Jelmer-E60 530D M-Pakket Gemonteerd P2 !!
- Bimmerbaak
Re: Jelmer-E60 530D M-Pakket Gemonteerd P2 !!
Weten jullie misschien ook hoe de eibach pro kit veren is ten opzichte van een m pakket sport onderstel.
Ik wil hem ook iets lager, maar lever ik dan in op comfort?
Wordt het rijgedrag beter, of blijft die het zelfde.
Gr. Cris
Ik wil hem ook iets lager, maar lever ik dan in op comfort?
Wordt het rijgedrag beter, of blijft die het zelfde.
Gr. Cris
- lekkerwijf1
M pakket inderstel heb ik momenteel, dit is veel stugger als eibach. Ik vind het m onderstel kwa comfort maar niks
- Bimmerbaak
Oké wat vindt je dan van het rijgedrag ten opzichte van elkaar, het m pakket onderstel stuurt wel lekker direct.lekkerwijf1 schreef:M pakket inderstel heb ik momenteel, dit is veel stugger als eibach. Ik vind het m onderstel kwa comfort maar niks
Blijft dat zo met de eibach veren, of wordt dat slechter, want ik wil niet dat die minder direct wordt.
Gr. Cris
Vreemd m onderstel stugger als eibach, ik voel niet eens verschil met een gewoon onderstel.
Dus dat kan ik even niet plaatsen, ik vind persoonlijk een beetje stug wel fijn beetje contact met de weg en voelen wat de auto doet. Ik heb een e46 gehad met echt m3 onderstel dat is voor het lekkere rijden net te stug maar voor sportief rijden super. De e60 ligt met m onderstel meer naar comfort vind ik.
Maar zoals ik al eerder beschreef is het een persoonlijke kwestie.
Dus eigenlijk ergens zelf proberen bij iemand en dan keuze maken, dat lijkt mijn het beste advies.
Dus dat kan ik even niet plaatsen, ik vind persoonlijk een beetje stug wel fijn beetje contact met de weg en voelen wat de auto doet. Ik heb een e46 gehad met echt m3 onderstel dat is voor het lekkere rijden net te stug maar voor sportief rijden super. De e60 ligt met m onderstel meer naar comfort vind ik.
Maar zoals ik al eerder beschreef is het een persoonlijke kwestie.
Dus eigenlijk ergens zelf proberen bij iemand en dan keuze maken, dat lijkt mijn het beste advies.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
- Bimmerbaak
Inderdaad Jelmer., ergens uit proberen is het beste.
Dan kan ik live zien hoe het er uit ziet en rijden om het te ervaren hoe het rijdt.
Maar ik zit nog niet zo lang op dit forum, en ken niemands met de ze specificaties.
Dan kan ik live zien hoe het er uit ziet en rijden om het te ervaren hoe het rijdt.
Maar ik zit nog niet zo lang op dit forum, en ken niemands met de ze specificaties.
- lekkerwijf1
Ja ik vind de m onderstel stug, ik had hiervoor een e60 normaal onderstel met eibach, het stuurde mooi strak met 19 inch breedset en toch confortabel. Nu heb een e60 met m onderstel en het eerste ritje wat ik er mee maakte vond ik direct dat de auto heel stug was. Vandaar maargoed dit is mijn mening, ik ben mischien nog een keer van plan eibach op de m onderstel te zetten maar of het dan minder stug wordt weet ik niet omdat de m schokbrekers ook anders zijn als normale. Er waren wel wat forummers met m onderstel en eibach maar die rijden op 20 inch en dat is zoiezo al stugger. Het is zoals dennis aangeeft een persoonlijke kwestie
- Bimmerbaak
Welke wielen heb je nu op jou auto.lekkerwijf1 schreef:Ja ik vind de m onderstel stug, ik had hiervoor een e60 normaal onderstel met eibach, het stuurde mooi strak met 19 inch breedset en toch confortabel. Nu heb een e60 met m onderstel en het eerste ritje wat ik er mee maakte vond ik direct dat de auto heel stug was. Vandaar maargoed dit is mijn mening, ik ben mischien nog een keer van plan eibach op de m onderstel te zetten maar of het dan minder stug wordt weet ik niet omdat de m schokbrekers ook anders zijn als normale. Er waren wel wat forummers met m onderstel en eibach maar die rijden op 20 inch en dat is zoiezo al stugger. Het is zoals dennis aangeeft een persoonlijke kwestie
Ik heb op de mijne ook een breedte set 19inch liggen.
En ja het is persoonlijk wat je fijn vindt, dat ben ik wel met je eens.
Ik vindt het wel lekker dat die wat stug is, stuurt lekker direct.
Wat ik dan zo van jou hoor ben ik bang dat die die eibach dan misschien
ten koste van de directe besturing gaat, dan blijft het dus een gok.
