E39 Aankooptips.
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: E39 Aankooptips.
Ligt er ook een beetje aan hoe de auto onderhouden is, als je pech hebt gaat het kapot en anders heb je geluk!
Ik denk dat je zowiezo als je een tweedehands auto koopt een €1000 of €1500 apart moet leggen voor dingen die later naar boven komen.
Ik denk dat je zowiezo als je een tweedehands auto koopt een €1000 of €1500 apart moet leggen voor dingen die later naar boven komen.
Re: E39 Aankooptips.
Nou, heb rondgekeken op gaspedaal en marktplaats alleen er zijn er niet heel veel. Heeft iemand misschien een leuke occasion gevonden of bied iemand hier zijn e39 aan? In ieder geval bedankt voor alle reacties!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: E39 Aankooptips.
Dit lijkt mij persoonlijk er niet secht uitzien
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... 4869/fotos
Alleen ja wat is je budget...........
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... 4869/fotos
Alleen ja wat is je budget...........
Re: E39 Aankooptips.
Die ziet er zeker niet slecht uit!
Echter wil ik een handbak, ik schakel graag zelf
Zelf had ik deze 2 al gevonden
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Waarvoor de voorkeur uitgaat naar nummer 2 voor de uitstraling maar naar nummer 1 voor de KM stand.
Mijn budget ligt rond de 5k.
Echter wil ik een handbak, ik schakel graag zelf
Zelf had ik deze 2 al gevonden
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Waarvoor de voorkeur uitgaat naar nummer 2 voor de uitstraling maar naar nummer 1 voor de KM stand.
Mijn budget ligt rond de 5k.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: E39 Aankooptips.
Beste Bart,
Ik zou mij met de keuzes als dit me niet zo druk maken om die kilometerstand. Sterker nog ik zou persoonlijk eerder voor nummer 2 gaan omdat hij jonger is en meer kilometers heeft gedraaid. Ik vind bij nummer 1 de kilometerstanden in het boekje een beetje vreemd. in de eerste 4 jaar heeft hij GEEN beurt gehad en is er maar 26430 km mee gereden. dat is 6500 kilometer per jaar. Verder heeft hij na 4 jaar alleen maar een olieinspectie gehad. Vind ik vreemd. de 2e en 3e beurt zijn beiden na 2 jaar gedaan (resp. inspectie 1 en 2) maar met 30000 km tussen de beurten. vind ik aan de hoge kant maar misschien dat andere E39 bezitters je hierop gerust kunnen stellen dat dit normaal is. Dan heeft hij in 2010 ineens op 20.000 km een olieinspectie en dan op 26.000 km een inspectie 1. Blijkbaar was dat de 2e eigenaar die iets zuiniger op de auto was dan de eerste. Gezien deze standen kan je er wel van uitgaan dat dit een auto is die veel korte stukken gereden heeft (dus veel opwarmen en afkoelen)
Persoonlijk zou ik ook voor nummer 2 gaan maar kijk of er hier ook niet zo'n boekje bijzit. Hier kan je tenslotte veel uithalen zoals je merkt aan mijn verhaal. Er zit in ieder geval een radio in die meer aan deze tijd voldoet en de uitstraling is een stuk netter en frisser.
Je had verder nog een vraag aan mij. Je kunt me gewoon pb-en of hem hier stellen. Ik had een meningsverschil met een van de moderators, maar we zijn er alsnog uitgekomen.
Ik zou mij met de keuzes als dit me niet zo druk maken om die kilometerstand. Sterker nog ik zou persoonlijk eerder voor nummer 2 gaan omdat hij jonger is en meer kilometers heeft gedraaid. Ik vind bij nummer 1 de kilometerstanden in het boekje een beetje vreemd. in de eerste 4 jaar heeft hij GEEN beurt gehad en is er maar 26430 km mee gereden. dat is 6500 kilometer per jaar. Verder heeft hij na 4 jaar alleen maar een olieinspectie gehad. Vind ik vreemd. de 2e en 3e beurt zijn beiden na 2 jaar gedaan (resp. inspectie 1 en 2) maar met 30000 km tussen de beurten. vind ik aan de hoge kant maar misschien dat andere E39 bezitters je hierop gerust kunnen stellen dat dit normaal is. Dan heeft hij in 2010 ineens op 20.000 km een olieinspectie en dan op 26.000 km een inspectie 1. Blijkbaar was dat de 2e eigenaar die iets zuiniger op de auto was dan de eerste. Gezien deze standen kan je er wel van uitgaan dat dit een auto is die veel korte stukken gereden heeft (dus veel opwarmen en afkoelen)
Persoonlijk zou ik ook voor nummer 2 gaan maar kijk of er hier ook niet zo'n boekje bijzit. Hier kan je tenslotte veel uithalen zoals je merkt aan mijn verhaal. Er zit in ieder geval een radio in die meer aan deze tijd voldoet en de uitstraling is een stuk netter en frisser.
