BMW E46 M3 Occasions
Re: E46 M3 Occasions
Ik lees hier altijd graag mee gezien er knappe M3's voorbij komen.
Niet dat ik er zelf eentje zoek maar kwam deze Belgische M3 tegen,lijkt me ook wel een nette onverprutste zo op het eerste zicht
http://www.2dehands.be/autos/bmw/m3/bmw ... 16728.html
Is eigenlijk ook de eerste auto die ik tegen kom waar 'full option' bij staat en het dan ook is
Niet dat ik er zelf eentje zoek maar kwam deze Belgische M3 tegen,lijkt me ook wel een nette onverprutste zo op het eerste zicht
http://www.2dehands.be/autos/bmw/m3/bmw ... 16728.html
Is eigenlijk ook de eerste auto die ik tegen kom waar 'full option' bij staat en het dan ook is
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: E46 M3 Occasions
Mwoah, het ontbreken van de tv funktie valt me meteen al op.
Samen met de ongespoten diffuser.
Ik sla deze even over.
Prijs is overigens wel top!
Samen met de ongespoten diffuser.
Ik sla deze even over.
Prijs is overigens wel top!
Re: E46 M3 Occasions
Heb vanavond de verkoper weer gesproken.Angelo-V schreef:Ik zeg ophalen dat ding voordat ik mijn cabrio heb verkocht en er achter aan ga haha!
Wat een plaatje
Auto krijgt deze week nog een beurtje en hij heeft nieuwe banden (Nexen)
Dat zijn nou niet echt argumenten waardoor ik eerder overstag ga om hem te kopen
Auto is tot 30K km BMW dealeronderhouden, daarna door universele garages.
Re: E46 M3 Occasions
Inderdaad Roderik, CSL's en een goede verlaging maken hem 100x dikker.
Eindtips van zo'n demper zijn heel makkelijk te vervangen voor een paar nette enkelwandige RVS tips.
Zelfs Eisenmann eindtips kan je los krijgen
Eindtips van zo'n demper zijn heel makkelijk te vervangen voor een paar nette enkelwandige RVS tips.
Zelfs Eisenmann eindtips kan je los krijgen
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: E46 M3 Occasions
Kan niet anders zeggen dan dat ik het met je eens ben. Jammer ditRoderik_ schreef:Heb vanavond de verkoper weer gesproken.Angelo-V schreef:Ik zeg ophalen dat ding voordat ik mijn cabrio heb verkocht en er achter aan ga haha!
Wat een plaatje
Auto krijgt deze week nog een beurtje en hij heeft nieuwe banden (Nexen)
Dat zijn nou niet echt argumenten waardoor ik eerder overstag ga om hem te kopen
Auto is tot 30K km BMW dealeronderhouden, daarna door universele garages.
Re: E46 M3 Occasions
Roderik_ schreef:Mwoah, het ontbreken van de tv funktie valt me meteen al
Die echt 100% nutteloos is, analoge tv wordt niet meer uitgezonden.
Ik zou het zelf ook niet durven vermelden daardoor..
Re: E46 M3 Occasions
Dealeronderhouden zou voor mij juist een minpunt zijn. Liever door een goede specialist... Die kijken tenminste naar de staat van de auto en niet wat je sleuteltje zegt
Re: E46 M3 Occasions
Daar ben ik het ook mee eens.
Ik heb behoorlijk slechte ervaring bij de dealer, wat niet wil zeggen dat ze niets kunnen bij een dealer uiteraard.
Al jaren ga ik naar een op BMW gespecialiseerde universele garage waar ik altijd goed geholpen ben.
Bij mijn 1e M3 heb ik getwijfeld puur en alleen vanwege de stempel in het boekje al dan niet officiele BMW dealer.
Uiteindelijk toch besloten om de auto niet bij de dealer te onderhouden en daar heb ik nooit een seconde spijt van gehad, ook na verkoop van de auto niet. De staat van de auto, de frequentie en werkzaamheden wat betreft onderhoud zeggen veel meer als een stempel in het boekje waar een BMW logo op staat.
Dus ook mijn huidige auto's zijn mooi daar in onderhoud
Ik heb behoorlijk slechte ervaring bij de dealer, wat niet wil zeggen dat ze niets kunnen bij een dealer uiteraard.
Al jaren ga ik naar een op BMW gespecialiseerde universele garage waar ik altijd goed geholpen ben.