Gr. Cris
- lekkerwijf1
Eibach gaat in mijn ogen zeker niet ten koste van de strakke besturing omdat de veerweg wel korter wordt. Zeker niet met 19 inch dan blijft die erg strak turen
Ik denk zelf dat 19 inch de max is om er nog lekker mee te rijden maar ook dat is weer een eigen mening maar ik denk wel dat ik die deel met veel meer mensen hier op het forum. En een verlagingssetje van eibach zal ook niet veel afdoen aan het rijgedrag. Zal er zeker wel iets strakker van gaan sturen. En 3 cm is bijna op iedere auto wel te doen zonder echt veel verschil. Ik ben alleen bang dat de voorbumper nog lager als m onderstel niet fijn gaat vinden als mijn vrouw er mee moet gaan parkeren. Voor het oog zou ik zeggen doen voor het rijden hoef je het ook niet te laten mits je niet boven de 19 inch komt alleen met de trottoirbanden wordt het net een beetje te op sommige plekken.
Wil je diep gaan moet je een schroefset pakken,krijg je wel een stuiterbal.
Wil je diep gaan moet je een schroefset pakken,krijg je wel een stuiterbal.
- Bimmerbaak
Oké mijn vrouw rijdt bijna niet met de bmw dus daar hoef ik niet bang voor te zijn.
Moet ik zelf wel opletten bij stoepbrandjes, maar dat ben ik wel gewend.
ik heb geen ervaring met ebay, ik zie dat ze daar plusminus 185 euro kosten incl. verzenden.
denk dat het daar het goedkoopst is denk ik, dan moeten ze er nog even onder.
Weet iemand of dat aan de achterkant makkelijk gaat of moet de schokdemper er dan ook uit.
Moet ik zelf wel opletten bij stoepbrandjes, maar dat ben ik wel gewend.
ik heb geen ervaring met ebay, ik zie dat ze daar plusminus 185 euro kosten incl. verzenden.
denk dat het daar het goedkoopst is denk ik, dan moeten ze er nog even onder.
Weet iemand of dat aan de achterkant makkelijk gaat of moet de schokdemper er dan ook uit.
Alles moet los voor en achter veren zitten op de schokbrekers.
Leuk klusje. Kijk anders eens bij freekje die heeft het pas gedaan van standaard naar eibach, 3cm gezakt.
Leuk klusje. Kijk anders eens bij freekje die heeft het pas gedaan van standaard naar eibach, 3cm gezakt.
- Bimmerbaak
Zitten de veren achter ook om de schokbrekers, het lijkt op de foto van de doos net of dat andere veren zijn voor achter.bmw530i schreef:Alles moet los voor en achter veren zitten op de schokbrekers.
- Bimmerbaak
Net terug van de garage, zomerwielen er weer op.
Gelijk even gekeken hoe dat zit met de veren, inderdaad veren zitten achter ook om de demper.
Hele achterbank moet er uit, zo als iemandt dat al zij ergeren op het forum.
Even gevraagd wat het kost om het bij hun te doen plusminus 400 euro incl. uitlijnen.
Een uur of 5 werk zeiden ze, gaat het hele grapje toch weer zo'n 600 euro kosten.
Vindt de vrouw weer niet leuk.
Gelijk even gekeken hoe dat zit met de veren, inderdaad veren zitten achter ook om de demper.
Hele achterbank moet er uit, zo als iemandt dat al zij ergeren op het forum.
Even gevraagd wat het kost om het bij hun te doen plusminus 400 euro incl. uitlijnen.
Een uur of 5 werk zeiden ze, gaat het hele grapje toch weer zo'n 600 euro kosten.
Vindt de vrouw weer niet leuk.
Als je een neerklapbare bank hebt schilt dat best al wat werk.
Maar ik denk dat het voor 200€ ook wel moet lukken,heb bij mijn vorige bmw een verhogings set eraf laten halen.
Is net zo veel werk als verlagen en was daar 120€ voor kwijt bij een beun die bij de bmw werkt.
Maar ik denk dat het voor 200€ ook wel moet lukken,heb bij mijn vorige bmw een verhogings set eraf laten halen.
Is net zo veel werk als verlagen en was daar 120€ voor kwijt bij een beun die bij de bmw werkt.
- Bimmerbaak
Ik heb helaas geen neerklapbare achterbank.
Dat scheelt nog wel wat ja 120 euro, ik ken helaas geen betrouwbare bmw beun.
Ik vindt het ook lastig om hem naar een garage te brengen waar ik het werk niet van ken
Ik wil wel zeker weten dat het goed gebeurt, als ik het laat doen, maar dat zal iedereen toch wel hebben?
Dat scheelt nog wel wat ja 120 euro, ik ken helaas geen betrouwbare bmw beun.
Ik vindt het ook lastig om hem naar een garage te brengen waar ik het werk niet van ken
Ik wil wel zeker weten dat het goed gebeurt, als ik het laat doen, maar dat zal iedereen toch wel hebben?