Je had verder nog een vraag aan mij. Je kunt me gewoon pb-en of hem hier stellen. Ik had een meningsverschil met een van de moderators, maar we zijn er alsnog uitgekomen.
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: E39 Aankooptips.
Je vergeet een ding, voor de pagina's die afgebeeld worden in het boekje bij auto 1 zit nog een pagina met beurten, namelijk de afleverbeurt en 2 servicebeurten. Die is dus niet afgebeeld en de kans bestaat gewoon dat deze erbij zitten.
En zo heel gek is die onderhoudshistorie nu ook weer niet, dat de eerste 4 jaar 6500 km mee gereden is betekent niet dat dit alleen korte stukjes zijn. Mijn eigen auto is bij de laatste eigenaar alleen gebruikt voor langere stukken, en daarmee slechts 5000 km per jaar erbij gezet.
Dat er een keer 30.000km tussen de beurten gezeten heeft loopt hij ook niet direct kapot van, zo gevoelig zijn de m54 motoren ook niet.
Verder zijn het wel allemaal dealerstempels, dus dan kun je er wel vanuit gaan dat de beurten volgens specificatie gedaan zijn met de juiste olie.
Persoonlijk geef ik een nieuwe auto ook altijd een grote beurt zodat alles fris is en je weeet gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt met hetgeen wat je tijdens de beurt tegenkomt.
Auto 2 is overigens maar een half jaar jonger als auto 1 dus dat is eigenlijk te verwaarlozen.
Auto twee heeft dan wat meer opties zoals leer en een aftermarket navigatiesysteem, maar of je daar blij mee moet zijn laten we maar in het midden.
Hij staat wel op Michelin banden wat ikzelf als een pluspunt beschouw.
En zo heel gek is die onderhoudshistorie nu ook weer niet, dat de eerste 4 jaar 6500 km mee gereden is betekent niet dat dit alleen korte stukjes zijn. Mijn eigen auto is bij de laatste eigenaar alleen gebruikt voor langere stukken, en daarmee slechts 5000 km per jaar erbij gezet.
Dat er een keer 30.000km tussen de beurten gezeten heeft loopt hij ook niet direct kapot van, zo gevoelig zijn de m54 motoren ook niet.
Verder zijn het wel allemaal dealerstempels, dus dan kun je er wel vanuit gaan dat de beurten volgens specificatie gedaan zijn met de juiste olie.
Persoonlijk geef ik een nieuwe auto ook altijd een grote beurt zodat alles fris is en je weeet gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt met hetgeen wat je tijdens de beurt tegenkomt.
Auto 2 is overigens maar een half jaar jonger als auto 1 dus dat is eigenlijk te verwaarlozen.
Auto twee heeft dan wat meer opties zoals leer en een aftermarket navigatiesysteem, maar of je daar blij mee moet zijn laten we maar in het midden.
Hij staat wel op Michelin banden wat ikzelf als een pluspunt beschouw.
Re: E39 Aankooptips.