Bij mijn 1e M3 heb ik getwijfeld puur en alleen vanwege de stempel in het boekje al dan niet officiele BMW dealer.
Uiteindelijk toch besloten om de auto niet bij de dealer te onderhouden en daar heb ik nooit een seconde spijt van gehad, ook na verkoop van de auto niet. De staat van de auto, de frequentie en werkzaamheden wat betreft onderhoud zeggen veel meer als een stempel in het boekje waar een BMW logo op staat.
Dus ook mijn huidige auto's zijn mooi daar in onderhoud
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: E46 M3 Occasions
Je hoort mij niet zeggen dat een dealerstempel heilig is!
Ik ben het met jullie eens dat een GOEDE specialist 100x beter is dan een dealer. Daarom heb ik mijn M3 destijds ook bij een specialist in onderhoud gehad. Dat die specialist dan ook al 20 jaar werkzaam is bij een BMW dealer en als hobby in een E46 M3 op circuit rijd is dan mooi meegenomen
Maar ik heb geen info of hij bij een BMW specialist is onderhouden. Zou ook zomaar een universele garage kunnen zijn met 0 ervaring met M3's. Dat zou dus ook gewoon kunnen.
Ik ben het met jullie eens dat een GOEDE specialist 100x beter is dan een dealer. Daarom heb ik mijn M3 destijds ook bij een specialist in onderhoud gehad. Dat die specialist dan ook al 20 jaar werkzaam is bij een BMW dealer en als hobby in een E46 M3 op circuit rijd is dan mooi meegenomen
Maar ik heb geen info of hij bij een BMW specialist is onderhouden. Zou ook zomaar een universele garage kunnen zijn met 0 ervaring met M3's. Dat zou dus ook gewoon kunnen.
Re: E46 M3 Occasions
100% eens met je eens Roderik. Juist bij een auto in het buitenland is het moeilijk te traceren hoe de auto is onderhouden. Dat het bij een universele garage is gebeurt garandeert niet dat er de juiste oliën en vloeistoffen zijn gebruikt. Dit wordt heel moeilijk om te controleren tenzij er facturen bij zijn.Roderik_ schreef:Je hoort mij niet zeggen dat een dealerstempel heilig is!
Ik ben het met jullie eens dat een GOEDE specialist 100x beter is dan een dealer. Daarom heb ik mijn M3 destijds ook bij een specialist in onderhoud gehad. Dat die specialist dan ook al 20 jaar werkzaam is bij een BMW dealer en als hobby in een E46 M3 op circuit rijd is dan mooi meegenomen
Maar ik heb geen info of hij bij een BMW specialist is onderhouden. Zou ook zomaar een universele garage kunnen zijn met 0 ervaring met M3's. Dat zou dus ook gewoon kunnen.
Een dealerstempel garandeert wel gewoon dat de juiste onderdelen en vloeistoffen zijn gebruikt en daarom zou ik bij een auto die in het buitenland staat zeker die dealerstempel willen zien.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E46 M3 Occasions
Ook daar ben ik het zeker mee eens !!
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: E46 M3 Occasions
Een stempel garandeert ook niet alles...Roderik_ schreef:
Een dealerstempel garandeert wel gewoon dat de juiste onderdelen en vloeistoffen zijn gebruikt en daarom zou ik bij een auto die in het buitenland staat zeker die dealerstempel willen zien.
Ik heb ooit bij een grote VW dealer gewerkt met meerdere vestigingen. Voor sommige onderdelen gebruikten ze gewoon imitatie.
Olie? Er stond een grote tank met daarop 'Castrol'. Maar dat zat er niet in hoor. Er kwam wel eens een olieboer langs die 'nog wat handel had'. Wat je bv koopt bij de Gamma of Action. Hoeft helemaal niet slecht te zijn maar 'Castrol' was het zeker niet.
Bougies dito. We moesten er bij een grote beurt 1 uithalen om te bekijken. Even schoonmaken wanneer hij er niet te slecht uitzag, en hup, d'r weer in. Contactpunten even afvijlen. ( ja, het is al lang geleden, in de tijd van de laatste (Duitse) kevers...)
Maar dat stempel..kwam gewoon in het boekje!
Re: E46 M3 Occasions
Kan me niet herinneren dat ik bovenstaande heb gezegd. Dat ik bij een buitenlandse auto een dealerstempel wil zien...
