Beros (E36 328i of M3 gezocht..)
Beros (E36 328i of M3 gezocht..)
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en vond het tijd om mezelf voor te stellen. Ik ben dus Beros en ben al mijn hele leven autogek. Vorig jaar zocht ik een nieuwe auto voor dagelijks gebruik. Omdat ik veel woon-werkkilometers maak, lag een diesel voor de hand. Als liefhebber spreken echter benzinemotoren mij meer aan, met name sportieve modellen en motoren met een stuk of 6 cilinders. Uiteindelijk heb ik vooral naar E46's gekeken en de Alfa GT. Ik was dicht bij de aanschaf van een mooie originele orientblauwe 330 cabrio uit 2000, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan vanwege het vooruitzicht om elke week 100€ bij de pomp af te tikken. Ook heb ik als hobby wielrennen en zag ik de nodige praktische bezwaren aan een cabrio als enige auto. Ik heb overwogen een auto te zoeken met een LPG installatie, helaas kwam er weinig voorbij van mijn gading, op een GT V6 na waarbij de verkoper helaas terugkwam op zijn aanbod omdat hij meer geld kon vangen van iemand anders. Ik heb begrepen dat de zescilinders van BMW niet geschikt zijn voor LPG.
Uiteindelijk is het een Alfa GT 1.9 JTD geworden uit 2008, antraciet grijs met bordeaux leer. Een fijne Gran Turismo met een hoog comfort, prettig direct en neutraal stuur- en weggedrag, voldoende bagageruimte (derde deur en in delen neerklapbare achterbank) en een actieradius van meer dan 1000km.
Hoewel de Alfa dus goed bevalt blijft er benzine in de aderen stromen en daarmee de wens om een fijne zescilinder te rijden. Als tweede auto mag die wel wat onpraktischer zijn - een cabrio dus Ik heb altijd een zwak gehad voor de E36. Een E36 of E46 M3 is uiteindelijk een droom (Estorilblau..), maar een goed exemplaar vinden is lastig. Een nette originele 328i is ook leuk, maar ook die worden schaars. Blauw met blauwe softtop is mijn favoriete kleurcombinatie. Ik vind uitsluitend originele looks mooi. Te grote of aftermarket velgen, lampen, spiegels e.d. zijn dus niet aan mij besteed, uitlaten waarmee je de buren wakker maakt ook niet. Verbeteringen aan de techniek sla ik niet per se af, zolang ze de driving fun ten goede komen (maar ik heb geen circuitaspiraties). Een Z3 overweeg ik trouwens niet, ik ben geen fan van het model en pas er niet goed in.
Uiteindelijk is het een Alfa GT 1.9 JTD geworden uit 2008, antraciet grijs met bordeaux leer. Een fijne Gran Turismo met een hoog comfort, prettig direct en neutraal stuur- en weggedrag, voldoende bagageruimte (derde deur en in delen neerklapbare achterbank) en een actieradius van meer dan 1000km.
Hoewel de Alfa dus goed bevalt blijft er benzine in de aderen stromen en daarmee de wens om een fijne zescilinder te rijden. Als tweede auto mag die wel wat onpraktischer zijn - een cabrio dus Ik heb altijd een zwak gehad voor de E36. Een E36 of E46 M3 is uiteindelijk een droom (Estorilblau..), maar een goed exemplaar vinden is lastig. Een nette originele 328i is ook leuk, maar ook die worden schaars. Blauw met blauwe softtop is mijn favoriete kleurcombinatie. Ik vind uitsluitend originele looks mooi. Te grote of aftermarket velgen, lampen, spiegels e.d. zijn dus niet aan mij besteed, uitlaten waarmee je de buren wakker maakt ook niet. Verbeteringen aan de techniek sla ik niet per se af, zolang ze de driving fun ten goede komen (maar ik heb geen circuitaspiraties). Een Z3 overweeg ik trouwens niet, ik ben geen fan van het model en pas er niet goed in.
Laatst gewijzigd door Beros op 21 jul 2014, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Beros (nog Bimmerloos..)
Welkom!
Succes met de zoektocht naar een knappe Bimmer!
Succes met de zoektocht naar een knappe Bimmer!
Bedankt voor de ontvangst
Wat moet je eigenlijk doen om de te koop sectie te kunnen lezen?
Wat moet je eigenlijk doen om de te koop sectie te kunnen lezen?
Lezen moet direct kunnen lijkt me? (mits je ingelogd bent).
Voor te verkopen moet je idd minimaal 10 berichten gepost hebben.
Voor te verkopen moet je idd minimaal 10 berichten gepost hebben.
Re: Beros (E36 328i of M3 gezocht..)
Ga nu toch wat serieuzer op zoek naar een mooie handgeschakelde E36. Bepaalde dingen moet je niet onnodig lang uitstellen... Het liefst heb ik een 328i cabrio, een M3 (coupe of cabrio) of een Alpina.