Hoi Streamline,
Wat betreft die pagina's. dat zou natuurlijk kunnen, maar dat kan je dan zien bij de koop. Het kan natuurlijk zo zijn dat er lange stukken gereden zijn, dan heb je mazzel, maar dan nog heeft de auto heel veel stilgestaan. Dan is de vraag waar, binnen of buiten. Stilstand is echt niet goed voor auto's nieuw of oud. Mijn moeder rijdt ook maar zo'n 5000 km. per jaar, en de auto staat altijd binnen, maar in de winter zit ze altijd 1 1/2 maand in een skigebied en blijft de auto thuis, maar je wilt niet weten hoe de remmen klinken als er de eerste keer weer mee gereden wordt. Er heeft niet een keer 30000 kilometer tussengezeten, maar constant bij de eerste eigenaar. Nou hoeft dat inderdaad niet zo'n probleem te zijn, maar ik weet wel dat ik na 15000 kilometer nog een streepje op mijn olieservice indicator had staan. Nou heb ik maar een e36 318, daarom zei ik al "30000 km tussen de beurten. vind ik aan de hoge kant maar misschien dat andere E39 bezitters je hierop gerust kunnen stellen dat dit normaal is." maar ga ik even van mijn auto uit heb ik heb begrepen dat 20000 normaal is voor een long life oil. mocht dit zo zijn dan is dat dus 10000 km over deze stand en een olieservicemeter die dik in het rood staat. Op mij komt het dus allemaal een beetje over als een eigenaar die het niet zo nauw met onderhoudsbeurten nam, en zou ik eerder gaan voor een e39 met meer kilometers en een betere onderhoudshistorie, maar als e39 bezitters vinden dat ik grote onzin zit te kletsen en dat 30000 km normaal is hoor ik het graag. Is het niet normaal zou het voor mij persoonlijk al genoeg reden zijn om de auto te laten staan, of de vraagprijs moet onderhandelbaar zijn.
Wat betreft die pagina's. dat zou natuurlijk kunnen, maar dat kan je dan zien bij de koop. Het kan natuurlijk zo zijn dat er lange stukken gereden zijn, dan heb je mazzel, maar dan nog heeft de auto heel veel stilgestaan. Dan is de vraag waar, binnen of buiten. Stilstand is echt niet goed voor auto's nieuw of oud. Mijn moeder rijdt ook maar zo'n 5000 km. per jaar, en de auto staat altijd binnen, maar in de winter zit ze altijd 1 1/2 maand in een skigebied en blijft de auto thuis, maar je wilt niet weten hoe de remmen klinken als er de eerste keer weer mee gereden wordt. Er heeft niet een keer 30000 kilometer tussengezeten, maar constant bij de eerste eigenaar. Nou hoeft dat inderdaad niet zo'n probleem te zijn, maar ik weet wel dat ik na 15000 kilometer nog een streepje op mijn olieservice indicator had staan. Nou heb ik maar een e36 318, daarom zei ik al "30000 km tussen de beurten. vind ik aan de hoge kant maar misschien dat andere E39 bezitters je hierop gerust kunnen stellen dat dit normaal is." maar ga ik even van mijn auto uit heb ik heb begrepen dat 20000 normaal is voor een long life oil. mocht dit zo zijn dan is dat dus 10000 km over deze stand en een olieservicemeter die dik in het rood staat. Op mij komt het dus allemaal een beetje over als een eigenaar die het niet zo nauw met onderhoudsbeurten nam, en zou ik eerder gaan voor een e39 met meer kilometers en een betere onderhoudshistorie, maar als e39 bezitters vinden dat ik grote onzin zit te kletsen en dat 30000 km normaal is hoor ik het graag. Is het niet normaal zou het voor mij persoonlijk al genoeg reden zijn om de auto te laten staan, of de vraagprijs moet onderhandelbaar zijn.
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: E39 Aankooptips.
Ik neem aan dat de onderhoudsboekjes rond die periode allemaal identiek zijn, dus dan zitten er nog pagina's voor.
Maar als men het niet zo nauw nam met het onderhoud, had de vorige eigenaar hem dan ook nog naar de dealer gebracht?
Dat kan wel kloppen dat de remmen raar klinken de eerste kilometers, maar het blijven tenslotte kale stukken ijzer waar roest op gaat vormen. Zowel binnen als buiten.
Maar zulke auto's durf ik best te kopen, (heb ik ook gedaan en ben in de 30k die ik ermee gereden heb nog niets raars tegengekomen) een auto kan best wel wat hebben. Je wilt niet weten hoeveel auto's in de handel langer dan een half jaar stilstaan en niet eens gestart worden.
Maar als men het niet zo nauw nam met het onderhoud, had de vorige eigenaar hem dan ook nog naar de dealer gebracht?
