Vermogen verlies M5
Vermogen verlies M5
Beste heren, nadat we met zn allen mijn vorige storing " trillen van auto " hebben opgelost, heb ik nu het volgende probleem. Graag wil ik jullie aandacht.
Ik heb pk en koppelverlies!!! Uit mn vorige topik weten de meesten wat ik heb vervangen aan deze auto. Laatste belangrijke zijn koppeling en vliegwiel.
Die heb vervangen en trillen was voorbij. Auto reed in principe beter. Misschien voelde het zo aan omdat ie stabieler was geworden. PK en koppel was voorheen dus 430 pk en 425 N/m met RON 95 benzine.
Vandaag naar assen geweest met een vriend. Hij heeft opel asta OPC 300 pk. Onderweg kon hij mijn bijna bijhouden. Dat zette mijn aan denken en vond wel nodig dat ik weer ff op de testbank moest. Ik was ook benieuwd of de vervanging van koppeling heeft geholpen kwa vermogen. Gelijk onderweg een kerel gebelt of ik vandaag nog ff op de testbank kon. Dus gelijk deze avond op de test en ben geschrokken wat er op de computer stond
Maar liefst 402 pk 400 Nm!!!!!!!!! Met RON 98 ultimate
Tweede test 430.8 pk bij 7764rpm / 435.9 Nm
Op gegeven moment dacht ik werkt de powerknop niet ofzo. Dus ook geprobeerd zonder.
340.5 pk bij 7631 rpm / 391.5 Nm
Tijdens de heen weg naar assen toen ik plankgas geefde, hoorde ik later van hem dat zn auto stonk naar rotte eieren. Dus dat kwam van mijn auto. En hij vertelde ook dat bij terugweg naar huis, mijn auto sneller was dan heenweg.
Vandaag na testbank vertelde die gozer mijn een verhaal over een ander auto waarvan de kat was verbrand. Als ik dit verhaal koppel aan de rotte eieren geur, komt bij mijn een vraag op van kan het de katalisator zijn!!!!
Maar dan zou je toch labda storingen krijgen? En dat heb ik niet. Maar dan zij hij weer dat het ook mogelijk is dat ie verstopt kan zijn en net niet genoeg voor melding maar wel voldoende verstopping voor vermogenverlies.
Dus heren....zeg het maar!
Ik heb pk en koppelverlies!!! Uit mn vorige topik weten de meesten wat ik heb vervangen aan deze auto. Laatste belangrijke zijn koppeling en vliegwiel.
Die heb vervangen en trillen was voorbij. Auto reed in principe beter. Misschien voelde het zo aan omdat ie stabieler was geworden. PK en koppel was voorheen dus 430 pk en 425 N/m met RON 95 benzine.
Vandaag naar assen geweest met een vriend. Hij heeft opel asta OPC 300 pk. Onderweg kon hij mijn bijna bijhouden. Dat zette mijn aan denken en vond wel nodig dat ik weer ff op de testbank moest. Ik was ook benieuwd of de vervanging van koppeling heeft geholpen kwa vermogen. Gelijk onderweg een kerel gebelt of ik vandaag nog ff op de testbank kon. Dus gelijk deze avond op de test en ben geschrokken wat er op de computer stond
Maar liefst 402 pk 400 Nm!!!!!!!!! Met RON 98 ultimate
Tweede test 430.8 pk bij 7764rpm / 435.9 Nm
Op gegeven moment dacht ik werkt de powerknop niet ofzo. Dus ook geprobeerd zonder.
340.5 pk bij 7631 rpm / 391.5 Nm
Tijdens de heen weg naar assen toen ik plankgas geefde, hoorde ik later van hem dat zn auto stonk naar rotte eieren. Dus dat kwam van mijn auto. En hij vertelde ook dat bij terugweg naar huis, mijn auto sneller was dan heenweg.
Vandaag na testbank vertelde die gozer mijn een verhaal over een ander auto waarvan de kat was verbrand. Als ik dit verhaal koppel aan de rotte eieren geur, komt bij mijn een vraag op van kan het de katalisator zijn!!!!
Maar dan zou je toch labda storingen krijgen? En dat heb ik niet. Maar dan zij hij weer dat het ook mogelijk is dat ie verstopt kan zijn en net niet genoeg voor melding maar wel voldoende verstopping voor vermogenverlies.
Dus heren....zeg het maar!
- Kevin_1987
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44
Re: Vermogen verlies M5
Hoi Ozan,
Met je probleem kan ik je helaas niet verder helpen, enkel je alleen doorverwijzen naar een specialist/dealer.
Echter, de S85 V10 is ontworpen voor RON 98. In 't boekje staat dit ook duidelijk vermeld, ook dat het gebruik van RON 95 (of zelfs RON91) het vermogen van de motor duidelijk beperkt. Maar wat ik altijd heb begrepen is dat het echt niet goed is om iets anders te tanken dan RON 98 (of hoger). Je zou niet eerste zijn die (naar aanleiding van wat men mij verteld heeft) zo z'n motor om zeep helpt.
Met de rest in elk geval succes!
Met je probleem kan ik je helaas niet verder helpen, enkel je alleen doorverwijzen naar een specialist/dealer.
Echter, de S85 V10 is ontworpen voor RON 98. In 't boekje staat dit ook duidelijk vermeld, ook dat het gebruik van RON 95 (of zelfs RON91) het vermogen van de motor duidelijk beperkt. Maar wat ik altijd heb begrepen is dat het echt niet goed is om iets anders te tanken dan RON 98 (of hoger). Je zou niet eerste zijn die (naar aanleiding van wat men mij verteld heeft) zo z'n motor om zeep helpt.
Met de rest in elk geval succes!
///M. The strongest letter in the world.
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
Re: Vermogen verlies M5
de lambda zit voor de katalysator. En als alles voor de katalysator paletti is meet geen enkel instrument bij Bmw NA de katalysator of het daar ook nog zo is.Ozan_M5 schreef:
Maar dan zou je toch labda storingen krijgen? En dat heb ik niet.
En je M5 drinkt 98 en niks anders geven. Dat is heel belangrijk!
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Vermogen verlies M5
Hoi kevin, bedankt voor je advies. İk ga zeker 98 blijven tanken. İn het begin tankte ik 95, toen bij de eerste testbank uitdraai zag ik pingel lijntjes. Na advies van die gasten tank ik nu 98. Maar bij de laatste test zag ik het zelfde pingel lijntjes. Dat vind ik vreemd.Kevin_1987 schreef:Hoi Ozan,
Met je probleem kan ik je helaas niet verder helpen, enkel je alleen doorverwijzen naar een specialist/dealer.
Echter, de S85 V10 is ontworpen voor RON 98. In 't boekje staat dit ook duidelijk vermeld, ook dat het gebruik van RON 95 (of zelfs RON91) het vermogen van de motor duidelijk beperkt. Maar wat ik altijd heb begrepen is dat het echt niet goed is om iets anders te tanken dan RON 98 (of hoger). Je zou niet eerste zijn die (naar aanleiding van wat men mij verteld heeft) zo z'n motor om zeep helpt.
Met de rest in elk geval succes!
Re: Vermogen verlies M5
Hallo dw70, bedankt voor je reactie. Dus als ik een vervangend(sport) kat pLaats krijg ik geen storingen. Als het klopt heb ik 4 kat of niet?dw70 schreef:de lambda zit voor de katalysator. En als alles voor de katalysator paletti is meet geen enkel instrument bij Bmw NA de katalysator of het daar ook nog zo is.Ozan_M5 schreef:
Maar dan zou je toch labda storingen krijgen? En dat heb ik niet.
En je M5 drinkt 98 en niks anders geven. Dat is heel belangrijk!
Re: Vermogen verlies M5
2 toch?
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Vermogen verlies M5
Bij welk tankstation tank jij dan Kevin? Ik heb weliswaar "maar" een M54 dus die valt behoorlijk in het niet bij jullie krachtbronnen, maar mijn beestje vind Shell V-power 100 uit Duitsland toch echt een stuk lekkerder en rijdt daardoor soepeler, sneller en zelfs 2 liter per 100km minder op de snelweg. Nu is 100 niet te krijgen in Nederland, en is het niet de moeite voor mij om 200 kilometer heen en 200 kilometer terug te rijden van en naar Duitsland ( ), dus ik tank nu V-power van de Shell in de buurt. Echter merk ik tussen "normale" Euro 95 en Euro 95 V-power geen verschil, maar verwacht ik dat Euro 98 wel verschil gaat maken. Ondanks dat mijn wagen geen M is, geef ik haar dus wel graag het beste van het beste, en wil daar graag voor betalen.Kevin_1987 schreef:de S85 V10 is ontworpen voor RON 98.
Voor de wijsneuzen; ik heb hele goeie ervaringen met V-power uit Duitsland. Ik heb geen zin en tijd in een discussie of ik wel of niet Euro 98 moet tanken, of het het waard is of dat het bij anderen geen verschil maakt. Uit ervaring weet ik dat er gelijk reacties zullen komen dat Euro 98/100/V-power onzin is, dus dat ben ik alvast voor.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Vermogen verlies M5
Bij een stuk of 20 gulfs in nl kan je challenger tanken (100oct), wil ik nog wel eens proberen maar in de buurt zit er niet echt 1 voor mij.
