Hey kerel, nou het is even wachten op wanneer de jonge tijd heeft om te beginnen. Ik denk volgende maand ofzokotje schreef:ben je wat verder gekomen ozan?
gr
kotje
Vanos test S85
Re: Vanos test S85
Re: Vanos test S85
oke man. succes er mee.
gr
kotje
gr
kotje
Re: Vanos test S85
Beste bmw liefhebbers,
Heb even een vraagje...
Ben al enig tijd op zoek naar een goede en betrouwbare bmw m6 5.0 v10 e63 model. Pas een gevonden welke voldeed aan mijn smaak, en dus wezen kijken. Auto bekeken + proefrit. Auto rijdt en schakelt goed niets op aan te merken , alleen 2 dingen waar ik in mijn hoofd mee zit. De 1e is het stuurgedrag van de auto. Bij het verlaten van de afrit bij de garage beginnend met de proefrit wou ik links afslaan de stuur draaide maar 1,5 slag mee verder wou ie niet, terwijl als ik ik hem naar rechts stuurde hij wel bijna 2,5 slag haalde. Vervolgens door gereden niks aan de hand moest ik dit keer rechts afslaan en nu gebeurde precies het tegenovergestelde. Ik heb hiervoor nooit een m6 gehad en dus er ook weinig bekend mee. Nu zei de eigenaar van de auto ( ik noem geen garage wel zo netjes) dat dit een optie betrof. Iemand hier die dat kan bevestigen of dit nou wel een optie betreft of gewoon simpel weg een mankement is???
En ten 2e is de auto uitgelezen waar ik bij stond. Volgens de eigenaar was ie 100% in orde maar wat bleek bij het uitlezen... achter diferentieel lekte ( wat volgens hun een bekend probleem was bij dit model en de welbekende vanosdruk lag lager dan normaal. Oorzaak hiervan was een kapotte leiding in de motor welke nu is vervangen. Vervolgens is de vanos druk opnieuw opgemeten en ontlucht. En ja de druk ( bar ) klopte weer. Bij het vervangen van olie leiding gelijk lagers bekeken maar die bleken goed te zijn en hoefde dus niet te vervangen. En voor de rest zag het er allemaal spik en span uit in de motor. Maar het niet stationair draaien bleef echter wel na een koude start en naarmate de auto op temperatuur kwam hield ie ermee op en was alles weer normaal. Dus alleen in het begin meegemaakt dus niet tijdens het rijden of erna. Heeft iemand hier enig idee bij wat het kan betreffen aangezien de vanos sys. Niet de oorzaak is en de motor verder netjes is??
Het is een heel verhaal , maar zou blij zijn als er mensen zijn die mij kunnen helpen??
Want wil uiteraard geen miskoop doen, alvast bedankt!
Heb even een vraagje...
Ben al enig tijd op zoek naar een goede en betrouwbare bmw m6 5.0 v10 e63 model. Pas een gevonden welke voldeed aan mijn smaak, en dus wezen kijken. Auto bekeken + proefrit. Auto rijdt en schakelt goed niets op aan te merken , alleen 2 dingen waar ik in mijn hoofd mee zit. De 1e is het stuurgedrag van de auto. Bij het verlaten van de afrit bij de garage beginnend met de proefrit wou ik links afslaan de stuur draaide maar 1,5 slag mee verder wou ie niet, terwijl als ik ik hem naar rechts stuurde hij wel bijna 2,5 slag haalde. Vervolgens door gereden niks aan de hand moest ik dit keer rechts afslaan en nu gebeurde precies het tegenovergestelde. Ik heb hiervoor nooit een m6 gehad en dus er ook weinig bekend mee. Nu zei de eigenaar van de auto ( ik noem geen garage wel zo netjes) dat dit een optie betrof. Iemand hier die dat kan bevestigen of dit nou wel een optie betreft of gewoon simpel weg een mankement is???
En ten 2e is de auto uitgelezen waar ik bij stond. Volgens de eigenaar was ie 100% in orde maar wat bleek bij het uitlezen... achter diferentieel lekte ( wat volgens hun een bekend probleem was bij dit model en de welbekende vanosdruk lag lager dan normaal. Oorzaak hiervan was een kapotte leiding in de motor welke nu is vervangen. Vervolgens is de vanos druk opnieuw opgemeten en ontlucht. En ja de druk ( bar ) klopte weer. Bij het vervangen van olie leiding gelijk lagers bekeken maar die bleken goed te zijn en hoefde dus niet te vervangen. En voor de rest zag het er allemaal spik en span uit in de motor. Maar het niet stationair draaien bleef echter wel na een koude start en naarmate de auto op temperatuur kwam hield ie ermee op en was alles weer normaal. Dus alleen in het begin meegemaakt dus niet tijdens het rijden of erna. Heeft iemand hier enig idee bij wat het kan betreffen aangezien de vanos sys. Niet de oorzaak is en de motor verder netjes is??
Het is een heel verhaal , maar zou blij zijn als er mensen zijn die mij kunnen helpen??
Want wil uiteraard geen miskoop doen, alvast bedankt!
Re: Vanos test S85
De wagen heeft active steering : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Active_steering
Dit is een systeem dat de stuur overbrenging kan wijzigen.
Niet iedereen is hier een fan van omdat het een kunstmatig gevoel geeft.
Dit is een systeem dat de stuur overbrenging kan wijzigen.
Niet iedereen is hier een fan van omdat het een kunstmatig gevoel geeft.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Vanos test S85
M5, m6 hebben geen actieve steering.
Hoewel jou stuurervaring daar wel zou passen.... vreemd
Hoewel jou stuurervaring daar wel zou passen.... vreemd
Re: Vanos test S85
tom_il schreef:De wagen heeft active steering : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Active_steering
Dit is een systeem dat de stuur overbrenging kan wijzigen.
Niet iedereen is hier een fan van omdat het een kunstmatig gevoel geeft.
Owkee, dat zou het dus kunnen zijn. Maar heb ook een reactie gehad waarbij wordt gezegd dat een m5 of m6 betreffende optie niet heeft. Dus om er zeker van te zijn ff langs een specialist denk ik dan...
In ieder geval bedankt voor de reactie!
Re: Vanos test S85
EricM5 schreef:M5, m6 hebben geen actieve steering.
Hoewel jou stuurervaring daar wel zou passen.... vreemd
Dan zou het inderdaad vreemd zijn als een m5 of m6 dit optie niet heeft.
Maar wat ik al zei is dan het slimste of even langs een specialist te rijden om het zeker te weten.
In ieder geval bedankt voor de reactie
Re: Vanos test S85
Wat ik apart vind is dat ze naar de drijfstanglagers hebben "gekeken" maar deze niet zijn vervangen. Dat zijn de kosten immers niet.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Vanos test S85
Idd raar dat die niet meteen vervangen zijn. Nu moet de motor weer open....
Aktive steer zou gewicht toevoegen plus het stuurgevoel en preciesIe niet ten goede komen.
Niet geschikt voor dit kaliber auto's.
Aktive steer zou gewicht toevoegen plus het stuurgevoel en preciesIe niet ten goede komen.
Niet geschikt voor dit kaliber auto's.