Dat kan wel kloppen dat de remmen raar klinken de eerste kilometers, maar het blijven tenslotte kale stukken ijzer waar roest op gaat vormen. Zowel binnen als buiten.
Maar zulke auto's durf ik best te kopen, (heb ik ook gedaan en ben in de 30k die ik ermee gereden heb nog niets raars tegengekomen) een auto kan best wel wat hebben. Je wilt niet weten hoeveel auto's in de handel langer dan een half jaar stilstaan en niet eens gestart worden.
Re: E39 Aankooptips.
Ook heeft degene met lage km stand veel minder eigenaren dat spreekt me ook meer aan. Ik wacht gewoon rustig af tot er wat moois op mijn pad komt.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: E39 Aankooptips.
Hey,
Ben nog redelijk nieuw op dit forum, en heb nog niet zo veel ervaring ivm de E39. Ben ook nog maar 19/20 jaar.
Hetgeen al reeds is herhaald: het is een schitterende bmw.
Ik heb een 520d touring uit 2002 en qua verbruik zit ik toch aan zo'n 7.6 à 7.7 l/100km (relatief sportief rijgedrag, niet extreem).
Ikzelf vind dit redelijk veel, maar heb nu toch al een paar kosten aan de wagen gehad en ik denk niet dat men ouders gaan blijven sponsoren.
Qua kosten: dieselinjector (degene met sensor en dus de duurste) vervangen, stabilisatorstangen (achteraan?) vervangen, remblokken achteraan vervangen, batterij vervangen, nieuwe voorruit en mijn grootste zorg geweest: een waterlek.
Dit alles heeft mij en mijn ouders toch wel een goeie 2500 euro gekost, gelukkig heeft de auto qua aankoopprijs niet zoveel gekost.
Ik heb ook enkele zaken zelf opgelost/gemaakt zoals: pixeluitval van de radio en het vervelende airbaglampje.
Staat nu op 279.000 km en ik denk dat deze kosten ergens wel normaal zijn, ik hoop dat hij nu weer goed is voor een aantal duizend kilometer en ik geloof er wel in.
De wagen rijdt idd niet echt sportief en aan de lichten eens serieus aanzetten zit er niet echt in, maar eens je vertrokken bent is en blijft het een machtige wagen die toch wel een mooie snelheid kan halen.
Alvast veel succes met je aankoop, ik wil alvast nooit geen andere bmw meer dan een e39.
Ik hoop in de toekomst een 530D touring te kunnen bemachtingen
Ben nog redelijk nieuw op dit forum, en heb nog niet zo veel ervaring ivm de E39. Ben ook nog maar 19/20 jaar.
Hetgeen al reeds is herhaald: het is een schitterende bmw.
Ik heb een 520d touring uit 2002 en qua verbruik zit ik toch aan zo'n 7.6 à 7.7 l/100km (relatief sportief rijgedrag, niet extreem).
Ikzelf vind dit redelijk veel, maar heb nu toch al een paar kosten aan de wagen gehad en ik denk niet dat men ouders gaan blijven sponsoren.
Qua kosten: dieselinjector (degene met sensor en dus de duurste) vervangen, stabilisatorstangen (achteraan?) vervangen, remblokken achteraan vervangen, batterij vervangen, nieuwe voorruit en mijn grootste zorg geweest: een waterlek.
Dit alles heeft mij en mijn ouders toch wel een goeie 2500 euro gekost, gelukkig heeft de auto qua aankoopprijs niet zoveel gekost.
Ik heb ook enkele zaken zelf opgelost/gemaakt zoals: pixeluitval van de radio en het vervelende airbaglampje.
Staat nu op 279.000 km en ik denk dat deze kosten ergens wel normaal zijn, ik hoop dat hij nu weer goed is voor een aantal duizend kilometer en ik geloof er wel in.
De wagen rijdt idd niet echt sportief en aan de lichten eens serieus aanzetten zit er niet echt in, maar eens je vertrokken bent is en blijft het een machtige wagen die toch wel een mooie snelheid kan halen.
Alvast veel succes met je aankoop, ik wil alvast nooit geen andere bmw meer dan een e39.
Ik hoop in de toekomst een 530D touring te kunnen bemachtingen
Re: E39 Aankooptips.
