Sprintbooster V2

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
GenuinePaul

Re: Sprintbooster V2

Bericht door GenuinePaul » 08 mar 2011, 13:31

Hey Frank.

Mooie reactie haha. Ja idd het is ook maar net waarvoor je kiest. Ik koos semi-sportief hehe. Moet echt zeggen op het circuit is ie echt geweldig! Heb nog nooit zon snelle rondjes northsleife en grand prix(nurburgring) gereden als afgelopen zomer! Reed eerst een 328i e46 touring. Heb al met veel soorten autos gereden. Vind mijn 545i echt n super fijn speeltje!
De computer leek te onthouden dat ik aan het racen was....gas respons was echt geweldig. Kwart tank benzine op 1 rondje northsleife oepsie haha. Mijn sedan weegt trouens 1610kg.
Ach Frank een v8 ik vind het persoonlijk je moet het een keer in je leven gehad hebben hehe. Ben nu nog jong dus ach waarom niet ;) Vrijdag naar wintersport oostenrijk knallen. Hopelijk kan ik me eigen inhouden en niet teveel in de snelheidsbegrenzer hangen :P vooral met deze bezine prijzen.

Grtz p.s hoop niet dat ik topic verpest.
Driving an BMW makes you smile everyday!

Frank535

Bericht door Frank535 » 09 mar 2011, 22:45

Bedankt Paul - voor je reaktie, bij een 545i hoef je dus geen Sprintbooster te monteren - goed om te weten (ookal ben je geloof ik de enige met een 545i hier). Het leek er even op alsof iedereen meteen aan de Sprintbooster zou gaan, maar met jouw verhaal is dat ook weer gerelativeerd. Ik zal nog eens checken of Beek de gasrespons ook aanpast bij hun chiptuning.
Ik weet inmiddels wel dat diesel automaten gewoon erg op comfort zijn afgesteld en niet vanaf de eerste meter wegknallen, dus daar zou een Sprintbooster de softe gasrespons kunnen aanscherpen.

Maar dat ge-ouwehoer over je wintersport - dat kan echt niet hoor Paul ! :tong:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 11 mar 2011, 15:53

Strak gedaan DV!
Aangezien de auto voor mij toch nieuw was en ik meteen aan de heftige stand wilde wennen heb ik hem vanaf het begin op rood staan, went vanzelf.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Sim0n

Bericht door Sim0n » 11 mar 2011, 18:12

Kijk dat is nog eens netjes wegwerken :jack: !
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW

suyker

Bericht door suyker » 11 mar 2011, 18:38

Cker netjes gedaan
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Frank535

Bericht door Frank535 » 12 mar 2011, 22:01

Keurig gedaan DV ! Lijkt wel een 007 knopje, zo mooi weggewerkt.

Kun je nog even aangeven of je een automaat of handbak hebt, en benzine of diesel ? Thanks ! :)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Frank535

Bericht door Frank535 » 12 mar 2011, 22:08

Aha, ziet een pook er zo uit ! ;) Ik rij al een tijdje automaat dus herkende het niet meer ...

De automaatbak van een 5 is zo sterk op comfort gericht dat de meesten hier het te soft / traag vinden reageren. Een handbak is dan sowieso al wat directer, met een SB V2 erbij wordt 'ie wel erg pittig zo te lezen. Veel plezier ermee !! :)

E60 530i

Bericht door E60 530i » 03 mei 2011, 20:38

Beetje laat maar.. Is dit ook verstandig voor mij om het in te bouwen in mijn 530i SMG?

Björn

Bericht door Björn » 09 jul 2011, 17:15

Ik ga het zeker niet aanschaffen. Ik heb nu al moeite met optrekken zonder dat ik een schop in m'n rug krijg :tong:

fastfisico

Bericht door fastfisico » 15 nov 2011, 18:32

Ook ik heb vandaag een sprintbooster V2 besteld, uhh eigenlijk 2 stuks! :nee: Ik had niet goed opgelet bij het bestellen, pas bij de bevestiging van verzenden zag ik dat het om een sprintbooster voor een handgeschakelde ging. Helaas omwisselen ging niet meer, het was al verzonden. Net maar snel de juiste besteld.

Dus als iemand interesse heeft in het overnemen, dan mogen ze me een PM'tje sturen.

Omdat ik een retrofit naar een M5 pook met schakelcoulisse heb gedaan, heb ik op de plaat een knop (EDC) over op de coulisse. Ik ga eens kijken of ik de sprintbooster via dit (EDC) knopje kan aansturen. Denk het niet, maar gaat toch even onderzoeken.

Als iemand hier ervaring mee hebt, laat het mij even weten.

Groet Ingvar
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......

veteraan

Bericht door veteraan » 29 nov 2011, 23:05

Echt een interrssante discussie om te lezen. De werking van het forum op z,n best!
Ik "proef" dat de sprintbooster het meeste indruk maakt bij de bezitters van de lichtere uitvoeringen BMW.
Ikzelf ben in het gelukkige bezit van een gechipte 535D en ben juist helemaal verliefd op de lange halen van onderuit die de bak mogelijk maakt doordat ie op comfort is ingesteld. het enorme vermogen van de motor zorgt ervoor dat de auto toch zeer vlot van z,n plaats gaat.
Als ik dan eens echt uit m,n dak wil gaan, dan gaat de bak in Sport.
Ik ga, na het lezen van dit topic, dus niet voor een sprintbooster.
Evengoed dank aan iedereen die meegepraat heeft.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 13 jul 2014, 12:11

Sjonge, lees nu pas dit topic , zeer interessant , is dit ding nog steeds te verkrijgen ?

@BMW_Lover. Is dit dingetje nog steeds te "testen" bij jou ? Heb een 525i en die mag van mij bestniets sneller op het gaspedaal reageren :whistle:

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 13 jul 2014, 13:53

Bart, tuurlijk kan je eens langs komen. Je zal het verschil merken.
Is nog steeds te koop: http://amb-tuning.de
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

HarkoB

Bericht door HarkoB » 22 jul 2014, 08:02

Er staat op het forum ook een item over het "geheime" sportmenu. Als ik dat goed lees dan doet dat ook iets met de gasrespons (en met de shifttime van de automaat, maar daar gaat de sprintbooster niet over).

Ik vind de gasreactie echt slecht bij de 525d LCI die ik heb. Nu twijfel ik tussen het "geheime" sportmenu of een sprintbooster. Iemand ervaring met beide? is het nagenoeg hetzelfde?

bkw38

Bericht door bkw38 » 01 sep 2015, 18:44

Ik verkoop die van mij.. Indien iemand interesse heeft dan hoor ik het wel.
Is afkomstig van een e60 530d automaat
E60 530D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning”