@ Ovanjole's vraag:
Wat vinden jullie van die andere

cabrio's uit men vorige bericht?
Ik denk dat als we praten over auto's het plaatsen van enkel een link (die uiteindelijk dood gaat als de auto verkocht wordt) ook het kenteken plaatsen in je bericht beter werkt. Deze gegevens samen met de prijs en de km's blijven op het forum staan.
Ik vind de auto ( 02-JK-DP ) bij van der bij auto's qua km's 149dkm voor 15.950 met
een hardtop redelijk goed geprijsd (misschien nog wel wat hoog) maar dan ga ik er wel vanuit dat hij compleet wordt geserviced en met een degelijke garantie wordt verkocht. Dat maakt voor de "leek" weer een hoop goed en de mogelijkheid tot inruil. Ziet er uit als een serieuze auto. Het feit dat er geen tupperware opzit (nog de originele lampen, michelin banden i.p.v. een of ander goedkoop chinees merk en tel daar bij op dat hij zijn laatste beurt bij de dealer heeft gehad klinkt als een serieuze auto. Tevens origineel Hollands (maakt historie checken makkelijker) alle sleutels (2x afstand 1x garage sleutel) + alle papieren wekt vertrouwen.
Het grijze interieur moet je smaak zijn
Minnetje kan zijn pre facelift, de lagerschalen moeten dus vervangen zijn in de recall maar dat is dan weer een pré als ze vervangen zijn.
Bij alle M modellen (maakt niet uit of je een facelift hebt of niet) blijft het subframe of beter gezegd de kofferbak vloer een erg kwetsbaar punt, dus of al eens vervangen of meteen maar laten verstevigen, want inmiddels ouder dan 10 jaar dus kans op coulance bij vervangen wordt steeds kleiner (of hij moet altijd dealer onderhouden zijn geweest en jij hebt een warme band met je dealer). Zelf laten repareren met verstevegingsplaten inclusief wat nieuwe achterasrubbers reken op +/- €2000,- (kan vast goedkoper maar neem dit bedrag maar als vuistregel).
Google op M3 subframe floor crack, cabrio of coupe maakt geen ..... uit, ooit zijn alle M3's aan de beurt, hangt af van pech/geluk. Achteras rubbers, rijstijl,gebruik van de auto, drempels, circuit, maat banden, temperatuur alles dat kan bijdragen aan de stress/belasting van de puntlassen en kofferbakbodem.
http://www.redish-motorsport.com/E46M3F ... ement.html
Standaard punten van aandacht zijn, koppakkingen die gaan de laatste tijd vrij veel op diverse fora, een versleten differentieel (bij langzame bochten een kreunend/huilend geluid), de vanos boutjes die lostrillen en grote schade kunnen veroorzaken en de vanos solenoid die kapot kan gaan. Koppeling en twee massa vliegwiel, zit ook op de smg auto's (en daar lijkt hij eerder versleten te zijndan op de handbak). Bij een SMG auto heb je nog wat extra punten zoals de SMG pomp die rond de 200dkm vaak wel op is. Draagarm rubbers, voor en achter, schokbrekers (incl. de toplagers hier van). Doodgaan van de binnenspiegel, glas raakt lek(vaak in de zomer), ziet er uit als een soort van donkere olievlek. Slechte licht van Xenon koplampen, de reflectoren worden slecht(duur en komt heel veel voor), piepende kachelmotoren, kachelweerstand (egel) die kapot gaat, oliepeilsensor in carter gaat kapot, airbag sensormat in de bijrijdersstoel gaat kapot, doorgezakte radiateuren (onderzijde), slecht openende portierklinken, kapotte binnensloten (vergrendelen niet meer), bekabeling naar de kofferklep gaat kapot i.v.m.kabelbreuk, kapotte BM54 radio modules waardoor geen of slechte radio ontvangst, enz enz. enz. enz.
Die andere ziet er overigens ook erg serieus netjes en goed onderhouden uit, netjes op Conti's etc, alleen wat meer KM en volgens mij geen hardtop en particulier dus geen inruil en garantie?? Dan is die misschien wel wat aan de prijs als je de andere auto bekijkt?