Ik ga dan ook bewust voor een lagere KM stand. Dat zilveren model wat ik zag is opzich helemaal top alleen wat karrig uitgevoerd. ik zou toch wel een aantal opties willen hebben.
- Houten inleg
- PDC
- DSP Radio (weinig geleverd in 520)
- Navigatie ( is leuk hoeft niet)
- Electrische stoelen ( is leuk hoeft niet)
- Xenon (vind ik prettig maar ook niet een must)
- Lederen bekleding (vind ik bij deze auto bijna een must omdat het een hoop toevoegd aan de uitstraling).
- Houten inleg
- PDC
- DSP Radio (weinig geleverd in 520)
- Navigatie ( is leuk hoeft niet)
- Electrische stoelen ( is leuk hoeft niet)
- Xenon (vind ik prettig maar ook niet een must)
- Lederen bekleding (vind ik bij deze auto bijna een must omdat het een hoop toevoegd aan de uitstraling).
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: E39 Aankooptips.
Een lagere kilometerstand hoeft niet perse een vrijbrief te zijn voor reparaties, maar het scheelt zeker wel.
En iets wat ook nog wat vergeten wordt is dat als je een auto met een lage kilometerstand koopt je later bij verkoop ook een interessantere auto hebt voor een volgende bezitter.
Of je nu 50.000 km met een auto gaat rijden die bij aanschaf 100k gelopen heeft of 200+
Ik probeer zelf altijd een lage kilometerstand auto te kopen, en ben dan ook bereid om er een te kopen waar bijvoorbeeld geen leer inzit. Dat kan als je het heel erg mist later ook nog ingebouwd worden.
En iets wat ook nog wat vergeten wordt is dat als je een auto met een lage kilometerstand koopt je later bij verkoop ook een interessantere auto hebt voor een volgende bezitter.
Of je nu 50.000 km met een auto gaat rijden die bij aanschaf 100k gelopen heeft of 200+
Ik probeer zelf altijd een lage kilometerstand auto te kopen, en ben dan ook bereid om er een te kopen waar bijvoorbeeld geen leer inzit. Dat kan als je het heel erg mist later ook nog ingebouwd worden.
Re: E39 Aankooptips.
dat klopt ook zeker, nou ging ik vanmiddag autoscout nog eens af en kwam ik deze advertentie tegen.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Deze is eigenlijk luxer uitgevoerd, PDC en Xenon.
En hij heeft ook nog eens een lagere KM Stand.
De verzekering is ook te overzien, 10 euro meer in de maand dan een 520.
Nu heb ik slechts twee vragen.
Zuipt een 525 zoveel meer dan een 520 of valt het mee?
En is de radio te repareren, lees uitgevallen pixels.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Deze is eigenlijk luxer uitgevoerd, PDC en Xenon.
En hij heeft ook nog eens een lagere KM Stand.
De verzekering is ook te overzien, 10 euro meer in de maand dan een 520.
Nu heb ik slechts twee vragen.
Zuipt een 525 zoveel meer dan een 520 of valt het mee?
En is de radio te repareren, lees uitgevallen pixels.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: E39 Aankooptips.
houten inleg kun je van me krijgen tegen verzendkosten
heb voor een touring (wel automaat) alle delen liggen
die 2.5liter is wel een mooie wagen: verbruik scheelt echt niet veel hoor met een 520
ik denk zelfs zuiniger omdat je sneller op kan schakelen met op gang brengen: n accelereren kost t meest
heb voor een touring (wel automaat) alle delen liggen
die 2.5liter is wel een mooie wagen: verbruik scheelt echt niet veel hoor met een 520
ik denk zelfs zuiniger omdat je sneller op kan schakelen met op gang brengen: n accelereren kost t meest
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: E39 Aankooptips.
De xenon heb je bij die grijze er ook zo inzitten, aftermarketsetje kopen is voldoende aangezien er voor de halogeenlampen ook al projectors zitten. De blauwe heeft geen sproeiers dus dat zou ook heel goed zoiets kunnen zijn.
Maar opzich een nette auto.
Ik rij zelf een 325i en daar red ik met een beetje beheersing makkelijk 1 op 11 mee.
Maar opzich een nette auto.
Ik rij zelf een 325i en daar red ik met een beetje beheersing makkelijk 1 op 11 mee.