Robert's E90 318i|| For sale
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Dank je! dat heb ik al van meerdere mensen gehoord nu, nog een extra reden om er "trots" op te zijn haha
Met mn huidige rijstijl zuipt hij niet bijzonder veel, ik heb iets minder dan halve tank en de BC geeft aan dat ik nog 336km op de tank kan
Met mn huidige rijstijl zuipt hij niet bijzonder veel, ik heb iets minder dan halve tank en de BC geeft aan dat ik nog 336km op de tank kan
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Prachtige auto, en dat is je 1e, bofkont. Jaja, mijn 1e was een fiatje 127 uit 1974, van mijn moeder geweest, maar liefst 40 pk en een topsnelheid van 140 km/u. Na een ritje was je gewoon doof, zoveel herrie maakte dat vehicel. haha
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 18:15
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Hi,
Mooie auto.
Ook ik heb last van een stinkende auto (2005, E90, 320i), vacuümpomp lekt dus.
Nou zag ik dat jij het zelf gedaan hebt, dat wil ik ook gaan doen.
Ik schrik nl van de prijzen die je hoort.
Nou heb ik wat vraagjes....
De dealer vervangt gewoon de pomp, maar een nieuwe o-ring is afdoende.
Het nr op het zakje op jou foto zegt mij niks, is dit een revisie setje ?
En het verwijderen van o.a. de kunststof kap, en microfilterbehuizing geeft voldoende ruimte ?
Nog speciaal gereedschap nodig ?
Ik zie ook wel een filmpjes waar het hele kleppendeksel verwijderd wordt.
Het vooraf merken van de positie van de " koppeling " van het aasje in de pomp zou het terug plaatsen makkelijker maken.
Het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar toch bedankt.
Mooie auto.
Ook ik heb last van een stinkende auto (2005, E90, 320i), vacuümpomp lekt dus.
Nou zag ik dat jij het zelf gedaan hebt, dat wil ik ook gaan doen.
Ik schrik nl van de prijzen die je hoort.
Nou heb ik wat vraagjes....
De dealer vervangt gewoon de pomp, maar een nieuwe o-ring is afdoende.
Het nr op het zakje op jou foto zegt mij niks, is dit een revisie setje ?
En het verwijderen van o.a. de kunststof kap, en microfilterbehuizing geeft voldoende ruimte ?
Nog speciaal gereedschap nodig ?
Ik zie ook wel een filmpjes waar het hele kleppendeksel verwijderd wordt.
Het vooraf merken van de positie van de " koppeling " van het aasje in de pomp zou het terug plaatsen makkelijker maken.
Het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar toch bedankt.
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Hallo,
Ik heb dit zelf gedaan, voor mij extra handig omdat ik zelf bij een BMW specialist werk.
Je moet inderdaad het microfilter weghalen, de plaat die daaronder zit ook, dan moet je als laatste nog de ==BMW== kap op het blok weghalen zodat je op de bobines kijkt. De leiding van de vacuümpomp moet je vanzelfsprekend ook los halen, hiervoor moet je de oude slangenklem kapot knippen met de tang en een nieuwe monteren. Dan moet je op de tast ff de 3 schroefjes zoeken, dat was geloof ik dop 10 of 11, weet het ff niet meer .
Dan kun je voorzichtig de pomp ertussenuit halen. De ringen die ik gebruikt heb is een speciaal reparatie-set voor de vacuümpomp. Je kunt niks op de pomp merken waardoor het makkelijker zou gaan, het is echt een beetje op gevoel en iedere keer een stukje aan de pomp draaien. Je heb verder geen speciaal gereedschap nodig, ook hoef je de kleppendeksel niet weg te halen, zonder die eraf te halen lukt het ook
Ik heb dit zelf gedaan, voor mij extra handig omdat ik zelf bij een BMW specialist werk.
