rds / tmc ???
Re: rds / tmc ???
Hier word progameren/updaten bedoelt. Coderen is het veranderen van instelling, bij programeren/updaten worden de modules van nieuwe software voorzien. Dit is programeren/updaten duurt een paar uur en is niet zonder gevaar, niet zelden is er één of andere module die niet meewil en moet vervangen worden.
Bizar toch dat de zenders verschijnen bij de eerste sleutel.
Kan je eens een scan uitvoeren ? Bij een korte zoektocht op internet blijkt dit soms te helpen.
Bizar toch dat de zenders verschijnen bij de eerste sleutel.
Kan je eens een scan uitvoeren ? Bij een korte zoektocht op internet blijkt dit soms te helpen.
525d E61 2007 pre-LCI
Bij mij ging het daadwerkelijk om coderen, vraag me niet hoe het kan. Nadat ik alle modules opnieuw had gecodeerd is er blijkbaar ergens een parameter goed gezet die de RDS aan heeft gezet.
Ik heb dus niet een software update van de module gedaan.
Ik heb dus niet een software update van de module gedaan.
Ah ok, moet dan ergens iets te maken hebben met het keymemory.
525d E61 2007 pre-LCI
- bellatorfortis
tom met scan bedoel je alle scan in de wagen.....
dan scant hij alle zenders dit heb ik al een geprobeerd !!! tot geen resultaat....
ik dacht dat coderen was als je een nieuwe of optie bij bouwde je dit moest coderen in je wagen....
ik vraag me ook af idd of er een update is voor mijn wagen ( wanneer is de laatse keer geweest ) garage vertelde me idd ook dat dit niet zonder gevaar is maar wat is het gevaar dan...??? tja een module die niet mee wil...maar waar moet ik dan aan denken in het ergste geval...en dit is toch te gek voor woorden bmw brengt update uit...maar als module niet mee gaat zijn kosten voor eigenaar hmmmm heel appart.
eric ik heb echt alles geprobeerd tmc aan tp aan tp uit alles terug naar fabrieks instellingen....
heb alle knopjes geprobeerd mijn oude sleutel deur open in contact snel er uit nieuwe terug ook niet....
update is zonder risico dus mis ook maar eens informeren naar coderen....
maar ja paar euro uitgeven voor nuttelose optie is ook wel erg jammer...( mits er niets fout gaat ) hahaha
let me hope !!! en mis iemand die mij kan helpen met coderen update of welke andere trick !!!!!
dan scant hij alle zenders dit heb ik al een geprobeerd !!! tot geen resultaat....
ik dacht dat coderen was als je een nieuwe of optie bij bouwde je dit moest coderen in je wagen....
ik vraag me ook af idd of er een update is voor mijn wagen ( wanneer is de laatse keer geweest ) garage vertelde me idd ook dat dit niet zonder gevaar is maar wat is het gevaar dan...??? tja een module die niet mee wil...maar waar moet ik dan aan denken in het ergste geval...en dit is toch te gek voor woorden bmw brengt update uit...maar als module niet mee gaat zijn kosten voor eigenaar hmmmm heel appart.
eric ik heb echt alles geprobeerd tmc aan tp aan tp uit alles terug naar fabrieks instellingen....
heb alle knopjes geprobeerd mijn oude sleutel deur open in contact snel er uit nieuwe terug ook niet....
update is zonder risico dus mis ook maar eens informeren naar coderen....
maar ja paar euro uitgeven voor nuttelose optie is ook wel erg jammer...( mits er niets fout gaat ) hahaha
let me hope !!! en mis iemand die mij kan helpen met coderen update of welke andere trick !!!!!
You have a drop on your nose;
I think it's water.
No it'snot.......
I think it's water.
No it'snot.......
- bellatorfortis
keymemory heb ik ook al ergens gelezen ( oude sleutel heeft wel rds dus ondersteunt dit )
nieuwe sleutel heeft dit niet dus nieuwere versie ...
bmw heeft bij oude of nieuwere versie knopje rds weggelaten !!!
hmmm problem
nieuwe sleutel heeft dit niet dus nieuwere versie ...
bmw heeft bij oude of nieuwere versie knopje rds weggelaten !!!
hmmm problem
I think it's water.
No it'snot.......
I think it's water.
No it'snot.......
Hiermee kun je RDS optie aan/uit zetten (getest en werkt). Wat precies AF is weet ik niet ik denk het automatisch overschakelen op de nieuwe frequentie als je in een ander gebied komt.
RDS_AF_FUNKTION
rds_aus
rds_ein_af_aus
rds_ein_af_automatisch
rds_ein_af_manuell
RDS_AF_FUNKTION
rds_aus
rds_ein_af_aus
rds_ein_af_automatisch
rds_ein_af_manuell
F10 N57N
- bellatorfortis
lowkey maar dat doe je via programeren ???
I think it's water.
No it'snot.......
I think it's water.
No it'snot.......
- bellatorfortis
vandaag langs geweest bij iemand van het forum...
deze heeft een bluethooth module ingeplaatst...
en heeft de rds weer aan de gang gekregen !!!!
super
dit is dus wel even voor de duidelijkheid alleen aan of uit te zetten via computer en niet via de wagen !!!
deze heeft een bluethooth module ingeplaatst...
en heeft de rds weer aan de gang gekregen !!!!
super
dit is dus wel even voor de duidelijkheid alleen aan of uit te zetten via computer en niet via de wagen !!!
I think it's water.
No it'snot.......
I think it's water.
No it'snot.......
- henri.thijssen
om precies te zijn CAUDI module en niet MASK / CAPPL
AF = alternatieve frenquentie
AF = alternatieve frenquentie
E60 530D 2005 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
- bellatorfortis
henri.thijssen nogmaals super bedankt voor de service !!!!
heb meteen mn maat jou nr gegeven dus zal een deze dagen nog wel bellen mits die da nog niet gedaan heeft !!!
heb meteen mn maat jou nr gegeven dus zal een deze dagen nog wel bellen mits die da nog niet gedaan heeft !!!
I think it's water.
No it'snot.......
I think it's water.
No it'snot.......