de indruk dat het met de buitentemperatuur te maken had,
* sinds ik bij iemand anders in de auto achter mijn eigen aan heb gereden weet ik dat het 3e remlicht niet werkt (weet niet hoe lang dit zo is, check-control geeft hier geen melding van, wel van defecte achteruitrijlamp).
Vriendelijke groeten, jules
Mijn redelijk gezonde verstand zegt toch kabelbreuk, heb je beide kanten bekeken ?
Binnenkort de boel maar eens openmaken dan. Zag dat er aan het begin van dit topic een goede beschrijving daarvoor staat. Lees ook iets over kabels verlengen, bestaat de indruk dat de kabels standaard te kort zijn dan? En hoeveel langer zou ik de kabels dan moeten maken; een paar cm?
Gr, jules
Gr, jules
Hoi Jules, heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk als je ze een cm of vijf langer maakt dat je alles wat netter neer kan leggen en het niet te strak zit, beter iets te lang als iets te kort.