Je moet inderdaad het microfilter weghalen, de plaat die daaronder zit ook, dan moet je als laatste nog de ==BMW== kap op het blok weghalen zodat je op de bobines kijkt. De leiding van de vacuümpomp moet je vanzelfsprekend ook los halen, hiervoor moet je de oude slangenklem kapot knippen met de tang en een nieuwe monteren. Dan moet je op de tast ff de 3 schroefjes zoeken, dat was geloof ik dop 10 of 11, weet het ff niet meer .
Dan kun je voorzichtig de pomp ertussenuit halen. De ringen die ik gebruikt heb is een speciaal reparatie-set voor de vacuümpomp. Je kunt niks op de pomp merken waardoor het makkelijker zou gaan, het is echt een beetje op gevoel en iedere keer een stukje aan de pomp draaien. Je heb verder geen speciaal gereedschap nodig, ook hoef je de kleppendeksel niet weg te halen, zonder die eraf te halen lukt het ook
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 18:15
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Super, denk dat ik het wel aan durf.
Heb je toevallig het nr. van het reparatiesetje voor me ?
Gr.
Robert
Heb je toevallig het nr. van het reparatiesetje voor me ?
Gr.
Robert
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Staat op het zakje haha, BMW nr. 11.66.8.626.471
Het is eigenlijk niet zoveel werk, als je maar geen boutjes laat vallen want die liggen dan op je onderplaat haha.
Het is eigenlijk niet zoveel werk, als je maar geen boutjes laat vallen want die liggen dan op je onderplaat haha.
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
afgelopen zondag weer paar foto's gemaakt, gewoon omdat het kan, en voor het lekkere ritje
Ik zit ook nog steeds naar een mooi zomerset te kijken 18 of 19 inch, BMW styling 162, 189, 225 en 230 vind ik mooie wielen om te zien alleen zijn ze beetje lastig te vinden, en de meeste hebben stoeprandschade en dat is iets dat ik dan absoluut niet wil. Ik zit ook nog met VMR VB3 in mn maag, vind ik ook super dik wiel alleen de prijs staat me niet aan
Ik zit ook nog steeds naar een mooi zomerset te kijken 18 of 19 inch, BMW styling 162, 189, 225 en 230 vind ik mooie wielen om te zien alleen zijn ze beetje lastig te vinden, en de meeste hebben stoeprandschade en dat is iets dat ik dan absoluut niet wil. Ik zit ook nog met VMR VB3 in mn maag, vind ik ook super dik wiel alleen de prijs staat me niet aan
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Mooi apparaat man!
En helemaal in Barneveld
En helemaal in Barneveld
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Thnx!
Goed gezien haha, op de Harselaar. Vanuit Otterlo ongeveer 18 km heen, en terug niet de kortste weg genomen
Goed gezien haha, op de Harselaar. Vanuit Otterlo ongeveer 18 km heen, en terug niet de kortste weg genomen
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Maar dat is ook helemaal niet erg, je kunt aardig rijden daar
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
propere wagen man
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Nette wagen man!
tsja, wat velgen betreft, ik heb ook in jou situatie gezeten, uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en besloten om meteen een goed bedrag uit te geven voor een setje mooie velgen, en ik heb daar nog geen seconde spijt van gehad achteraf
tsja, wat velgen betreft, ik heb ook in jou situatie gezeten, uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en besloten om meteen een goed bedrag uit te geven voor een setje mooie velgen, en ik heb daar nog geen seconde spijt van gehad achteraf
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Ik begin het model steeds meer te waarderen. Net als de 'oude' 1-serie.
Mooie kleur, nu nog mooie velgen en hij is klaar.
Mooie kleur, nu nog mooie velgen en hij is klaar.
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Mooie auto en ook nog eens in mijn favorieten kleur.
Re: Robert's E90 318i nieuwe foto's
Danku mensen, ben er nog steeds super blij mee dus tijd voor de 1e Mod!
