E60 530D M Showroom! Bram

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
bvw123
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 dec 2013, 09:50

E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door bvw123 » 08 aug 2014, 10:28

Hallo Mede E6x !

Hierbij mijn showroom van mijn BMW 530D uit 2007. Heb de foto's ook al in het voorstel bericht geplaatst, en nu ook in de e6x afdeling!

Het betreft een LCI van 26-02-2007 .

De auto heeft in zijn begin jaren in Berlijn rond gereden en ergens in 2009 naar NL gehaald. Ik ben in Nederland nu de 4e eigenaar volgens mij.

Ik heb al vele showrooms gezien hier, en daar kan ik helaas niet aan tippen met betrekking tot informatieve verslagen over het vele onderhoud wat er aan de auto's wordt gegund, maar heb er een mooi verhaal van gemaakt. :roll:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Optielijst:

Modellbezeichnung: 530D

Ausführung: Europa

Typschlüssel: NX71

E-Code: E60 (MUE)

Karosserie: Limousine

Lenkung: links

Türen: 4

Motor: M57/T2 - 3,00l (173kW)

Antrieb: Heckantrieb

Getriebe: automatisch

Außenfarbe: Carbonschwarz Metallic (416)

Innenraum: Leder Dakota/schwarz (LCSW)

Produktionsdatum: 26.02.2007

Werk: Dingolfing

S1CBA CO2 package
S205A Automatic transmission
S217A Active steering
S261A Side airbags for rear passengers
S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135
S320A Deleted, model lettering
P337A M Sports package
S354A Green windscreen, green shade band
S403A Glass roof, electrical
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S438A Fine wood trim
S441A Smoker package
S442A Cup holder
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S470A Isofix-System
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S544A Cruise control with brake function
S563A Light package
S5ACA High-beam assistant
S609A Navigation system Professional
S612A BMW Assist
S616A BMW Online
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S672A CD changer for 6 CDs
S677A HiFi System Professional DSP
S698A Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6FAA
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S761A Individual sunshade glazing
S775A Headlining anthracite
P7RPA Advantage package
L801A National Version Germany
S818A Battery master switch
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S8S8A Country-specific nav. system supply
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP
S999A Job order management "HEA"


Ik heb al heel erg genoten van mijn BMW hoewel ik dat in het begin niet kon. Ik zal het in het kort even uitleggen hoe dat kan:

In december de auto gekocht bij Vriesendijk in assen. Met garantie op draaiende delen etc. voor goede prijs kunnen kopen. Week later werd hij afgeleverd met een gebruikt wintersetje, maar met goede banden werd beloofd (Ik ging er vanuit dat we hadden afgesproken compleet na gekeken). Voor de rest gepoetst en wel etc. Normaal doe ik een aankoop keuring, maar omdat dit een BMW dealer is vond ik dat niet nodig.

Een week later stond mijn auto daar klaar! Zo blij als een klein kind stapte ik in de auto en reed naar huis. Paar honderd kilometer gereden en de auto voelde een beetje raar aan, Extreem slippen bij hard weg rijden, Driften door de bochten. Stuurde totaal niet recht, elke windvlaag dacht ik dat de auto de berm in ging. Dat moet natuurlijk niet! Een BMW hoort strak te rijden en bijna altijd goede grip te hebben.

De week daarna heb ik toch een aankoopkeuring aangevraagd bij Carrec-Technocenter in Soesterberg ( Diezelfde Joep die ook voor autoweek klokje rond doet nu ) Ik ben daar vaker geweest met mijn zakelijke bus, is gewoon super daar.

Ik naar soesterberg gereden en daar gewacht op de Keurmeester tot dat hij mijn auto had geinspecteerd.

Hij kwam terug met ongeveer 3 a4tjes wat er allemaal aanscheelde, van beste olielekkages tot compleet afgesleten achterbanden ( wat ze er bij de verkoop gewoon onder hebben gezet! ) