accu altijd inleren??
Re: accu altijd inleren??
Ik denk dat 100% aangeeft dat je de maximale capaciteit ter beschikking hebt, zoveel als je accu kan leveren of zoveel als de auto nodig heeft..
Als het benodigde hoeveel vermogen afneemt door overige gebruikers als lampen, radio e.d. dan zal de IBS bepalen wanneer die verbruikers moeten worden uitgeschakeld om niet starten te voorkomen.
De bepaling waar de ondergrens ligt moet wel ergens te vinden zijn, maar daar heb ik geen idee van
Als het benodigde hoeveel vermogen afneemt door overige gebruikers als lampen, radio e.d. dan zal de IBS bepalen wanneer die verbruikers moeten worden uitgeschakeld om niet starten te voorkomen.
De bepaling waar de ondergrens ligt moet wel ergens te vinden zijn, maar daar heb ik geen idee van
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Re: accu altijd inleren??
Je mag altijd alles laten controleren bij je BMW-dealer, dat vindt-ie ook fijn.
Lees : "$$$$".
Maar een accu vervangen door een andere met dezelfde capaciteit hoeft niet te worden ingeleerd.
Ik koop een accu, banden, lampen, olie e.d. nooit bij de officiële dealer, dat is daar gewoon duurder.
Maar.... doe vooral wat je zelf goed dunkt.
Lees : "$$$$".
Maar een accu vervangen door een andere met dezelfde capaciteit hoeft niet te worden ingeleerd.
Ik koop een accu, banden, lampen, olie e.d. nooit bij de officiële dealer, dat is daar gewoon duurder.
Maar.... doe vooral wat je zelf goed dunkt.
Re: accu altijd inleren??
Wel voor diegene die denkt dat een nieuwe batterij van hetzelfde type niet geregistreed moet worden. Dit is wat BMW zegt in WDS :
Registering the battery replacement
Why register the battery replacement?
After fitting a new battery, the service function 'Register battery replacement' should be run. Registration of the battery replacement is necessary to notify the power management (software in the engine electronics and intelligent battery sensor) that a new battery has been fitted in the vehicle.
Without registration of the battery replacement, the power management does not run properly and this can lead to function limitations, for example reduction or deactivation of individual consumer units.
Register battery replacement
This function informs the power management in the DME/DDE of a battery replacement. The following operations are performed:
The current kilometre reading is stored for the battery replacement.
The stored measured values (battery charge statuses, current, voltage, temperature, etc.) are deleted.
The power management is initialised.
Replacing the battery: other battery capacity or AGM battery
As the battery depends on the engine ands options fitted, the following information is coded in the CAS:
Battery capacity (for example 90 Ah)
Battery type: AGM battery or lead-acid battery.
In the case of battery replacement, in general the battery capacity used as series standard may be used.
On installation of a battery with higher or lower capacity or installation of an AGM battery, Progman must be used to recode the CAS:
With Progman, run the retrofit ”Battery” (select battery capacity of the fitted battery).
Register additional battery replacements with this service function.
BLB0506GR6121BATT
Battery: battery capacity and battery type
The battery capacity can be read from the label with the technical data. The other label contains safety instructions.
AGM batteries can be recognised by the black battery housing. The cycle-proof AGM batteries are used for especially heavy loads on the vehicle network depending on equipment and requirements.
Laatst gewijzigd door tom_il op 08 aug 2013, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: accu altijd inleren??
Hallo beste BMW vrienden,
De dealer weet het soms ook niet eens wat een BMW precies nodig heeft, en wat er precies gedaan dient te worden.
Kijkt u ook eens naar het vraagstuk, de automatische versnellingsbak verversen.
De dealer zegt ook daar, o, maar dat is echt niet nodig, meneer/mevrouw.
En ook hier slaat de dealer de plank goed mis!
Zo ook bij de accu, de dealer geeft weer het verkeerde advies, ik ga hier mee in de reactie van Tom, Henri en Vaporized, zie de toevoeging die Tom heeft geplaatst, die zegt meer dan voldoende.
Mijn mening is dan ook, beter een keer teveel aan het uitlees systeem gehangen, dan een keer niet, en met de gebakken peren achter blijven!
Neem gewoon de echte zekerheid, en blijf niet sukkelen, met een slecht werkende auto, die echt geen enkel bedrijfszekerheid biedt.
Vele fora geven dus ook aan, altijd in leren/aanmelden de nieuwe accu, ongeacht of deze gelijkwaardig is of niet.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
De dealer weet het soms ook niet eens wat een BMW precies nodig heeft, en wat er precies gedaan dient te worden.
Kijkt u ook eens naar het vraagstuk, de automatische versnellingsbak verversen.
De dealer zegt ook daar, o, maar dat is echt niet nodig, meneer/mevrouw.
En ook hier slaat de dealer de plank goed mis!
Zo ook bij de accu, de dealer geeft weer het verkeerde advies, ik ga hier mee in de reactie van Tom, Henri en Vaporized, zie de toevoeging die Tom heeft geplaatst, die zegt meer dan voldoende.
Mijn mening is dan ook, beter een keer teveel aan het uitlees systeem gehangen, dan een keer niet, en met de gebakken peren achter blijven!
Neem gewoon de echte zekerheid, en blijf niet sukkelen, met een slecht werkende auto, die echt geen enkel bedrijfszekerheid biedt.
Vele fora geven dus ook aan, altijd in leren/aanmelden de nieuwe accu, ongeacht of deze gelijkwaardig is of niet.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: accu altijd inleren??
Indien je accu nog niet ingeleerd is, kan ik dit voor je doen. Ben woonachtig in Almere.. Een kleine 30 minuten van amsterdam.
PM als je een afspraak wilt maken.
PM als je een afspraak wilt maken.
BMW UITLEZEN(E,F,G series), CODING, PROGRAMMING
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
Re: accu altijd inleren??
Ik uit Hoorn. Kan inleren voor je.hn500001 schreef:ieman met INPA in de regio Amsterdam, die het voor mij kan doen?
Alvast bedankt
accu altijd inleren??
Hoe/waarmee leer je de accu in?
(nu nog accu van 2006,)
(nu nog accu van 2006,)
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 23 dec 2013, 20:50
Re: accu altijd inleren??
Stomme vraag misschien, maar mijn accu is ook niet al te best.
Kan ik al een andere plaatsen en deze later laten inleren of dien je dit gelijk te doen ?
Kan ik al een andere plaatsen en deze later laten inleren of dien je dit gelijk te doen ?
Re: accu altijd inleren??
Accu moet altijd ingeleerd worden bij Bmw e60
BMW Bayerische Motoren Werke
Re: accu altijd inleren??
ik vind het geen zekerheid. na veel gelezen te hebben hierover. een nieuwe accu bij BMW gehaald, deze vervangen zonder in te leren. Na een half jaar helemaal geen problemen.
Met oude accu ging alles na 2 min uit. Dat kon je ook zien in geheim menu. volttage kwam onder de 12,5 V.
Met nieuwe accu blijft alles uren (radio) doorspelen.
Nogmaals volgens 2 dealers witte accu hoef niet ingeleerd te worden , zwarte wel.
Met oude accu ging alles na 2 min uit. Dat kon je ook zien in geheim menu. volttage kwam onder de 12,5 V.
Met nieuwe accu blijft alles uren (radio) doorspelen.
Nogmaals volgens 2 dealers witte accu hoef niet ingeleerd te worden , zwarte wel.
Re: accu altijd inleren??
Tja als je de technische literatuur van BMW niet geloofd.
Het is bekend dat dealers niet altijd even goed op de hoogte zijn van de "eigen" BMW procedures.
Deze vermelden nochtans HEEL DUIDELIJK dat een nieuwe batterij dient geregistreerd te worden om de Powermanagement correct te laten werken.
Als je een zwarte accu zet dan gaat het om meer als "inleren", dan verander je het type van Accu die een andere oplaadprocedure nodig heeft. Dan is herprogrameren nodig van de CAS module.
Dit alles staat in mijn post hierboven Zwart op wit. Ik geloof eerder de BMW literatuur dan wat een dealer mij verteld.
Nieuwe batterij registeren duurt een paar seconden. Dus waarom niet ?
Het is bekend dat dealers niet altijd even goed op de hoogte zijn van de "eigen" BMW procedures.
Deze vermelden nochtans HEEL DUIDELIJK dat een nieuwe batterij dient geregistreerd te worden om de Powermanagement correct te laten werken.
Als je een zwarte accu zet dan gaat het om meer als "inleren", dan verander je het type van Accu die een andere oplaadprocedure nodig heeft. Dan is herprogrameren nodig van de CAS module.
Dit alles staat in mijn post hierboven Zwart op wit. Ik geloof eerder de BMW literatuur dan wat een dealer mij verteld.
Nieuwe batterij registeren duurt een paar seconden. Dus waarom niet ?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: accu altijd inleren??
Hallo beste BMW vrienden,
Tom zit dus echt wel op de juiste weg, en ik geloof zeker dat de accu opnieuw zal moeten aangemeld.
Doet men het niet, dat moet men dan zelf weten, gebeuren er later wat rare dingen, dan weet men direct wat men dient te doen.
Vaak komt ne zich zelf tegen, want het is precies zoals Tom het beaamt.
De defecte accu heeft immers een hele andere laad waarde dan de nieuwe accu, dat geeft immers het geheugen van de accu ook aan.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Tom zit dus echt wel op de juiste weg, en ik geloof zeker dat de accu opnieuw zal moeten aangemeld.
Doet men het niet, dat moet men dan zelf weten, gebeuren er later wat rare dingen, dan weet men direct wat men dient te doen.
Vaak komt ne zich zelf tegen, want het is precies zoals Tom het beaamt.
De defecte accu heeft immers een hele andere laad waarde dan de nieuwe accu, dat geeft immers het geheugen van de accu ook aan.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: accu altijd inleren??
Ik ben sinds 6 weken in het bezit van een E60 en ben dus maar lid geworden van dit forum. Ik lees dat de zwarte accu ingeleerd dient te worden. Met INPA zou dat met één druk op de knop kunnen. Ik heb de OSB kabel en INPA. Kan/wil iemand mij vertellen welke knop ik moet indrukken in INPA? Ik heb n.l. het idee dat de accu op zijn laatste beentjes loopt. Soms doet de welkomsverlichting het wel en soms weer niet. Nu het kouder wordt helemaal niet meer. Ook de radio moet ik steeds opnieuw aanzetten als ik 's morgens in de auto stap ondanks dat ik hem niet uitgezet heb bij het verlaten van de auto. Eerst hoefde dat niet. De radio ging gewoon aan met het aanzetten van het contact. Dus nogmaals, welke knop in INPA? Bij voorbaat dank.
Re: accu altijd inleren??
Ik ben ook benieuwd naar de knop om de Accu in te leren met INPA? (wellicht Hennie ook nog steeds? ).
Re: accu altijd inleren??
f4 --->engine-->je motor kiezen--->F5 activate--->F3 digital value's --> F7 dan ben je in de ibs en accu menu en dan is het geloof ik weer F5 en dan krijg okay te zien en klaar.
verbeter me als ik fout zit
verbeter me als ik fout zit