Ik ben Hakan uit Amsterdam.
Als student had ik eind jaren 90 een knalrode e30 318 IS , maar die moest ik helaas verkopen toen ik de vrouw van mijn dromen ontmoette ( ja je moet er wat voor over hebben he:).
na een vw polo, opel astra, renault clio, een seat leon en 2 kinderen heb ik sinds een 1 jaar eindelijk weer een BMW, en wel een e39 525i met nu 222000 kilometer op de teller. ze is (door de vorige eigenaren) bijna volledig door de BMW dealer onderhouden, behalve 2 laatste beurten. De 1 na laatste bij Offenga en de laatste bij kwikfit?!!?
Omdat ik hou van probleemloos rijden heb ik al het een ander aan preventief onderhoud gedaan.
Ik ben begonnen met het vervangen van het thermostaat+behuizing, waterpomp, spanner en rollen, carterventilatie en kleppendekselpakking (allen originele onderdelen)
De automaat -en diff olie heb ik laten vervangen bij ZF in Dortmund.
6 nieuwe NGK platinum bougies (besteld uit de VS).
Inmiddels zijn 4 v/d 6 bobines vervangen (elke maand 1 bobine

Toen ik de DISA klep onder de loep nam zag ik dat deze zijn beste tijd had gehad, het binnenwerk heb ik vervangen met de alluminium reparatieset (werkt goed).
Vervolgens kwam ik op marktplaats een advertentie tegen van 2 hagelnieuwe, nog nooit gemonteerde pre cat lambdasondes van Bosch.....toevallig precies degenen die geschikt waren voor mijn bak. Ze waren verkeerd besteld door de verkoper. Meteen maar overgenomen....twee voor de prijs van 1

Mijn oude gaven nog geen foutmelding, maar met ruim 2 ton op de teller zou dat niet lang meer duren denk ik. Kon ze wel aan een garage laten inbouwen, maar voor het geld wat ik daaraan kwijt zou zijn heb ik een speciale lambda sonde dop en een momentsleutel aangeschaft....was een klein uurtje werk voor de deur.
Als laatste heb ik de dubbele VANOS laten reviseren.
Wat er binnen 2 weken aan zit te komen is: Vervanging van de hardyschijf, tussenlager van de cardan as, motor en baksteunen , pakking van de uitlaat (omdat deze er toch af gaat) en het veertje van de kettingspanner.
daarna is het gewoon wachten tot zich echt een storing voor doet....
Tot nu toe heb ik alleen maar meegelezen, maar nu ga ik toch maar actief meedoen denk ik.
groetjuuusss