Vandaag heeft het contactslot van mijn 1995 E36 328i Coupe de geest gegeven.
Op het moment dat ik de motor wou uitzetten, gebeurde (? "brak "?) er iets in het contactslot waardoor ik zomaar de sleutel uit het contact kon halen terwijl de motor nog aanstond.
Daarna de sleutel weer in het contactslot gestopt, maar hier was helaas geen beweging meer in te krijgen.
Ik heb hier meteen een klein filmpje van gemaakt (Link: http://youtu.be/FfPh30grnhQ)
Nadat ik eenmaal besefte dat het contactslot niet meer ging meewerken, heb ik de auto op een handige plek geparkeerd, motor laten afslaan en de accu ontkoppelt.
Nu vraag ik me het volgende af:
* Is er iemand die dit probleem ook heeft meegemaakt?
* Weet iemand of het demonteren van het contactslot (met zo'n pinnetje in een klein gaatje) ook werkt wanneer het contactslot in de stand staat van "contact aan"?
* Kan iemand me vertellen hoe ik erachter kan komen of de huidige sleutel (geen reservesleutel) de originele is die hoort bij mijn chassisnummer?
* Is het zo dat de E36's van 1995 nog geen chip hebben zitten in de sleutel? (i.v.m. sleutelherkenning)
Graag hoor ik van jullie!

PS: hierbij nog een foto van de sleutel (op het "printplaatje" is niet echt iets te zien wat op een chip lijkt).