BMW E46 M3 Occasions
Re: E46 M3 Occasions
En kennen we deze nog.... de M3 cabrio in carbon zwart met kenteken 42-LF-LX stond lang op Marktplaats met een vraagprijs van 13.8 met hardtop in Utrecht (en bij een autobedrijf in Maarssen voor 16k), toen werd door iemand geroepen dat het een slechte auto was (via een PM naar mijn account), ik zie in ieder geval dat de OEM kentekenplaathouder voor mist (meestal een teken van slecht / goedkoop gemaakte voorschade). De vorige eigenaar had hem in ieder geval sinds 2008 tot begin 2014 op naam gehad. Nu de winstpakker van de week in het hoge noorden. Voor €19.990,-
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... e/11030472
Op pagina 189 komt hij in mijn post al een keer voorbij, vrij kort daarna kreeg ik van iemand een PM gestuurd over deze auto maar kreeg op mijn verdere vragen over deze auto van de medeforummer geen antwoorden meer. Dus wie weet was dat lariekoek en was de persoon ik kwestie zelf bezig met de aankoop?
Wie zal het zeggen, wel een lekkere winst pakker in ieder geval van 13.9 (wat zal hij betaald hebben misschien nog geen 13k?) naar 19.9K.....kassa
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... e/11030472
Op pagina 189 komt hij in mijn post al een keer voorbij, vrij kort daarna kreeg ik van iemand een PM gestuurd over deze auto maar kreeg op mijn verdere vragen over deze auto van de medeforummer geen antwoorden meer. Dus wie weet was dat lariekoek en was de persoon ik kwestie zelf bezig met de aankoop?
Wie zal het zeggen, wel een lekkere winst pakker in ieder geval van 13.9 (wat zal hij betaald hebben misschien nog geen 13k?) naar 19.9K.....kassa
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 27 aug 2013, 20:37
Re: E46 M3 Occasions
Ik vind dat soort Caps Lock NIET DOEN IS SLECHT berichten ook altijd wat twijfelachtig overkomen. Is het waar, dan graag onderbouwing (zelfs als foto's niet bestaan kan een zin als "is op datum bij rondje Nordschleife met vangrail in aanraking gekomen, wij hebben m daarna opgelapt" of "bij knooppunt A12/A2 talud afgedoken op datum" al wat zeggen, dan is e.e.a. vaak verder na te vragen).
Zonder onderbouwing geeft toch vaak het idee dat iemand bang is dat je 'm voor bent. Terwijl het gewoon oprecht en goed bedoeld kan zijn!
Zonder onderbouwing geeft toch vaak het idee dat iemand bang is dat je 'm voor bent. Terwijl het gewoon oprecht en goed bedoeld kan zijn!
Hobby-auto voor mijn vrouw (ahum) = BMW 325CiA Executive Cabriolet Silbergrau 2006
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Re: E46 M3 Occasions
Waar doel je hier precies op Rogier?Rogier1975 schreef:Ik vind dat soort Caps Lock NIET DOEN IS SLECHT berichten ook altijd wat twijfelachtig overkomen. Is het waar, dan graag onderbouwing (zelfs als foto's niet bestaan kan een zin als "is op datum bij rondje Nordschleife met vangrail in aanraking gekomen, wij hebben m daarna opgelapt" of "bij knooppunt A12/A2 talud afgedoken op datum" al wat zeggen, dan is e.e.a. vaak verder na te vragen).
Zonder onderbouwing geeft toch vaak het idee dat iemand bang is dat je 'm voor bent. Terwijl het gewoon oprecht en goed bedoeld kan zijn!
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 27 aug 2013, 20:37
Re: E46 M3 Occasions
Dit soort posts bedoel ik. Wat moeten we hier nu mee?Tom M3 E46 schreef:Geloof deze advertentie niet auto is slecht en hij is krom BEGIN ER NIET AAN!! :(:(:(
!!!!!!NIET DOEN
!!!!
Niet doen
NIET DOEN IK WEET HOE DIE IS GELOOF ME MAAR
!!!!!!!!!!! NIET DOEN
Hobby-auto voor mijn vrouw (ahum) = BMW 325CiA Executive Cabriolet Silbergrau 2006
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 27 aug 2013, 20:37
Re: E46 M3 Occasions
En posts zoals iets daarboven (p. 189) met foto laten veel duidelijker zien wat er ooit met een bepaalde auto aan de hand was:
Niet dat ik per se tegen ex-schade-auto's ben, maar wel tegen het verhullen daarvan. Mijn 968 had ook ooit een uitstapje gemaakt (tijdens slipcursus nota bene) maar dat was bekend op het forum voordat ik 'm kocht en ook toen ik 'm aan 'n forummer verkocht.