Daarom altijd bp ultimate, ik heb wel s noodgedwongen 95 moeten tanken en had idd het idee dat ie daarmee iets minder goed liep.
Raar dat je auto nog steeds achterloopt met pk's en koppel ozan, ik had wel verbetering verwacht na t vervangen van vliegwiel.
Wat t kan zijn weet ik niet, hopelijk wordt t niet weer een lange zoektocht abi!
Daarom altijd bp ultimate, ik heb wel s noodgedwongen 95 moeten tanken en had idd het idee dat ie daarmee iets minder goed liep.
Raar dat je auto nog steeds achterloopt met pk's en koppel ozan, ik had wel verbetering verwacht na t vervangen van vliegwiel.
Wat t kan zijn weet ik niet, hopelijk wordt t niet weer een lange zoektocht abi!
Re: Vermogen verlies M5
Kat zal het niet zijn. Dan loopt hij aanzienlijk slechter. Mijn gok; check de accu. Klinkt als zwavelzuur.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Re: Vermogen verlies M5
Heyy vriend, ik hoop het niet maar ziet er wel naar uit. Ik had de hoop om een goed vanospomp en drukgroep te scoren maar is niet gelukt.
Zoals je weet heb ik laagdruk op de vanos olieleiding, net als jij. Maar stel dat ik een lek heb in de carter, en dat ik daardoor vermogenverlies heb, dan zou jij het ook moeten hebben want we hebben bijna de zelfde lage druk.
16 ste ga ik weer naar Marco, en laat ik hem uitlezen. Maar ik weet precies wat er tevoren gaat komen. DE VANOS.
Wat ik nodig heb is denk ik nieuwe vanos oliepomp, nieuwe links en rechts vanos drukstellers.
En dan je toch bezig bent de aandrijflagers meenemen. En ook gelijk hogedrukslangetje.
Zoals je weet heb ik laagdruk op de vanos olieleiding, net als jij. Maar stel dat ik een lek heb in de carter, en dat ik daardoor vermogenverlies heb, dan zou jij het ook moeten hebben want we hebben bijna de zelfde lage druk.
16 ste ga ik weer naar Marco, en laat ik hem uitlezen. Maar ik weet precies wat er tevoren gaat komen. DE VANOS.
Wat ik nodig heb is denk ik nieuwe vanos oliepomp, nieuwe links en rechts vanos drukstellers.
En dan je toch bezig bent de aandrijflagers meenemen. En ook gelijk hogedrukslangetje.
Re: Vermogen verlies M5
Hoi eric, bedoel je qua stank dat het de accu kan zijn! Maar bij 140 km/h kickdown en dan rotte eieren kan alleenmaar uit de uitlaat komen. Anders zou ik het ook moeten ruikeneric-328 schreef:Kat zal het niet zijn. Dan loopt hij aanzienlijk slechter. Mijn gok; check de accu. Klinkt als zwavelzuur.
Re: Vermogen verlies M5
Bij “natte” en ook andere accu’s zal water/vloeistof verdampen bij overlading, waardoor de platen gedeeltelijk droog en mogelijk zelfs krom kunnen komen te staan. Bij dit proces ontstaat een explosief knalgas. Dit is herkenbaar aan een zwavelachtige rotte eieren geur.
Tevens kan er corrosie in de accu ontstaan waardoor ook weer de capaciteit minder wordt.
Kijk ook naar de spanningsregulator.
Tevens kan er corrosie in de accu ontstaan waardoor ook weer de capaciteit minder wordt.
Kijk ook naar de spanningsregulator.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Re: Vermogen verlies M5
Oke maar dit geeft geen aanleiding tot minder pk's toch?eric-328 schreef:Bij “natte” en ook andere accu’s zal water/vloeistof verdampen bij overlading, waardoor de platen gedeeltelijk droog en mogelijk zelfs krom kunnen komen te staan. Bij dit proces ontstaat een explosief knalgas. Dit is herkenbaar aan een zwavelachtige rotte eieren geur.
Tevens kan er corrosie in de accu ontstaan waardoor ook weer de capaciteit minder wordt.
Kijk ook naar de spanningsregulator.
Re: Vermogen verlies M5
Een kapotte accur kan vermogensverlies leveren. Zou hem even uit laten lezen.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Re: Vermogen verlies M5
Hoe kan accu vermogenverlies leveren?eric-328 schreef:Een kapotte accur kan vermogensverlies leveren. Zou hem even uit laten lezen.