BMW 328i E46 || Nieuwe Motor M52B28TU Gekocht!
- martinus83
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
- Locatie: Noord-brabant
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann tunnelru
Fijne upgrade met een nog mooier geluid!
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann tunnelru
Een short review van het nieuwe spruitstuk. Het zit er inmiddels 3 dagen onder en heb er vervolgens 300km mee gereden, maar nog geen idee hoe de uitlaat zal klinken na een tijd ingebrand te zijn. Momenteel denk ik dat mensen vooral benieuwd zijn naar het geluid en misschien met name van binnen. Ik moet zeggen dat ik zelf natuurlijk al sowieso een luidere uitlaat gewend was, doordat ik twee middendempers verwijderd had, maar ik kon nog herinneren dat ik het toen erg luid vond, dus ik kan mij voorstellen dat andere mensen de uitlaat relatief luider vinden of zelfs storend. Ik ben het echter gewend en stoor ik mij er ook niet aan. Het klinkt wel beduidend sportiever dan toen ik alleen midpipes verwijderd had.
Cruisesnelheden
Bij cruisesnelheden ga ik er van uit dat ik hem altijd in zijn 5 rijdt, behalve bij 60km/u, die rijdt ik meestal in zijn 4
- Bij 60 in zijn 4 is de auto redelijk stil, wel duidelijk een sportievere uitlaat.
- Bij 80 (2000rpm) bromt de auto iets onder last, bij normaal vlakke weg is hij gewoon stil. Als je het storend vind is het op te lossen om in zijn 4 in plaats van 5 te rijden. Ik stoor mij er niet aan als ik alleen ben.
- Bij 90-100 (2500rpm) is de auto nagenoeg stil, vergelijkbaar met origineel.
- Bij 120 (2950rpm) is de auto nagenoeg stil, onder vollast maakt hij op dat punt een switch, vanaf 3100 toeren wordt de uitlaat bij gas duidelijk hoorbaar.
- Bij 130+ (3100rpm) kan je nog steeds goed lange afstanden afleggen zonder dat de auto storend wordt.
- Boven 140 duidelijk luider dan origineel, niet mijn voorkeur om op te cruisen.
Voor mij gevoel cruist hij het lekkerst op 120 en 130km/u. Ik moet wel zeggen dat mijn verbruiksmeter vaak bij 120 al 9 tot 10l/100km aanwijst. Dat is precies het punt dat de uitlaat iets meer geluid begint te maken (onder last dus). Ik denk dat met een VANOS revisie, het blok een stuk minder in dit gebied zit en daardoor nog net iets stiller wordt. Tevens hoor ik vaker dat de set problemen met de O2 sensoren veroorzaakt op cruisecontrol, echter heb ik inmiddels 250km op de CC gereden en heb ik geen motorlampje branden.
Vooralsnog geen voelbaar powerverschil, maar daar deed ik het ook niet voor. Misschien dat ik hem na een oliewissel en VANOS revisie eens een keer op de dyno gooi, al is het maar om de overgebleven paardjes te meten Any questions? Feel free to ask
Cruisesnelheden
Bij cruisesnelheden ga ik er van uit dat ik hem altijd in zijn 5 rijdt, behalve bij 60km/u, die rijdt ik meestal in zijn 4
- Bij 60 in zijn 4 is de auto redelijk stil, wel duidelijk een sportievere uitlaat.
- Bij 80 (2000rpm) bromt de auto iets onder last, bij normaal vlakke weg is hij gewoon stil. Als je het storend vind is het op te lossen om in zijn 4 in plaats van 5 te rijden. Ik stoor mij er niet aan als ik alleen ben.
- Bij 90-100 (2500rpm) is de auto nagenoeg stil, vergelijkbaar met origineel.
- Bij 120 (2950rpm) is de auto nagenoeg stil, onder vollast maakt hij op dat punt een switch, vanaf 3100 toeren wordt de uitlaat bij gas duidelijk hoorbaar.
- Bij 130+ (3100rpm) kan je nog steeds goed lange afstanden afleggen zonder dat de auto storend wordt.
- Boven 140 duidelijk luider dan origineel, niet mijn voorkeur om op te cruisen.
Voor mij gevoel cruist hij het lekkerst op 120 en 130km/u. Ik moet wel zeggen dat mijn verbruiksmeter vaak bij 120 al 9 tot 10l/100km aanwijst. Dat is precies het punt dat de uitlaat iets meer geluid begint te maken (onder last dus). Ik denk dat met een VANOS revisie, het blok een stuk minder in dit gebied zit en daardoor nog net iets stiller wordt. Tevens hoor ik vaker dat de set problemen met de O2 sensoren veroorzaakt op cruisecontrol, echter heb ik inmiddels 250km op de CC gereden en heb ik geen motorlampje branden.
Vooralsnog geen voelbaar powerverschil, maar daar deed ik het ook niet voor. Misschien dat ik hem na een oliewissel en VANOS revisie eens een keer op de dyno gooi, al is het maar om de overgebleven paardjes te meten Any questions? Feel free to ask
- Laurens'94
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 20 mar 2013, 14:55
- Locatie: Brielle
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann tunnelru
Echt een superdik geluid! ben ook benieuwd naar het geluid van buiten de auto
Oh en wat heb ik toch een spijt dat ik mijn 328i verkocht heb, als ik zo op het forum rondneus
Oh en wat heb ik toch een spijt dat ik mijn 328i verkocht heb, als ik zo op het forum rondneus
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
Nieuwe video, gemaakt met de GoPro. Er is iets mis met het kastje wat eromheen zit, waardoor er nogal wat gekraak in te horen is, maar het geluid komt wel redelijk over. Klinkt wel leuk
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
Ha Jeffrey, leuk filmpje, klinkt super Super handig zo een Go pro!
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
Nice! Jij reed geen 80 bij 1:20... En bij 1:50 ook niet.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
Ssssssst niemand die de tellertjes kan zien !
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
En om het af te leren, nu van buiten. Beschaafd genoeg wat mij betreft, maar ook genoeg volume om hem goed te horen. Goede speakers wel een must, dan hoor je de diepere tonen ook.
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
Netjes hoor, klinkt goed en ziet er ook gewoon netjes uit!
Zo'n uitlaat wil ik ook .....
Zo'n uitlaat wil ik ook .....
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
niks mis mee. klikt goed man.
gr
kotje
gr
kotje
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
@ 49 sec, lekker slippen die koppeling
Maar wel mooi geluid!
Maar wel mooi geluid!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
Slipte iets ja, haha
Fotootjes gemaakt in het zonnetje vandaag:
Geschoten met een 50mm f1/8 Nikon lens, op maximum diafragma, dus lekker veel scherptediepte
Fotootjes gemaakt in het zonnetje vandaag:
Geschoten met een 50mm f1/8 Nikon lens, op maximum diafragma, dus lekker veel scherptediepte
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
Blijft een plaatje Jeffrey. Is dit nou de originele Hyper Silver op jouw CSL wielen?
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: BMW 328i E46 || Schmiedmann Headers & Eisenmann Video!
Haha, ja originele Hyper Silver,maar wel vies in de foto's