Niet dat ik per se tegen ex-schade-auto's ben, maar wel tegen het verhullen daarvan. Mijn 968 had ook ooit een uitstapje gemaakt (tijdens slipcursus nota bene) maar dat was bekend op het forum voordat ik 'm kocht en ook toen ik 'm aan 'n forummer verkocht.
Hobby-auto voor mijn vrouw (ahum) = BMW 325CiA Executive Cabriolet Silbergrau 2006
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Re: E46 M3 Occasions
Yes, dat zijn rare reacties... Die hekel ik ook...
Wel frappant van die prijs inderdaad... Klinkt als een afzetter of hij moet heel mooi gemaakt zijn;-)
Wat vinden jullie van die andere cabrio's uit men vorige bericht?
Wel frappant van die prijs inderdaad... Klinkt als een afzetter of hij moet heel mooi gemaakt zijn;-)
Wat vinden jullie van die andere cabrio's uit men vorige bericht?
Re: E46 M3 Occasions
Volgens mij halen we wat door elkaar de 41-LF-LX die nu te koop staat in het hoge noorden voor 19.9 was niet de schade auto die destijds te koop stond met kenteken 91-RF-JS
Ik heb kort na elkaar twee M3 cabrio's in carbon zwart gepost op pagina 189 ze staan los van elkaar, ik kreeg op de 41-LF-LX een PM dat er van alles met die auto mis zou zijn. Op de 91-RF-JS werd op het forum openlijk een CAPS LOCK bericht gepost.
Ik heb kort na elkaar twee M3 cabrio's in carbon zwart gepost op pagina 189 ze staan los van elkaar, ik kreeg op de 41-LF-LX een PM dat er van alles met die auto mis zou zijn. Op de 91-RF-JS werd op het forum openlijk een CAPS LOCK bericht gepost.
Re: E46 M3 Occasions
@ Ovanjole's vraag:
Wat vinden jullie van die andere cabrio's uit men vorige bericht?
Ik denk dat als we praten over auto's het plaatsen van enkel een link (die uiteindelijk dood gaat als de auto verkocht wordt) ook het kenteken plaatsen in je bericht beter werkt. Deze gegevens samen met de prijs en de km's blijven op het forum staan.
Ik vind de auto ( 02-JK-DP ) bij van der bij auto's qua km's 149dkm voor 15.950 met een hardtop redelijk goed geprijsd (misschien nog wel wat hoog) maar dan ga ik er wel vanuit dat hij compleet wordt geserviced en met een degelijke garantie wordt verkocht. Dat maakt voor de "leek" weer een hoop goed en de mogelijkheid tot inruil. Ziet er uit als een serieuze auto. Het feit dat er geen tupperware opzit (nog de originele lampen, michelin banden i.p.v. een of ander goedkoop chinees merk en tel daar bij op dat hij zijn laatste beurt bij de dealer heeft gehad klinkt als een serieuze auto. Tevens origineel Hollands (maakt historie checken makkelijker) alle sleutels (2x afstand 1x garage sleutel) + alle papieren wekt vertrouwen.
Het grijze interieur moet je smaak zijn
Minnetje kan zijn pre facelift, de lagerschalen moeten dus vervangen zijn in de recall maar dat is dan weer een pré als ze vervangen zijn.
Bij alle M modellen (maakt niet uit of je een facelift hebt of niet) blijft het subframe of beter gezegd de kofferbak vloer een erg kwetsbaar punt, dus of al eens vervangen of meteen maar laten verstevigen, want inmiddels ouder dan 10 jaar dus kans op coulance bij vervangen wordt steeds kleiner (of hij moet altijd dealer onderhouden zijn geweest en jij hebt een warme band met je dealer). Zelf laten repareren met verstevegingsplaten inclusief wat nieuwe achterasrubbers reken op +/- €2000,- (kan vast goedkoper maar neem dit bedrag maar als vuistregel).
