Ik denk dat iedereen het gevoel wel kent van het 'kind in een snoepwinkel zijn'. Dat was de eerste emotie die ik voelde toen ik de zoekfilters : BMW, 523i, handgeschakeld en GRAU inschakelde en op 'Suche' drukte. Uit de lijst met beschikbare BMW's een selectie gemaakt, verkopers gebeld en zelfs een aantal keren redelijk ver Duitsland ingereden. Het waren niet allemaal even positieve bezoekjes. Het gevoel van : 'Het wordt een BMW...' bleef! Totdat ik de zoekfilters was vergeten aan te zetten en er een puntgave (zwarte) BMW tevoorschijn kwam. Verkoper gebeld en direct een afspraak in Keulen gemaakt. De verkoper, een uiterst aardige en keurige man, stuurde nog wat extra foto's. Surprise... dit was geen 523i, maar een 528i van 10-1998 en ook geen handgeschakelde wagen maar een automaat maar wel een kilometerstand van net geen 100.000 km. Ik twijfelde wel een beetje want ik dacht in eerste instantie aan het hoge verbruik en dure automaatbakken. Niets is minder waar, mijn BMW haalt gemakkelijk de 1:13 bij 130km/u op de Tempomat.
In vogelvlucht : auto gaan bekijken met een goede kennis die er meer verstand van heeft dan ik, auto gekocht, in Nederland de papieren geregeld, twee weken later opgehaald in Keulen. Naar de RDW, Douane en APK, en nu staat mijn beauty te wachten op nieuwe nummerplaatjes. Ik kan niet wachten om te gaan rijden.
Voordat ik er echt mee ga rijden eerst naar de garage om wat zaken preventief te laten vervangen zoals thermostaat, waterpomp, alle wielophangingen even goed laten nakijken, nieuwe olie etc, etc...
De terugrit was een feest. Zo stil, stabiel, vlot, en dan dat geluid.........
Bij mijn eerste tankbeurt een fotootje gemaakt...
![Afbeelding](http://i42.tinypic.com/285zjb.jpg)