Fouten uitlezen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Speek

Re: Fouten uitlezen en Voorkeursinstellingen veranderen

Bericht door Speek » 16 mei 2008, 17:31

Bovendien kun je met DIS geen voorkeursinstellingen veranderen....

Egbert

Bericht door Egbert » 23 jun 2008, 18:02

is het ook mogelijk om het verbruik aan te passen heb namelijk gas in liggen en verbruik meter staat nog gewoon op benzine!

Egbert

Farl

Bericht door Farl » 23 jun 2008, 19:09

Ik heb een vraagje over mijn buitenspiegels. Mijn spiegels kan ik inklappen door op het knopje te klikken links in mijn deur waar je ook je spiegels kan instellen. Zou het ook mogelijk zijn dat de spiegels inklappen als ik mijn auto sluit en dat ze weer uitklappen als ik de mijn auto open?

Speek

Bericht door Speek » 23 jun 2008, 19:27

farl schreef:Ik heb een vraagje over mijn buitenspiegels. Mijn spiegels kan ik inklappen door op het knopje te klikken links in mijn deur waar je ook je spiegels kan instellen. Zou het ook mogelijk zijn dat de spiegels inklappen als ik mijn auto sluit en dat ze weer uitklappen als ik de mijn auto open?
Ik heb het nog niet eerder bij de hand gehad, maar volgens mij kan dat wel.
Kijk op : http://www.gerritspeek.nl/bmw_obd-progman-e46.html
en dan onder het hoofdstuk 'Centraal Vergrendelen' bij de laatste optie.

Farl

Bericht door Farl » 23 jun 2008, 19:51

330dM schreef:Als ik de sluitknop op de sleutel ingedrukt houd, sluiten ramen en dak en klappen mijn spiegels in, dus of het kan, ja. En de jouwe moet het ook kunnen als je dat knoppie binnen (comfort-pakket meen ik) hebt.
Ja, ik zag dit ook op Chris z'n touring (bijna hetzelfde als de jouwe) bij de poetsclinic. Maar ik heb pre-facelift, dus ik ben benieuwd.
330dM schreef:Nog een klein off topicje: Als je de auto op slot doet en je drukt de sluitknop een tweede keer in, schakelt ie de interieur beveiliging weer uit, alarm werkt verder wel. Handig als er nog wat door de auto beweegt, kinderen, honden, de vriendin... :!
Ja, dat weet ik. Ik heb alleen geen alarm op mijn 330i. :X

Dnl

Bericht door Dnl » 23 jun 2008, 22:07

Dat wist ik niet .. Handig om te weten! ..
Vooral als er van die type´s zijn die het leuk vinden om op een meeting steeds mijn alarm af willen laten gaan :+..

EricM535i

Bericht door EricM535i » 24 jun 2008, 10:54

Egbert schreef:is het ook mogelijk om het verbruik aan te passen heb namelijk gas in liggen en verbruik meter staat nog gewoon op benzine!

Egbert

Geeft de auto nu helemaal niks aan of hoe moet ik het zien?

Egbert

Bericht door Egbert » 28 jun 2008, 09:58

De auto geeft nu nog het verbruik in benzine aan. Rij op gas ongeveer 1 op 10 en benzine geeft hij ongeveer 1 op 12 aan.
Omdat jullie dat ook kunnen om zetten dacht ik miss kunnen jullie het verbruik dan ook aan passen 8) ?

Egbert

Speek

Bericht door Speek » 28 jun 2008, 10:12

Egbert schreef:Omdat jullie dat ook kunnen om zetten dacht ik miss kunnen jullie het verbruik dan ook aan passen? Egbert
Helaas. Met de voorkeursinstellingen is dat niet te veranderen.

Egbert

Bericht door Egbert » 28 jun 2008, 12:32

Dat is wel jammer ;( . is het wel mogelijk om het instellen miss bij de dealer (al ga ik daar nooit naar toe!). Want had ergens gelezen dat bij sommige het verbruik niet over een komt met wat de dag teller aan geeft bijvoorbeeld een liter verschil.

Waar zitten jullie precies?
Maar goed miss als jullie een keer op een meeting staan ga ik zo ie zo voor de spiegels als ik achter uit rij :).

Egbert

Speek

Bericht door Speek » 28 jun 2008, 17:56

Egbert schreef:Waar zitten jullie precies?
Regio Arnhem - Doetinchem
Als een volgende meeting niet te gek ver weg is, dan komen we zeker!

Mark

Bericht door Mark » 29 jun 2008, 12:03

Egbert schreef:Dat is wel jammer ;( . is het wel mogelijk om het instellen miss bij de dealer (al ga ik daar nooit naar toe!). Want had ergens gelezen dat bij sommige het verbruik niet over een komt met wat de dag teller aan geeft bijvoorbeeld een liter verschil.
Ik meen me te herinneren dat er ook een topic was met 'de geheimen achter de boordcomputer'.
Daar kon je ergens het verbruik aanpassen/corrigeren!

Ome Cied

Bericht door Ome Cied » 12 jul 2008, 21:00

hoi, ik kom net van gerrit speek af allemaal netjes geregeld goede service en alles wordt goed uitgelegd. aantal leuke aanpassingen laten doen. ben tevreden :duim:

gr rachid

firenza

Bericht door firenza » 23 jul 2008, 13:06

Even een korte Review/ verhaaltje om te laatste twijfelaars nog over de streep te trekken, :D

Afgelopen vrijdag (18-07-08) ben ik met een goede vriend ( en zijn E39 525 DA) naar Gerrit geweest.
Ondanks dat Gerrit het nog nooit geprobeert heeft op een E39 wilde hij dat wel eens proberen en met suc6, binnen een paar minuutjes wisten wij precies wat er aan en uit gezet kon worden bij de voorkeurs-instellingen.

De instellingen die werden weergegeven in het computer programma wist Gerrit met grote eenvoud uit te leggen en daaraan merkten wij toch wel dat de beste man wist waar hij het over had en dat het zeker niet zomaar een prutser was.

Met een goed gevoel verlieten wij Gerrit en wist ik zeker dat ik ook nog eens terug zou keren met mijn E46 Coupe.

Om een lang verhaal kort te maken, wij zijn zeer proffesioneel en aardig geholpen ( dat kan je van heel veel dealers niet zeggen).

Ik raad dit zeker aan voor iedereen die wat extra's uit zijn E46 wilt halen dmv de voorkeursinstellingen te wijzigen .
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe

K3cin

Bericht door K3cin » 19 aug 2008, 00:08

Waar zitten jullie eigenlijk ergens? Ik zou namelijk wel wat willen laten wijzigen.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”