Google op M3 subframe floor crack, cabrio of coupe maakt geen ..... uit, ooit zijn alle M3's aan de beurt, hangt af van pech/geluk. Achteras rubbers, rijstijl,gebruik van de auto, drempels, circuit, maat banden, temperatuur alles dat kan bijdragen aan de stress/belasting van de puntlassen en kofferbakbodem.
http://www.redish-motorsport.com/E46M3F ... ement.html
Standaard punten van aandacht zijn, koppakkingen die gaan de laatste tijd vrij veel op diverse fora, een versleten differentieel (bij langzame bochten een kreunend/huilend geluid), de vanos boutjes die lostrillen en grote schade kunnen veroorzaken en de vanos solenoid die kapot kan gaan. Koppeling en twee massa vliegwiel, zit ook op de smg auto's (en daar lijkt hij eerder versleten te zijndan op de handbak). Bij een SMG auto heb je nog wat extra punten zoals de SMG pomp die rond de 200dkm vaak wel op is. Draagarm rubbers, voor en achter, schokbrekers (incl. de toplagers hier van). Doodgaan van de binnenspiegel, glas raakt lek(vaak in de zomer), ziet er uit als een soort van donkere olievlek. Slechte licht van Xenon koplampen, de reflectoren worden slecht(duur en komt heel veel voor), piepende kachelmotoren, kachelweerstand (egel) die kapot gaat, oliepeilsensor in carter gaat kapot, airbag sensormat in de bijrijdersstoel gaat kapot, doorgezakte radiateuren (onderzijde), slecht openende portierklinken, kapotte binnensloten (vergrendelen niet meer), bekabeling naar de kofferklep gaat kapot i.v.m.kabelbreuk, kapotte BM54 radio modules waardoor geen of slechte radio ontvangst, enz enz. enz. enz.
Die andere ziet er overigens ook erg serieus netjes en goed onderhouden uit, netjes op Conti's etc, alleen wat meer KM en volgens mij geen hardtop en particulier dus geen inruil en garantie?? Dan is die misschien wel wat aan de prijs als je de andere auto bekijkt?
Wat vinden jullie van die andere cabrio's uit men vorige bericht?
Ik denk dat als we praten over auto's het plaatsen van enkel een link (die uiteindelijk dood gaat als de auto verkocht wordt) ook het kenteken plaatsen in je bericht beter werkt. Deze gegevens samen met de prijs en de km's blijven op het forum staan.
Ik vind de auto ( 02-JK-DP ) bij van der bij auto's qua km's 149dkm voor 15.950 met een hardtop redelijk goed geprijsd (misschien nog wel wat hoog) maar dan ga ik er wel vanuit dat hij compleet wordt geserviced en met een degelijke garantie wordt verkocht. Dat maakt voor de "leek" weer een hoop goed en de mogelijkheid tot inruil. Ziet er uit als een serieuze auto. Het feit dat er geen tupperware opzit (nog de originele lampen, michelin banden i.p.v. een of ander goedkoop chinees merk en tel daar bij op dat hij zijn laatste beurt bij de dealer heeft gehad klinkt als een serieuze auto. Tevens origineel Hollands (maakt historie checken makkelijker) alle sleutels (2x afstand 1x garage sleutel) + alle papieren wekt vertrouwen.
Het grijze interieur moet je smaak zijn
Minnetje kan zijn pre facelift, de lagerschalen moeten dus vervangen zijn in de recall maar dat is dan weer een pré als ze vervangen zijn.
Bij alle M modellen (maakt niet uit of je een facelift hebt of niet) blijft het subframe of beter gezegd de kofferbak vloer een erg kwetsbaar punt, dus of al eens vervangen of meteen maar laten verstevigen, want inmiddels ouder dan 10 jaar dus kans op coulance bij vervangen wordt steeds kleiner (of hij moet altijd dealer onderhouden zijn geweest en jij hebt een warme band met je dealer). Zelf laten repareren met verstevegingsplaten inclusief wat nieuwe achterasrubbers reken op +/- €2000,- (kan vast goedkoper maar neem dit bedrag maar als vuistregel).
