Hallo,
Mijn bmw 520d uit 2006 heeft twee van de vier gloeispiralen kapot.
Dit is pas uitgelezen met de computer.
Omdat ik zelf ook nog wel eens wat repareer aan deze auto is mijn vraag of iemand mij kan informeren over het vervangen van deze gloeispiralen.
Is dit een lastige klus of is het wel goed te doen.
Natuurlijk is de vraag als ze los willen en niet afbreken anders heb ik een probleem, maar ik bedoel eigenlijk meer hoe en wat ik er allemaal voor los moet hebben voordat ik bij de gloeispiralen kan!
Wie kan mij informeren?
Met vr gr
Gloeispiralen BMW 520D 2006
Re: Gloeispiralen BMW 520D 2006
Heb je 's ochtends last met starten? Ik meen gelezen te hebben dat de gloeispiralen van de E60/E61 diesels heel vaak storingen aangeven bij het uitlezen maar dat betekent niet per definitie dat ze problemen geven bij een koude start.
Re: Gloeispiralen BMW 520D 2006
Als hangt af van de temperatuur. Zoveel te kouder zoveel te groter de invloed van de gloeispiralen.
Vervangen is niet moeilijk, je heb wel een diepe dop van 10 nodig. Afbreken is het grootste probleem.
Best doen bij een warme motor. Ik heb ook een momentsleutel gebruikt.
Vervangen is niet moeilijk, je heb wel een diepe dop van 10 nodig. Afbreken is het grootste probleem.
Best doen bij een warme motor. Ik heb ook een momentsleutel gebruikt.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Gloeispiralen BMW 520D 2006
Smorgens vooral bij iets lagere temperaturen duurt het wat langer voordat de motor aanslaat en loopt dan ook even een aantal seconden onregelmatig.
Lijkt er dus wel sterk op dat er een of meerdere gloeibougie(s) kapot zijn.
Maar het inlaatspruitstuk moet er dan af heb ik gelezen.......maar moet bij het terugplaatsen ook een nieuwe pakking gemonteerd worden?
Oke....alvast bedankt voor jullie reacties.
Lijkt er dus wel sterk op dat er een of meerdere gloeibougie(s) kapot zijn.
Maar het inlaatspruitstuk moet er dan af heb ik gelezen.......maar moet bij het terugplaatsen ook een nieuwe pakking gemonteerd worden?
Oke....alvast bedankt voor jullie reacties.
Re: Gloeispiralen BMW 520D 2006
Klopt dit zijn de eerst tekenen, dit word erger als de temp daalt. Bij mij was er nog één bougie ok, desondanks starte hij nog bij -10°C wel met tegenpruttelen maar ik heb een 6 cylinder, zou kunnen dat een 4 cyclinder zoals de jouwe hier wat gevoeliger aan is.
Inlaatspruitstuk moet eraf, ik heb zoals de meeste geen nieuwe pakking gestoken.
Inlaatspruitstuk moet eraf, ik heb zoals de meeste geen nieuwe pakking gestoken.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Gloeispiralen BMW 520D 2006
Ja nou inderdaad, dat denk ik namelijk ook.
Denk dat mijn viercilinder hier zeker wel wat gevoeliger voor is, dus ga binnenkort maar is even kijken als ik ze kan vervangen.
Kan ik het inlaatspruitstuk er zo af schroeven en moet ik nog opletten dat er tijdens het demonteren van het inlaatspruitstuk niets wegvalt?
Denk dat mijn viercilinder hier zeker wel wat gevoeliger voor is, dus ga binnenkort maar is even kijken als ik ze kan vervangen.
Kan ik het inlaatspruitstuk er zo af schroeven en moet ik nog opletten dat er tijdens het demonteren van het inlaatspruitstuk niets wegvalt?