Welkom op Bimmerportal Beros,
Succes met je zoektocht! Mocht je ook nog opzoek zijn naar een 6-cilinder E46 Cabrio, kijk dan eens in mijn gallerij!
Succes met je zoektocht! Mocht je ook nog opzoek zijn naar een 6-cilinder E46 Cabrio, kijk dan eens in mijn gallerij!
Mijn BMW E46 323 rijdt prima op LPG hoor, onderhand al 80K mee gereden. Lach elke keer als ik bij de pomp sta!
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Heb nog 325i cabrio staan!!!
Premium Classics in Vught heeft nog een hele mooie E36 328i cabrio staan. Daar zou ik zeker even kijken dit bedrijf heeft, net als Autohan en AutoLeitner, alleen maar hele mooie exemplaren staan. Succes met je zoektocht.
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Zij hebben inderdaad altijd mooie exemplaren maar ik heb liever geen duizenden euro's afschrijving na de eerste kilometer. Handbak is trouwens ook een must (die bij PC is een automaat). Ik koop zelf eigenlijk nog het liefst direct van een liefhebber waarbij het vertrouwen in de auto komt uit aantoonbare historie en de staat van de auto. Gewoon onder het genot van een kop koffie over auto's praten en op een reële prijs uitkomen waar beiden tevreden mee kunnen zijn.
Ik heb al wel gemerkt dat de markt van de E36 M3's ook te maken heeft met de speculatiewaanzin die momenteel rondwaart. Het lijkt wel of iedereen elkaar gek maakt en de verkopers van auto's waarvan weinig aanbod is spelen daar handig op in (bijv. door doodleuk vraagprijzen te verhogen of op aanvraag te zetten). Dat is wel jammer want een nette M3 vinden voor een voor mij acceptabele prijs (d.w.z. duidelijk minder dan een marktconform geprijsde E46) wordt steeds lastiger.
Ik heb al wel gemerkt dat de markt van de E36 M3's ook te maken heeft met de speculatiewaanzin die momenteel rondwaart. Het lijkt wel of iedereen elkaar gek maakt en de verkopers van auto's waarvan weinig aanbod is spelen daar handig op in (bijv. door doodleuk vraagprijzen te verhogen of op aanvraag te zetten). Dat is wel jammer want een nette M3 vinden voor een voor mij acceptabele prijs (d.w.z. duidelijk minder dan een marktconform geprijsde E46) wordt steeds lastiger.
Ik ga de zoektocht maar weer eens wat intensiveren. Wat ik zoek is een in originele staat verkerende 3-serie cabrio van bouwjaar t/m 2000 (ivm youngtimerverzekering):
- E36 328i
- E36 M3 (liefst 3.2)
- E46 330Ci
- (eventueel) E30 325i
Vereisten:
- originele staat of met weinig moeite origineel te maken
- geen achterstallig onderhoud
- bekende (recente) historie en aannemelijk te maken kilometerstand van liefst niet meer dan 200.000
- weinig tot geen roest
- leren sportinterieur (m.u.v. M3)
- handbak
- aankoopkeuring in midden NL
Nice to have:
- airco
- cruise control
- origineel Nederlands
- hardtop
Beetje aparte kleur vind ik wel leuk, blauw vind ik het mooist maar is geen must. Bij donkere lak liefst contrasterend (cognac) interieur, dus bijv. geen zwart/zwart. Zilver of grijs heeft ook niet de voorkeur. Hardtop is leuk, maar geen vereiste. Budget hangt natuurlijk af van het model en de staat, maar laten we zeggen maximaal 13k voor een M3.
Als iemand iets leuks weet, hoor ik het graag.
- E36 328i
- E36 M3 (liefst 3.2)
- E46 330Ci
- (eventueel) E30 325i
Vereisten:
- originele staat of met weinig moeite origineel te maken
- geen achterstallig onderhoud
- bekende (recente) historie en aannemelijk te maken kilometerstand van liefst niet meer dan 200.000
- weinig tot geen roest
- leren sportinterieur (m.u.v. M3)
- handbak
- aankoopkeuring in midden NL
Nice to have:
- airco
- cruise control
- origineel Nederlands
- hardtop
Beetje aparte kleur vind ik wel leuk, blauw vind ik het mooist maar is geen must. Bij donkere lak liefst contrasterend (cognac) interieur, dus bijv. geen zwart/zwart. Zilver of grijs heeft ook niet de voorkeur. Hardtop is leuk, maar geen vereiste. Budget hangt natuurlijk af van het model en de staat, maar laten we zeggen maximaal 13k voor een M3.
Als iemand iets leuks weet, hoor ik het graag.
Welkom hier ! Leuk dat je jezelf even voorstelt
Hopelijk vlot de zoekactie een beetje, blijft altijd lastig om precies de wagen te vinden die je zoekt, maar de aanhouder die wint hebben ze mij altijd verteld
Hopelijk vlot de zoekactie een beetje, blijft altijd lastig om precies de wagen te vinden die je zoekt, maar de aanhouder die wint hebben ze mij altijd verteld