Pas op het werk aan het opruimen en wat kwam ik daar per toeval tegen, een 6-cilinder einddemper
En per toeval lag daar ook nog een 4-cilinder einddemper.
Na een keer passen zag ik dat de 6-cilinder in de huidige ophangpunten kon dus dat was alweer een voordeel. Toen alleen nog de vraag, hoe vast maken? Ik wou dat op de originele manier hebben dus wordt/werd de 4-cilinder demper als donor gebruikt.
Ook wou ik dat de lasnaden die aan de 6-cilinder demper komen van RVS zijn en op het werk kunnen wij helaas niet RVS lassen. En toevallig (het toeval kan niet op) kan een oom van mij op zijn werk RVS lassen. Dat dus ook geregeld dus gisterenavond maar gelijk aan de gang gegaan. Eigenlijk heb ik niet echt wat gedaan omdat ik niks kon doen.
Eerst de demper op een vast punt zien te krijgen zodat de flens onder precies dezelfde hoek op de 6-cilinder demper gelast werd. Aan de werkbank lassen was de oplossing
Daarna is hij met de flens aan de gang gegaan. Mooi afwerken en de las zo mooi mogelijk erop krijgen.
Na anderhalf uur passen, meten en overleggen was het dan zover, de flens aan de demper lassen
We hebben de flens met 4 lasjes vast gezet, dit om eerst te kijken of de flens goed zat om daarna pas een definitieve las te leggen.
Toen om kwart over 8 naar het werk gereden om te passen.
Hij past!!
Morgen wordt de demper afgelast en maken we nog 1 bevestiging aan de demper dat die op 3 punten in de rubbers zit.
Helaas begon de avond niet zo goed
Ik moest eerst naar de supermarkt. Donkere parkeerplaats, en de parkeersensoren "keken" over het fietsenrek heen die ik niet in de spiegel kon zien.
Ik hoop dat ik het goed kan weg polijsten, anders ben ik er goed ziek van!
Pas op het werk aan het opruimen en wat kwam ik daar per toeval tegen, een 6-cilinder einddemper
En per toeval lag daar ook nog een 4-cilinder einddemper.
Na een keer passen zag ik dat de 6-cilinder in de huidige ophangpunten kon dus dat was alweer een voordeel. Toen alleen nog de vraag, hoe vast maken? Ik wou dat op de originele manier hebben dus wordt/werd de 4-cilinder demper als donor gebruikt.
Ook wou ik dat de lasnaden die aan de 6-cilinder demper komen van RVS zijn en op het werk kunnen wij helaas niet RVS lassen. En toevallig (het toeval kan niet op) kan een oom van mij op zijn werk RVS lassen. Dat dus ook geregeld dus gisterenavond maar gelijk aan de gang gegaan. Eigenlijk heb ik niet echt wat gedaan omdat ik niks kon doen.
Eerst de demper op een vast punt zien te krijgen zodat de flens onder precies dezelfde hoek op de 6-cilinder demper gelast werd. Aan de werkbank lassen was de oplossing
Daarna is hij met de flens aan de gang gegaan. Mooi afwerken en de las zo mooi mogelijk erop krijgen.
Na anderhalf uur passen, meten en overleggen was het dan zover, de flens aan de demper lassen
We hebben de flens met 4 lasjes vast gezet, dit om eerst te kijken of de flens goed zat om daarna pas een definitieve las te leggen.
Toen om kwart over 8 naar het werk gereden om te passen.
Hij past!!
Morgen wordt de demper afgelast en maken we nog 1 bevestiging aan de demper dat die op 3 punten in de rubbers zit.
Helaas begon de avond niet zo goed
Ik moest eerst naar de supermarkt. Donkere parkeerplaats, en de parkeersensoren "keken" over het fietsenrek heen die ik niet in de spiegel kon zien.
Ik hoop dat ik het goed kan weg polijsten, anders ben ik er goed ziek van!
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”