Roet aanslag onder motorkap

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
bob530d
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:56
Contacteer:

Roet aanslag onder motorkap

Bericht door bob530d » 22 okt 2013, 20:01

Beste lezer,

Ik heb last van roetaanslag onder de motorkap.
En wel aan de linkervoorzijde, dus links van de motor.
iemand enig idee waar dit vandaan kan komen

bvd Bob

Gebruikersavatar
Davud
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 mar 2012, 12:33

Re: Roet aanslag onder motorkap

Bericht door Davud » 22 okt 2013, 20:18

Ik denk aan niets anders dan spruitstuk, ik weet niet aan welke kant die zit bij jou?
Laatst gewijzigd door Davud op 22 okt 2013, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

bob530d
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:56
Contacteer:

Re: Roet aanslag onder motorkap

Bericht door bob530d » 22 okt 2013, 20:22

Beste Davud,

Dank, ik ga morgen eens even zoeken !

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Roet aanslag onder motorkap

Bericht door tom_il » 22 okt 2013, 21:03

yep daar kan je bijna zeker van zijn het uitlaatspruitstuk lekt.
525d E61 2007 pre-LCI

koertplert
Berichten: 244
Lid geworden op: 29 sep 2008, 12:41
Locatie: Rijswijk

Re: Roet aanslag onder motorkap

Bericht door koertplert » 23 okt 2013, 14:13

Uitlaatspruitstuk zit altijd rechts tenzij je een v8/10 hebt.

bob530d
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:56
Contacteer:

Re: Roet aanslag onder motorkap

Bericht door bob530d » 23 okt 2013, 14:19

Beste koertplert
Rechts als je in de auto zit of als je ervoor staat ?

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Roet aanslag onder motorkap

Bericht door tom_il » 23 okt 2013, 15:27

Zit links als je ervoor staat en rechts als je erin zit :)
525d E61 2007 pre-LCI

bob530d
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:56
Contacteer:

Re: Roet aanslag onder motorkap

Bericht door bob530d » 03 dec 2013, 16:15

Lezers, het was inderdaad het uitlaat spruitstuk wat de roet onder de motorkap veroorzaakte!
Hij was op 2 plaatsen gescheurd en zorgde ook voor veel storingen, te hoge uitstoot en heel slecht optrekken.
Daarnaast was mijn gasklep ook nog defect!
1300 euro armer, maar rijd weer als een speer !

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”