Ik heb pk en koppelverlies!!! Uit mn vorige topik weten de meesten wat ik heb vervangen aan deze auto. Laatste belangrijke zijn koppeling en vliegwiel.
Die heb vervangen en trillen was voorbij. Auto reed in principe beter. Misschien voelde het zo aan omdat ie stabieler was geworden. PK en koppel was voorheen dus 430 pk en 425 N/m met RON 95 benzine.
Vandaag naar assen geweest met een vriend. Hij heeft opel asta OPC 300 pk. Onderweg kon hij mijn bijna bijhouden. Dat zette mijn aan denken en vond wel nodig dat ik weer ff op de testbank moest. Ik was ook benieuwd of de vervanging van koppeling heeft geholpen kwa vermogen. Gelijk onderweg een kerel gebelt of ik vandaag nog ff op de testbank kon. Dus gelijk deze avond op de test en ben geschrokken wat er op de computer stond
![frown :(](./images/smilies/frown.gif)
Maar liefst 402 pk 400 Nm!!!!!!!!! Met RON 98 ultimate
Tweede test 430.8 pk bij 7764rpm / 435.9 Nm
Op gegeven moment dacht ik werkt de powerknop niet ofzo. Dus ook geprobeerd zonder.
340.5 pk bij 7631 rpm / 391.5 Nm
Tijdens de heen weg naar assen toen ik plankgas geefde, hoorde ik later van hem dat zn auto stonk naar rotte eieren. Dus dat kwam van mijn auto. En hij vertelde ook dat bij terugweg naar huis, mijn auto sneller was dan heenweg.
Vandaag na testbank vertelde die gozer mijn een verhaal over een ander auto waarvan de kat was verbrand. Als ik dit verhaal koppel aan de rotte eieren geur, komt bij mijn een vraag op van kan het de katalisator zijn!!!!
Maar dan zou je toch labda storingen krijgen? En dat heb ik niet. Maar dan zij hij weer dat het ook mogelijk is dat ie verstopt kan zijn en net niet genoeg voor melding maar wel voldoende verstopping voor vermogenverlies.
Dus heren....zeg het maar!