Een specialist is vaak beter, en ofdat je nou een OEM luchtfilter in je BMW hebt zitten of een Mann, dat maakt echt geen zak uit hoor. De olie is een ander verhaal, maar filterwerk? Dacht je echt dat BMW zelf oliefilters, luchtfilters of bougies maakte?
Een specialist is vaak beter, en ofdat je nou een OEM luchtfilter in je BMW hebt zitten of een Mann, dat maakt echt geen zak uit hoor. De olie is een ander verhaal, maar filterwerk? Dacht je echt dat BMW zelf oliefilters, luchtfilters of bougies maakte?
Re: E46 M3 Occasions
Ha nee..er viel een naam weg in de quote die ik plaatste, het was natuurlijk van BM-DUB.
Maar of het stempel nu van een NL dan wel buitenlandse garage afkomstig is maakt niet uit, je kunt door dat stempel er niet automatisch van uit gaan dat het goed moet zitten met onderhoud en onderdelen.
Valt me trouwens op dat menigeen nogal angstig is voor een 'hoge' km stand.
En bij hoog bedoelen ze dan al 150.000! Die van mij heeft nu 145.500 gelopen maar daar lig ik echt niet wakker van.
Heb naast de M3 nog een woon/werk auto, een Peugeot Partner (benzine) die 250.000 heeft gelopen. En loopt nog als een zonnetje.
Mijn werkgever koopt zonder blikken of blozen trucks van 600.000 km...
De truck waar ik mee rijd heeft er nu 997.000 op staan. En gaat nog wel een jaar of wat mee. Nooit problemen mee.
Nu weet ik ook wel dat een M3 een heel wat meer delicate auto is dan een diesel, maar een moderne auto heeft geen problemen met 2 ton hoor.
Maar of het stempel nu van een NL dan wel buitenlandse garage afkomstig is maakt niet uit, je kunt door dat stempel er niet automatisch van uit gaan dat het goed moet zitten met onderhoud en onderdelen.
Valt me trouwens op dat menigeen nogal angstig is voor een 'hoge' km stand.
En bij hoog bedoelen ze dan al 150.000! Die van mij heeft nu 145.500 gelopen maar daar lig ik echt niet wakker van.
Heb naast de M3 nog een woon/werk auto, een Peugeot Partner (benzine) die 250.000 heeft gelopen. En loopt nog als een zonnetje.
Mijn werkgever koopt zonder blikken of blozen trucks van 600.000 km...
De truck waar ik mee rijd heeft er nu 997.000 op staan. En gaat nog wel een jaar of wat mee. Nooit problemen mee.
Nu weet ik ook wel dat een M3 een heel wat meer delicate auto is dan een diesel, maar een moderne auto heeft geen problemen met 2 ton hoor.
Re: E46 M3 Occasions
Ik ben totaal niet 'bang' van een hogere kilometerstand.
Alleen gaat een hogere kilometerstand vanzelfsprekend samen met een auto die wat verder 'versleten' is.
Dat geld natuurlijk voor de motor, maar die kan bij fatsoenlijk onderhoud makkelijk 250K hebben. Maar dat geld ook voor het interieur en exterieur van de auto! Beschadigingen in het interieur, uitgezakte stoelen, slijtplekken op het stuur en op de wang van de bestuurdersstoel, etc etc... Natuurlijk realiseer ik me dat het een auto van 10 jaar oud is, maar hoe minder kilometers, hoe minder 'geleefd' hij eruit ziet. En dat is eigenlijk mijn voornaamste punt van kritiek bij een wat hogere kilometerstand.
Alleen gaat een hogere kilometerstand vanzelfsprekend samen met een auto die wat verder 'versleten' is.
Dat geld natuurlijk voor de motor, maar die kan bij fatsoenlijk onderhoud makkelijk 250K hebben. Maar dat geld ook voor het interieur en exterieur van de auto! Beschadigingen in het interieur, uitgezakte stoelen, slijtplekken op het stuur en op de wang van de bestuurdersstoel, etc etc... Natuurlijk realiseer ik me dat het een auto van 10 jaar oud is, maar hoe minder kilometers, hoe minder 'geleefd' hij eruit ziet. En dat is eigenlijk mijn voornaamste punt van kritiek bij een wat hogere kilometerstand.