Start problemen 530d
-
Re: Start problemen 530d
Helaas ziet het er allemaal wat slechter uit dan gehoopt. Zojuist de monteur van Sterkens uit Made hier gehad en die heeft hem even uitgelezen..... Fout na fout na fout om de één of andere reden heeft de vorige eigenaar een start-stop knop in laten bouwen.... Deze hoort er dus niet in wat ik al wist maja had er dus niet zoveel aandacht aan besteed tot op heden.... Via het contactslot is de auto dus niet te starten. op het moment dat je de sleutel door draait gebeurt er niets.... en via de startknop gooit hij hem wel rond.... REDEN hiervan is omdat ze het circuit zelf naar de startmotor hebben gelegd dus rondgooien doet hij altijd.... Zelfs als het contact uit is zonder sleutel..... Word dus een zoektocht naar de reden waarom hij niet via de sleutel wilt starten
één van de foutmeldingen zat in de startmodule dus mogelijk is deze kapot!!!!! Deze stuurt namelijk ook weer een signaal door naar de brandstof module enz. enz.
één van de foutmeldingen zat in de startmodule dus mogelijk is deze kapot!!!!! Deze stuurt namelijk ook weer een signaal door naar de brandstof module enz. enz.
Wow, ik zou die wagen terugbrengen als het mogelijk is. Hier is duidelijk een prutser aan het werk geweest wie weet wat hij nog gedaan heeft.
Een 2004 E61 heeft idd nooit een start/stop knop. Deze correct inbouwen vraagt enorm veel werk, daar de stuurkolom veranderd dient te worden, oa voor het stuurslot. Hoe heeft hij die ingebouwd ? Jij hebt naast de start/stop knop ook nog een sleutel ? Kan je eens een foto posten zou ik wel eens willen zien.
Een 2004 E61 heeft idd nooit een start/stop knop. Deze correct inbouwen vraagt enorm veel werk, daar de stuurkolom veranderd dient te worden, oa voor het stuurslot. Hoe heeft hij die ingebouwd ? Jij hebt naast de start/stop knop ook nog een sleutel ? Kan je eens een foto posten zou ik wel eens willen zien.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Re:
Ja inderdaad duidelijk een prutser aan de gang geweest Haat het als mensen dingen erin plaatsen/monteren waar de auto niet beter van word. Wat ze gedaan hebben is eigenlijk heel simpel... Een start/stop knop gekocht bij de bmw dealer deze aan gesloten via een relais op de startmotor. hierdoor kan je de startmotor dus altijd rond gooien.... Maar het gekke is dat ik hem niet met de sleutel kan starten... dan gooit hij de startmotor niet rond... ik weet ook niet of dat hij dat eerst wel heeft gedaan. zal morgen wat foto's maken voor je.tom_il schreef:Wow, ik zou die wagen terugbrengen als het mogelijk is. Hier is duidelijk een prutser aan het werk geweest wie weet wat hij nog gedaan heeft.
Ik heb inderdaad gewoon een normale sleutel met baard dus ze hebben maar half werk gedaan.
Wat ik nu ga doen is alles na lopen en verwijderen wat weg kan. Helaas moet ik de knop laten zitten omdat er anders een gat zit in het stuk dashboard. (dit natuurlijk tot ik een vervangend stukje gevonden heb) Als ik alle kabels verwijderd heb plaats ik een nieuwe cas-module en laat deze inleren. Hopelijk ben ik dan een stuk verder.
-
Ff fotootje voor Tom
Inmiddels de bekabeling al verwijderd van de knop naar de startmotor. Nu nog uitzoeken waarom hij via het contactslot de startmotor niet rond wilt gooien.
Link was niet de juiste. Je moet aan de rechterkant de link achter IMG selecteren.
Heb hem hier even gezet.
Thx, Ziet er niet uit, snap het nut ook helemaal niet ervan.
Ik vermoed dat hij ook niet stopte met de knop.
525d E61 2007 pre-LCI
-
ohhh haha zal het de volgende keer even controleren voor ik hem plaats had ik namelijk niet gedaan.