Google op M3 subframe floor crack, cabrio of coupe maakt geen ..... uit, ooit zijn alle M3's aan de beurt, hangt af van pech/geluk. Achteras rubbers, rijstijl,gebruik van de auto, drempels, circuit, maat banden, temperatuur alles dat kan bijdragen aan de stress/belasting van de puntlassen en kofferbakbodem.
http://www.redish-motorsport.com/E46M3F ... ement.html
Standaard punten van aandacht zijn, koppakkingen die gaan de laatste tijd vrij veel op diverse fora, een versleten differentieel (bij langzame bochten een kreunend/huilend geluid), de vanos boutjes die lostrillen en grote schade kunnen veroorzaken en de vanos solenoid die kapot kan gaan. Koppeling en twee massa vliegwiel, zit ook op de smg auto's (en daar lijkt hij eerder versleten te zijndan op de handbak). Bij een SMG auto heb je nog wat extra punten zoals de SMG pomp die rond de 200dkm vaak wel op is. Draagarm rubbers, voor en achter, schokbrekers (incl. de toplagers hier van). Doodgaan van de binnenspiegel, glas raakt lek(vaak in de zomer), ziet er uit als een soort van donkere olievlek. Slechte licht van Xenon koplampen, de reflectoren worden slecht(duur en komt heel veel voor), piepende kachelmotoren, kachelweerstand (egel) die kapot gaat, oliepeilsensor in carter gaat kapot, airbag sensormat in de bijrijdersstoel gaat kapot, doorgezakte radiateuren (onderzijde), slecht openende portierklinken, kapotte binnensloten (vergrendelen niet meer), bekabeling naar de kofferklep gaat kapot i.v.m.kabelbreuk, kapotte BM54 radio modules waardoor geen of slechte radio ontvangst, enz enz. enz. enz.
Die andere ziet er overigens ook erg serieus netjes en goed onderhouden uit, netjes op Conti's etc, alleen wat meer KM en volgens mij geen hardtop en particulier dus geen inruil en garantie?? Dan is die misschien wel wat aan de prijs als je de andere auto bekijkt?
Laatst gewijzigd door chris47 op 20 feb 2014, 14:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: E46 M3 Occasions
Het verschil tussen de facelift en de niet facelift is doorgevoerd vanaf 3-2003 en dan heb ik het niet over de datum dat hij op kenteken is gezet want dat kan ook 2012 zijn.
Vanaf 3-2003 kreeg de M3 led achterlichten maar die zijn er veel in omloop en veel achteraf geplaatst, dan blijven nog over als makkelijk te spotten punten. De automatische airco bediening wijzigde de knopjes voor warm en koud gingen van een balkje onderin naar twee losse knopjes naast het display (het zelfde gold voor de knopjes van de ventilator snelheid). Tevens vanaf 3-2003 standaard is de mat zwarte veerpootbrug onder de motorkap, belangrijkste verschil is aangepaste drijfstanglagers (motorisch). Tevens werd er in de bekabeling van de auto electrisch een en ander aangepast, volgens mij van regulier naar canbus maar dat weet ik niet zeker. Dat is ook de reden dat je niet zomaar de FL-achterlichten in de pré-facelift kan zetten zonder een en ander aan te passen (anders verlichtings foutmeldingen).
Mij zou het om het even zijn een goede auto hangt niet op voor of na 3-2003 want de wijzigingen zijn minimaal en de pré-facelift is na de terugroep op de lagerschalen (dat zijn ze bijna allemaal anders is hij nu al lang kapot gelopen )net zo goed of slecht (net zoals je er tegenaan kijkt) als de facelift.
Vanaf 3-2003 kreeg de M3 led achterlichten maar die zijn er veel in omloop en veel achteraf geplaatst, dan blijven nog over als makkelijk te spotten punten. De automatische airco bediening wijzigde de knopjes voor warm en koud gingen van een balkje onderin naar twee losse knopjes naast het display (het zelfde gold voor de knopjes van de ventilator snelheid). Tevens vanaf 3-2003 standaard is de mat zwarte veerpootbrug onder de motorkap, belangrijkste verschil is aangepaste drijfstanglagers (motorisch). Tevens werd er in de bekabeling van de auto electrisch een en ander aangepast, volgens mij van regulier naar canbus maar dat weet ik niet zeker. Dat is ook de reden dat je niet zomaar de FL-achterlichten in de pré-facelift kan zetten zonder een en ander aan te passen (anders verlichtings foutmeldingen).
Mij zou het om het even zijn een goede auto hangt niet op voor of na 3-2003 want de wijzigingen zijn minimaal en de pré-facelift is na de terugroep op de lagerschalen (dat zijn ze bijna allemaal anders is hij nu al lang kapot gelopen )net zo goed of slecht (net zoals je er tegenaan kijkt) als de facelift.
