Danku mensen, ben er nog steeds super blij mee dus tijd voor de 1e Mod!
Pas op het werk aan het opruimen en wat kwam ik daar per toeval tegen, een 6-cilinder einddemper
En per toeval lag daar ook nog een 4-cilinder einddemper.
Na een keer passen zag ik dat de 6-cilinder in de huidige ophangpunten kon dus dat was alweer een voordeel. Toen alleen nog de vraag, hoe vast maken? Ik wou dat op de originele manier hebben dus wordt/werd de 4-cilinder demper als donor gebruikt.
Ook wou ik dat de lasnaden die aan de 6-cilinder demper komen van RVS zijn en op het werk kunnen wij helaas niet RVS lassen. En toevallig (het toeval kan niet op) kan een oom van mij op zijn werk RVS lassen. Dat dus ook geregeld
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
dus gisterenavond maar gelijk aan de gang gegaan. Eigenlijk heb ik niet echt wat gedaan omdat ik niks kon doen.
Eerst de demper op een vast punt zien te krijgen zodat de flens onder precies dezelfde hoek op de 6-cilinder demper gelast werd. Aan de werkbank lassen was de oplossing
Daarna is hij met de flens aan de gang gegaan. Mooi afwerken en de las zo mooi mogelijk erop krijgen.
Na anderhalf uur passen, meten en overleggen was het dan zover, de flens aan de demper lassen
We hebben de flens met 4 lasjes vast gezet, dit om eerst te kijken of de flens goed zat om daarna pas een definitieve las te leggen.
Toen om kwart over 8 naar het werk gereden om te passen.
Hij past!!
Morgen wordt de demper afgelast en maken we nog 1 bevestiging aan de demper dat die op 3 punten in de rubbers zit.
Helaas begon de avond niet zo goed
Ik moest eerst naar de supermarkt. Donkere parkeerplaats, en de parkeersensoren "keken" over het fietsenrek heen die ik niet in de spiegel kon zien.
Ik hoop dat ik het goed kan weg polijsten, anders ben ik er goed ziek van!