Terug komend op de start knop zijn je vermoedens juist hij start enkel met de knop maar zodra je hem uit wilt zetten moet je toch de sleutel omdraaien. Zodra je weer de knop indrukt gaat de startmotor weer aan
Ik kan alleen nog niet begrijpen waarom de startmotor niet wilt draaien als ik de sleutel door draai. Ik heb contact maar zodra ik de sleutel door draai gebeurt er niets .... De accu is vol ( de oude die er in zat zit er weer terug in) Dus ik vermoed dat dit toch mogelijk met de CAS te maken heeft morgen als ik ontnuchterd ben weer eens verder zoeken
Terug komend op de start knop zijn je vermoedens juist hij start enkel met de knop maar zodra je hem uit wilt zetten moet je toch de sleutel omdraaien. Zodra je weer de knop indrukt gaat de startmotor weer aan
Ik kan alleen nog niet begrijpen waarom de startmotor niet wilt draaien als ik de sleutel door draai. Ik heb contact maar zodra ik de sleutel door draai gebeurt er niets .... De accu is vol ( de oude die er in zat zit er weer terug in) Dus ik vermoed dat dit toch mogelijk met de CAS te maken heeft morgen als ik ontnuchterd ben weer eens verder zoeken
Zal heel waarschinlijk te maken hebben met de wijzigingen die de vorige eigenaar gedaan heeft.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Ja die kans is vrij groot inderdaad maar wil eerst alle bekabeling na lopen om te zien of dat hij niet iets doorgeknipt heeft. Ik weet namelijk niet of dat je via de elektronica zoiets uit kan zetten maar lijkt me onwaarschijnlijk eigenlijk dus zal speuren wordentom_il schreef:Zal heel waarschinlijk te maken hebben met de wijzigingen die de vorige eigenaar gedaan heeft.
Hebben ze het start relais naar de start motor er niet tussen uit gehaald?
En meet je op de spoel van het relais wel spanning ?
En meet je op de spoel van het relais wel spanning ?
ze hebben vast de spanning die normaal via de sleutel wordt aangestuurd over de knop laten lopen, het meest simpele namelijk om zoiets onbenulligs erop te zetten..:-(
-
Hoi Bert ,
Bedankt voor het mee denken. Helaas is dit niet het geval want anders moet er in de bekabeling geknipt zijn en dat is niet het geval. Had het graag zo gezien want dan kon ik het er zo tussen uit halen en de originele bekabeling weer terug monteren.
@ Ray. Kan je mij vertellen waar dit relais zit daar ik dacht deze op de startmotor zat.
Heb net even de remschakelaar vervangen maar helaas ook geen verandering.
Bedankt voor het mee denken. Helaas is dit niet het geval want anders moet er in de bekabeling geknipt zijn en dat is niet het geval. Had het graag zo gezien want dan kon ik het er zo tussen uit halen en de originele bekabeling weer terug monteren.
@ Ray. Kan je mij vertellen waar dit relais zit daar ik dacht deze op de startmotor zat.
Heb net even de remschakelaar vervangen maar helaas ook geen verandering.
hoi rick,
Gezien dat het bij elke auto verschillend is en ik deze nooit bij de bmw heb moeten zoeken weet ik niet waar deze zit.
Maar meestal in de zekeringen kast bij het motor.
Ik heb het programma van bmw niet op me pc staan omdat me oude pc het niet meer doet.
Ga deze wel weer installeren en kan later even kijken.
Misschien dat iemand op het forum het zo weet , maar ik kijken even voor je of ik wat kan vinden.
Als het goed is zit deze niet op de startmotor.
Gezien dat het bij elke auto verschillend is en ik deze nooit bij de bmw heb moeten zoeken weet ik niet waar deze zit.
Ik heb het programma van bmw niet op me pc staan omdat me oude pc het niet meer doet.
Misschien dat iemand op het forum het zo weet , maar ik kijken even voor je of ik wat kan vinden.
-
Ray_530d schreef:hoi rick,
ok super bedankt tot dusver voor het mee denken. De kast van de computer is al open daar ik alle bekabeling na heb gelopen. Hier zaten inderdaad diverse relais bij. Zo uit me hoofd gezegt een lichtbruine,zwarte en een blauwe