Verschil in verbruik tussen de zescilinders is nihil. De massa van de verschillende modellen zijn ook praktisch gelijk. In de praktijk betekent dit bij gelijke rijstijl dat je bij de sterkere modellen minder het gaspedaal hoeft in te trappen en minder toeren maakt (hoewel dat niet veel minder is). De motor heeft minder moeite om de massa op gang te brengen. Ik zou gewoon gaan voor de grootst beschikbare zescilinder van de E39. Je zult zien dat wanneer je de 520 aanschaft je gauw verlangt naar meer wanneer je er een sportieve rijstijl op na houdt.BartS schreef:dat klopt ook zeker, nou ging ik vanmiddag autoscout nog eens af en kwam ik deze advertentie tegen.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Deze is eigenlijk luxer uitgevoerd, PDC en Xenon.
En hij heeft ook nog eens een lagere KM Stand.
De verzekering is ook te overzien, 10 euro meer in de maand dan een 520.
Nu heb ik slechts twee vragen.
Zuipt een 525 zoveel meer dan een 520 of valt het mee?
En is de radio te repareren, lees uitgevallen pixels.
Ik heb beide modellen gehad, dwz de 520 en 523 en voelde al een heel verschil in koppel onderin. Dat zal met de 525, 528 en 530 alleen maar beter zijn. Tegenwoordig rij ik 540t, dat is al helemaal een ander verhaal. Je moet nog meer moeite doen om zuinig te rijden maar bij mij nog altijd 1 op 9,5 a 1 op 11. (ik rij wel veel op cc)
Pixelreparatie kun je oa laten doen bij http://www.verotronics.nl/ of bij 'Jurjen' (via Marktplaats)
Succes met zoeken en rij ze
Jos