Probleem: trillen, ratelen
Re: Probleem: trillen, ratelen
had onlangs hetzelfde probleem maar die kwam spontaan voor
vandaag de auto uitgelezen (met een lekke uitlaat aan pakking cilinder/uitlaat) met misfire op cilinder 4 en 6
ook kreeg ik foutcode's van mijn lambdawaardes
Vanos is bij mij versleten, komt er pas in aan 4500rpm, dan trekt die wel als een tierelier!
Mvg, Gianni
vandaag de auto uitgelezen (met een lekke uitlaat aan pakking cilinder/uitlaat) met misfire op cilinder 4 en 6
ook kreeg ik foutcode's van mijn lambdawaardes
Vanos is bij mij versleten, komt er pas in aan 4500rpm, dan trekt die wel als een tierelier!
Mvg, Gianni
Re: Probleem: trillen, ratelen
De eerste 2 resultaten waren ook aan het pendelen, het 3de gaf nagenoeg dezelfde vaste waarde: begreep ook dat deze na de kat zatrob75 schreef:
Een beetje vreemde conclusie. De spanning van de lambdasonde voor de kat hoort voortdurend te pendelen tussen ca. 0,2 V en 0,9 V. De controle sensor (na de kat) hoort een constant signaal te geven.
Succes,
Rob
Bovenstaande dus.
@GianniD
Bij het intrappen van je gaspedaal heb je direct reactie?
Als je in zijn 3de door een haakse bocht ga met +/-30km/u en je komt de bocht uit en geef gas heb je dan ook een directe reactie? Ik heb dat namelijk allemaal wel.
En bij het rijden op de snelweg met +/-90km/u op het moment dat ik het gaspedaal intrap is de reactie direct.
Ik probeer alleen maar te ontdekken of er een verschil inzit bij onze diverse problemen om zo een beeld te krijgen.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Probleem: trillen, ratelen
de reactie is nog altijd direct en scherp!
als ik in een hoge te versnelling zit, heeft hij het wel wat lastig op accelereren natuurlijk
als ik in een hoge te versnelling zit, heeft hij het wel wat lastig op accelereren natuurlijk
Re: Probleem: trillen, ratelen
Ik lees dat jou mm-lampje ook brandt, daar heb ik dus weer geen last van.GianniD schreef:de reactie is nog altijd direct en scherp!
als ik in een hoge te versnelling zit, heeft hij het wel wat lastig op accelereren natuurlijk
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Probleem: trillen, ratelen
Dit ben ik dus, probleem speelt al een aantal maanden, alle luchtslangen na filterhuis zijn vervangen, (uitz. luchtmassameter), dus slang op gaskleppenhuis + slang hiervoor is vervangen. Binnenkort vervang ik de lambdasensor 1, bank 1 voor kat, deze is kapot aldus uitleesapparatuur BMW en Bosch. Hoop hiermee het probleem opgelost te hebben. Volgens internet gaan deze sensoren ongeveer 150.000km mee, dit zou een eventuele verklaring zijn. Maar dit weet ik ook niet zeker :-).320ciE46 schreef: Ik ken nog iemand die óók een storing heeft op de lambda's en die wordt binnenkort vervangen, met precies dezelfde symptomen als ons. Ik laat het wel even weten! Ter info; zijn auto staat op 178k, mijne op 182k, en voor zover ik weet zijn bij mij en bij hem de lambda's nog origineel van de fabriek. Hoeveel km heeft de jouwe gelopen?
Valse lucht lijkt het bij mij niet meer te zijn, overigens was in het begin wel een luchtslang daadwerkelijk kapot, dus controleer deze ook. Vervangen kan je zelf en rubber is stuk goedkoper dan een lambdasonde, die bij de dealer snel de 200 euro passeert.
Re: Probleem: trillen, ratelen
Ik ben benieuwd @Fedde.
Ik begrijp langzamerhand dat de dubbele Vanos toch een hele grote rol speelt in het geheel.
Gezien de km-stand is het ook geen slecht idee om deze alsnog in order te laten maken.
Ik was eind verleden jaar bij Patrick van PB Motorsport geweest en die gaf die conslusie al door.
Toen ik de auto wilde laten keuren bleek er wat problemen met 1 van mijn spruitstuk/katalysator te zijn waardoor ik eerst andere prioriteiten heb gesteld aan de auto.
Nu bokt de auto nog een beetje maar dat overdreven trillen/ratelen en brommen heb ik niet meer.
Heb nog even de tijd om uit te zoeken of het nog wat anders zou kunnen zijn maar ik ben bang dat ik dat pas goed kan constateren als ik de Vanos in orde heb laten maken.
Ik begrijp langzamerhand dat de dubbele Vanos toch een hele grote rol speelt in het geheel.
Gezien de km-stand is het ook geen slecht idee om deze alsnog in order te laten maken.
Ik was eind verleden jaar bij Patrick van PB Motorsport geweest en die gaf die conslusie al door.
Toen ik de auto wilde laten keuren bleek er wat problemen met 1 van mijn spruitstuk/katalysator te zijn waardoor ik eerst andere prioriteiten heb gesteld aan de auto.
Nu bokt de auto nog een beetje maar dat overdreven trillen/ratelen en brommen heb ik niet meer.
Heb nog even de tijd om uit te zoeken of het nog wat anders zou kunnen zijn maar ik ben bang dat ik dat pas goed kan constateren als ik de Vanos in orde heb laten maken.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Probleem: trillen, ratelen
Toch weer apart vandaag .....
Zomaar uit het niets, toen ik het gas losliet omdat de stoplicht op rood stond en weer intrapte nadat deze snel op groen was gegaan begon de oude weer te trillen/schaken/pruttelen.
Dit een paar km's volgehouden, toen de auto aan de kant gezet, motor uitgedaan, even gewacht om daarna deze weer te starten en ...... probleem was verdwenen en de auto reed weer als vanouds.
Snap er echt geen bal meer van.
Zomaar uit het niets, toen ik het gas losliet omdat de stoplicht op rood stond en weer intrapte nadat deze snel op groen was gegaan begon de oude weer te trillen/schaken/pruttelen.
Dit een paar km's volgehouden, toen de auto aan de kant gezet, motor uitgedaan, even gewacht om daarna deze weer te starten en ...... probleem was verdwenen en de auto reed weer als vanouds.
Snap er echt geen bal meer van.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat