Rover - 528i
Rover - 528i
Ik denk dat iedereen het gevoel wel kent van het 'kind in een snoepwinkel zijn'. Dat was de eerste emotie die ik voelde toen ik de zoekfilters : BMW, 523i, handgeschakeld en GRAU inschakelde en op 'Suche' drukte. Uit de lijst met beschikbare BMW's een selectie gemaakt, verkopers gebeld en zelfs een aantal keren redelijk ver Duitsland ingereden. Het waren niet allemaal even positieve bezoekjes. Het gevoel van : 'Het wordt een BMW...' bleef! Totdat ik de zoekfilters was vergeten aan te zetten en er een puntgave (zwarte) BMW tevoorschijn kwam. Verkoper gebeld en direct een afspraak in Keulen gemaakt. De verkoper, een uiterst aardige en keurige man, stuurde nog wat extra foto's. Surprise... dit was geen 523i, maar een 528i van 10-1998 en ook geen handgeschakelde wagen maar een automaat maar wel een kilometerstand van net geen 100.000 km. Ik twijfelde wel een beetje want ik dacht in eerste instantie aan het hoge verbruik en dure automaatbakken. Niets is minder waar, mijn BMW haalt gemakkelijk de 1:13 bij 130km/u op de Tempomat.
In vogelvlucht : auto gaan bekijken met een goede kennis die er meer verstand van heeft dan ik, auto gekocht, in Nederland de papieren geregeld, twee weken later opgehaald in Keulen. Naar de RDW, Douane en APK, en nu staat mijn beauty te wachten op nieuwe nummerplaatjes. Ik kan niet wachten om te gaan rijden.
Voordat ik er echt mee ga rijden eerst naar de garage om wat zaken preventief te laten vervangen zoals thermostaat, waterpomp, alle wielophangingen even goed laten nakijken, nieuwe olie etc, etc...
De terugrit was een feest. Zo stil, stabiel, vlot, en dan dat geluid.........
Bij mijn eerste tankbeurt een fotootje gemaakt...
In vogelvlucht : auto gaan bekijken met een goede kennis die er meer verstand van heeft dan ik, auto gekocht, in Nederland de papieren geregeld, twee weken later opgehaald in Keulen. Naar de RDW, Douane en APK, en nu staat mijn beauty te wachten op nieuwe nummerplaatjes. Ik kan niet wachten om te gaan rijden.
Voordat ik er echt mee ga rijden eerst naar de garage om wat zaken preventief te laten vervangen zoals thermostaat, waterpomp, alle wielophangingen even goed laten nakijken, nieuwe olie etc, etc...
De terugrit was een feest. Zo stil, stabiel, vlot, en dan dat geluid.........
Bij mijn eerste tankbeurt een fotootje gemaakt...
- bellatorfortis
Re: Mijn BMW voorstellen, en mezelf dan ook maar...
ziet er heel goed !!!
veel veilige km toegewenst
veel veilige km toegewenst
You have a drop on your nose;
I think it's water.
No it'snot.......
I think it's water.
No it'snot.......
Ziet er zeer netjes uit! Kom je uit de buurt van Kleve? Dacht dat de KZK's alleen voor bewoners van Duitsland waren.
Ben benieuwd naar het interieur!
Hoi, nee ik kom niet uit de buurt van Kleve, maar uit de buurt van Boskoop. Het 5-daags import kenteken is van de Kreis Kleve. Het VDC heeft dat zo geregeld voor mij. Ik heb hem zelf geïmporteerd. Hij is echt van een oudere man geweest. Het interieur is smetteloos en het ruikt nog als nieuw. Deze schoonheid is nagenoeg fully loaded. Helaas geen CD speler of wisselaar voorbereiding, maar een echt cassette dek . De geluidskwaliteit is mager. Maar de 6 cilinder klinkt ook als muziekLlukeK schreef:Ziet er zeer netjes uit! Kom je uit de buurt van Kleve? Dacht dat de KZK's alleen voor bewoners van Duitsland waren.
Het wordt/is mijn eerste BMW en vind het zoeken, importeren en laten keuren spannender (in positieve zin) als een nieuwe auto uitzoeken...
Ik de BMW zo origineel mogelijk houden, hoewel Ik heb bij andere forumleden al 'Angel eyes' gezien. Dat staat wel erg gaaf.
Ik zal het forum eens afstruinen naar tips/trucs om de audio aan te pakken. Ik heb erg veel ervaring met elektra/elektronica dus dat moet wel lukken, hoop ik...
Oh ja, het interieur...
Klinkt goed en ziet er goed uit, ik hou wel van donkere BMW's met een licht interieur
En zo op de foto's ziet ie er echt erg netjes uit.
Leuk he? Zelf een BMW uit Dld halen.
Ga je zelf de waterpomp vervangen? Zorg er in ieder geval voor dat er geen luchtbel in het blok blijft zitten, ze zijn soms lastig te ontluchten de 6 cilinders.
Veel plezier er mee in ieder geval, dat gaat vast wel lukken.
En zo op de foto's ziet ie er echt erg netjes uit.
Leuk he? Zelf een BMW uit Dld halen.
Ga je zelf de waterpomp vervangen? Zorg er in ieder geval voor dat er geen luchtbel in het blok blijft zitten, ze zijn soms lastig te ontluchten de 6 cilinders.
Veel plezier er mee in ieder geval, dat gaat vast wel lukken.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Hoi, ikzelf een waterpomp vervangen lijkt me geen goed idee... De mensen van de garage waar ik al jaren kom mogen dat voor me doen. Het vervangen is puur preventief. Ik heb in Duitsland een voorbeeld gezien waarom het verstandig is. Ik keek eens onder de motorkap van een e39 en zag dat het isolatiemateriaal boven de motor letterlijk versgroeit was. Op zeker gevalletje waterpomp/thermostaat foutje.
Ik denk dat het verstandig is om een budget te reserveren voor preventief onderhoud.
Ik denk dat het verstandig is om een budget te reserveren voor preventief onderhoud.
Mooie wagen met een nog mooiere motor! Erg fijn die 6 in lijn, en helemaal als je de wat grotere versie ervan mag rijden!
Angel eyes vind ik zelf ook best wel gaaf, alleen zou ik dat alleen doen als er ook Xenon in zit, of een projector koplampenset kopen en daar dan aftermarket xenon inzetten, anders is het in mijn ogen erg fout.
Ook zie ik dat de velgen geen originele van BMW zijn, heb je hier nog plannen mee? Verder is het een goed idee om geld weg te zetten voor (preventief) onderhoud. Welke kilometerstand je ook hebt bij een E39/E46, ze krijgen uiteindelijk toch wel allemaal wat. Meestal wat kleine dingetjes, maar ook die kunnen helaas in de kosten lopen. Je zit immers niet voor een dubbeltje in een (goede en ook mooie) 6 cilinder!
Angel eyes vind ik zelf ook best wel gaaf, alleen zou ik dat alleen doen als er ook Xenon in zit, of een projector koplampenset kopen en daar dan aftermarket xenon inzetten, anders is het in mijn ogen erg fout.
Ook zie ik dat de velgen geen originele van BMW zijn, heb je hier nog plannen mee? Verder is het een goed idee om geld weg te zetten voor (preventief) onderhoud. Welke kilometerstand je ook hebt bij een E39/E46, ze krijgen uiteindelijk toch wel allemaal wat. Meestal wat kleine dingetjes, maar ook die kunnen helaas in de kosten lopen. Je zit immers niet voor een dubbeltje in een (goede en ook mooie) 6 cilinder!
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
De velgen die er nu onder zitten zijn pekelvelgen. De zomervelgen met band zaten er bij toen ik de BMW kocht. Zie hier de foto. Ik weet niet hoe deze velgen heten... Maar ook erg mooi!
Zo ziet de auto er origineel uit. (straks als de zon weer schijnt...)
Zo ziet de auto er origineel uit. (straks als de zon weer schijnt...)
Wat een plaatje.. Heel stijlvol!
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
-
Mooie wagen!
Leuke introductie ook
Leuke introductie ook
Oke, ik wist niet dat je het via VDC had gedaan. Ik heb zelf ook een auto in Duitsland gekocht en kon alleen die KZK krijgen omdat ik daar ook woon (bij Kleve (Zie showroom)).
Interieur en lak zien er echt netjes uit maar dat mag ook wel met nog geen ton op de teller, zie je niet veel!
Zomerwielen staan ook perfect onder de e39! Ook een voordeel aan Duitsland dat ie meestal 8-fach bereift is!
Interieur en lak zien er echt netjes uit maar dat mag ook wel met nog geen ton op de teller, zie je niet veel!
Zomerwielen staan ook perfect onder de e39! Ook een voordeel aan Duitsland dat ie meestal 8-fach bereift is!
-
In Nederland gebeurt het ook vaak dat de auto bij inruil ingeleverd wordt met winterbanden erbij, maar die verkopen de meeste autobedrijven zelf of naar bandenhandelaren.
Zal eens ff kijken in de showroom.LlukeK schreef:Oke, ik wist niet dat je het via VDC had gedaan. Ik heb zelf ook een auto in Duitsland gekocht en kon alleen die KZK krijgen omdat ik daar ook woon (bij Kleve (Zie showroom)).
Leuk, mijn ouders wonen net over de grens in Groesbeek. Op de terugweg vanuit Keulen even daar een bakkie gedaan. Via het VDC was eigenlijk geen probleem, hoewel mijn kenteken bijna ergens anders was afgeleverd.
Deze auto is bij zijn eerste eigenaar van garage thuis naar garage werk en weer naar garage thuis gegaan. Ik vraag me af of deze BMW ooit nat is geworden. En nu staat hij in de kou en dan straks de pekel, brrrr. Ik laat eerst bij een poetscentrale de lak verzegelen en polijsten.
De vorige eigenaar, een baasje van bijna 80, had schade gereden aan de rechter voorkant. Omdat auto gewoon verzekerd was is die schade ná de koop volledig gerepareerd. Door het ongelukje wilde het baasje niet meer rijden en gaf zijn zoon de opdracht om de BMW te verkopen. Mensen wonen in centrum Keulen en met zo'n bak is het lastig parkeren, als je hem netjes wil houden tenminste.
Ik blij!
Ziet er wel heel netjes uit zeg! En wat een km stand, om van te dromen lijkt me.
Geniet van je wagen en welkom op het forum!
Geniet van je wagen en welkom op het forum!