Hierbij mijn showroom van mijn BMW 530D uit 2007. Heb de foto's ook al in het voorstel bericht geplaatst, en nu ook in de e6x afdeling!
Het betreft een LCI van 26-02-2007 .
De auto heeft in zijn begin jaren in Berlijn rond gereden en ergens in 2009 naar NL gehaald. Ik ben in Nederland nu de 4e eigenaar volgens mij.
Ik heb al vele showrooms gezien hier, en daar kan ik helaas niet aan tippen met betrekking tot informatieve verslagen over het vele onderhoud wat er aan de auto's wordt gegund, maar heb er een mooi verhaal van gemaakt.

Optielijst:
Modellbezeichnung: 530D
Ausführung: Europa
Typschlüssel: NX71
E-Code: E60 (MUE)
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M57/T2 - 3,00l (173kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: automatisch
Außenfarbe: Carbonschwarz Metallic (416)
Innenraum: Leder Dakota/schwarz (LCSW)
Produktionsdatum: 26.02.2007
Werk: Dingolfing
S1CBA CO2 package
S205A Automatic transmission
S217A Active steering
S261A Side airbags for rear passengers
S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135
S320A Deleted, model lettering
P337A M Sports package
S354A Green windscreen, green shade band
S403A Glass roof, electrical
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S438A Fine wood trim
S441A Smoker package
S442A Cup holder
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S470A Isofix-System
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S544A Cruise control with brake function
S563A Light package
S5ACA High-beam assistant
S609A Navigation system Professional
S612A BMW Assist
S616A BMW Online
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S672A CD changer for 6 CDs
S677A HiFi System Professional DSP
S698A Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6FAA
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S761A Individual sunshade glazing
S775A Headlining anthracite
P7RPA Advantage package
L801A National Version Germany
S818A Battery master switch
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S8S8A Country-specific nav. system supply
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP
S999A Job order management "HEA"
Ik heb al heel erg genoten van mijn BMW hoewel ik dat in het begin niet kon. Ik zal het in het kort even uitleggen hoe dat kan:
In december de auto gekocht bij Vriesendijk in assen. Met garantie op draaiende delen etc. voor goede prijs kunnen kopen. Week later werd hij afgeleverd met een gebruikt wintersetje, maar met goede banden werd beloofd (Ik ging er vanuit dat we hadden afgesproken compleet na gekeken). Voor de rest gepoetst en wel etc. Normaal doe ik een aankoop keuring, maar omdat dit een BMW dealer is vond ik dat niet nodig.
Een week later stond mijn auto daar klaar! Zo blij als een klein kind stapte ik in de auto en reed naar huis. Paar honderd kilometer gereden en de auto voelde een beetje raar aan, Extreem slippen bij hard weg rijden, Driften door de bochten. Stuurde totaal niet recht, elke windvlaag dacht ik dat de auto de berm in ging. Dat moet natuurlijk niet! Een BMW hoort strak te rijden en bijna altijd goede grip te hebben.
De week daarna heb ik toch een aankoopkeuring aangevraagd bij Carrec-Technocenter in Soesterberg ( Diezelfde Joep die ook voor autoweek klokje rond doet nu ) Ik ben daar vaker geweest met mijn zakelijke bus, is gewoon super daar.
Ik naar soesterberg gereden en daar gewacht op de Keurmeester tot dat hij mijn auto had geinspecteerd.
Hij kwam terug met ongeveer 3 a4tjes wat er allemaal aanscheelde, van beste olielekkages tot compleet afgesleten achterbanden ( wat ze er bij de verkoop gewoon onder hebben gezet! ) Storingen overal, Remmerij af. Rubbers rond om versleten etc. etc. Dus al met al, de auto heeft onderhoud nodig! Klaar, niet gek met deze km stand. Maar dit had ik niet verwacht.
Je raadt het al, ik met een nood gang terug naar de BMW dealer in Assen, waar ik netjes werd ontvangen en hebben we om tafel gezeten hoe we dit gingen oplossen. Ik wilde er geen gezeik om maar gewoon een mooie goed onderhouden strakke BMW rijden. Ze hebben wat remmerij vervangen en nieuwe achterbanden en mijn rechterspiegel.
Ik heb hem daarna gelijk door gebracht naar soesterberg om de rest te laten doen, zodat het echt goed is.
Al met al ben ik nu een maand of 8/9 verder, en dit is er ongeveer aan gedaan ( wat ik me kan herinneren )
- Olie lekkages opgelost ( carterpan )
- Remmerij compleet nieuw )
- Draag arm rubbers en zon beetje alle rubbers in de stuur inrichting vernieuwd)
- Nieuw setje velgen en banden
- Bij ZF olie beurt laten uitvoeren
- Krukas poelie nieuw + de rest van de poelies en riemen vernieuwd.
- Laten poetsen
- Nieuw kofferbak rubber
- Tunen
- Roetfilter weg laten slijpen en uit programmeren

- En ben bang dat mijn airco pomp ook aan vervanging is, want die joelt als een gek.
Ik heb nog meer dingen laten doen maar ik zie door de bomen het bos niet meer in al die facturen.
Maar nu heb ik hem echt zoals ik hem hebben wil, de auto had flink liefde nodig. Dat heeft hij van de vorige eigenaren niet gehad, terwijl hij er als nieuw uit ziet!
Ik hoop jullie reactie te horen!

Bedankt.
Groet Bram