Re: E46 M3 Occasions
afgaande op de foto's zien ze er beiden netjes uit.Ovanjole schreef:Wat vinden jullie van deze
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... src=st&a=1
Of deze
http://www.vanderbijautos.nl/index.php?p=aanbod&obJ=504
Beest Met 4 Wielen
Re: E46 M3 Occasions
FF terug haken op de discussie van SMG op de vorige pagina,
Ik heb in beiden gereden maar vond zelf een SMG bak veel sportiever/racy rijden dan een handbak. Lets face it daar is deze auto wel voor gebouwd natuurlijk. Daarbij heb je natuurlijk altijd van die mensen die dan lopen te janken dat het gevoel weg neemt uit het rijden etc. Maar de meerderheid koopt sportieve autos ook met zulke systemen, het is niet voor niets dat merken zoals lamborghini en ferrari geen autos met een handbak leveren meer.
Flipper systemen zijn sneller dan wij met ons "stoere" handje kunnen zijn, en ook met gewoon verkeer rijden zijn ze makkelijker (e.g. file rijden niet hoeven te kloten met een zware koppeling etc)
Ik zelf zal ALTIJD een auto kopen met flipperbak als ie geleverd zou zijn in zowel handbak of flippers.
just my 2 cents
Ik heb in beiden gereden maar vond zelf een SMG bak veel sportiever/racy rijden dan een handbak. Lets face it daar is deze auto wel voor gebouwd natuurlijk. Daarbij heb je natuurlijk altijd van die mensen die dan lopen te janken dat het gevoel weg neemt uit het rijden etc. Maar de meerderheid koopt sportieve autos ook met zulke systemen, het is niet voor niets dat merken zoals lamborghini en ferrari geen autos met een handbak leveren meer.
Flipper systemen zijn sneller dan wij met ons "stoere" handje kunnen zijn, en ook met gewoon verkeer rijden zijn ze makkelijker (e.g. file rijden niet hoeven te kloten met een zware koppeling etc)
Ik zelf zal ALTIJD een auto kopen met flipperbak als ie geleverd zou zijn in zowel handbak of flippers.
just my 2 cents
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E46 M3 Occasions
Moet je uiteraard zelf weten. Verder snijdt je verhaal absoluut geen hout. Als je van het ouderwetse autorijden houdt, waarbij je optimaal gevoel wilt hebben bij wat je auto doet, kies je voor een handbak. En een zware koppeling bij het file rijden...zeker last van een slap linker voetje. Tegenwoordig moet alles gemakszuchtig automatisch. Liever dus wat minder snel met meer gevoel.
Re: E46 M3 Occasions
Ik heb 6 jaar M3 gereden met een handbak. Voor mij geen probleem is iets persoonlijks dus.
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black
Re: E46 M3 Occasions
Ik heb ook 3,5 jaar met een M3 handbak gereden.
Nu ben ik in principe op zoek naar een M3 SMG puur omdat ik het beide echt wel wat vind hebben.
Maar als ik de perfecte handbak tegenkom dan laat ik hem zeker niet staan om deze reden.
SMG of handbak is puur persoonlijk. Het rijdt beide fijn in een M3 dus is het puur waar de voorkeur ligt.
Nu ben ik in principe op zoek naar een M3 SMG puur omdat ik het beide echt wel wat vind hebben.
Maar als ik de perfecte handbak tegenkom dan laat ik hem zeker niet staan om deze reden.
SMG of handbak is puur persoonlijk. Het rijdt beide fijn in een M3 dus is het puur waar de voorkeur ligt.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: E46 M3 Occasions
Zo, weer ff bijgelezen hier.
Ik ben binnenkort ook weer in de markt voor een M3
Maar ik had SMG en ben nu juist op zoek naar een knappe handgeschakelde.
In duitsland komen regelmatig knappe exemplaren langs, maar ik merk dat de prijzen in duitsland vaak wat hoger liggen dan hier...
Ik ben binnenkort ook weer in de markt voor een M3
Maar ik had SMG en ben nu juist op zoek naar een knappe handgeschakelde.
In duitsland komen regelmatig knappe exemplaren langs, maar ik merk dat de prijzen in duitsland vaak wat hoger liggen dan hier...