Gloeispiralen BMW 520D 2006

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Edwin936
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2013, 20:42

Gloeispiralen BMW 520D 2006

Bericht door Edwin936 » 21 jan 2014, 20:18

Hallo,

Mijn bmw 520d uit 2006 heeft twee van de vier gloeispiralen kapot.
Dit is pas uitgelezen met de computer.
Omdat ik zelf ook nog wel eens wat repareer aan deze auto is mijn vraag of iemand mij kan informeren over het vervangen van deze gloeispiralen.
Is dit een lastige klus of is het wel goed te doen.
Natuurlijk is de vraag als ze los willen en niet afbreken anders heb ik een probleem, maar ik bedoel eigenlijk meer hoe en wat ik er allemaal voor los moet hebben voordat ik bij de gloeispiralen kan!

Wie kan mij informeren?

Met vr gr

Gebruikersavatar
Dannyk
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jan 2013, 09:03

Re: Gloeispiralen BMW 520D 2006

Bericht door Dannyk » 22 jan 2014, 11:01

Heb je 's ochtends last met starten? Ik meen gelezen te hebben dat de gloeispiralen van de E60/E61 diesels heel vaak storingen aangeven bij het uitlezen maar dat betekent niet per definitie dat ze problemen geven bij een koude start.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Gloeispiralen BMW 520D 2006

Bericht door tom_il » 22 jan 2014, 12:43

Als hangt af van de temperatuur. Zoveel te kouder zoveel te groter de invloed van de gloeispiralen.

Vervangen is niet moeilijk, je heb wel een diepe dop van 10 nodig. Afbreken is het grootste probleem.
Best doen bij een warme motor. Ik heb ook een momentsleutel gebruikt.
525d E61 2007 pre-LCI

Edwin936
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2013, 20:42

Re: Gloeispiralen BMW 520D 2006

Bericht door Edwin936 » 22 jan 2014, 19:31

Smorgens vooral bij iets lagere temperaturen duurt het wat langer voordat de motor aanslaat en loopt dan ook even een aantal seconden onregelmatig.
Lijkt er dus wel sterk op dat er een of meerdere gloeibougie(s) kapot zijn.

Maar het inlaatspruitstuk moet er dan af heb ik gelezen.......maar moet bij het terugplaatsen ook een nieuwe pakking gemonteerd worden?

Oke....alvast bedankt voor jullie reacties.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Gloeispiralen BMW 520D 2006

Bericht door tom_il » 22 jan 2014, 19:45

Klopt dit zijn de eerst tekenen, dit word erger als de temp daalt. Bij mij was er nog één bougie ok, desondanks starte hij nog bij -10°C wel met tegenpruttelen maar ik heb een 6 cylinder, zou kunnen dat een 4 cyclinder zoals de jouwe hier wat gevoeliger aan is.
Inlaatspruitstuk moet eraf, ik heb zoals de meeste geen nieuwe pakking gestoken.
525d E61 2007 pre-LCI

Edwin936
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2013, 20:42

Re: Gloeispiralen BMW 520D 2006

Bericht door Edwin936 » 22 jan 2014, 21:00

Ja nou inderdaad, dat denk ik namelijk ook.
Denk dat mijn viercilinder hier zeker wel wat gevoeliger voor is, dus ga binnenkort maar is even kijken als ik ze kan vervangen.
Kan ik het inlaatspruitstuk er zo af schroeven en moet ik nog opletten dat er tijdens het demonteren van het inlaatspruitstuk niets wegvalt?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”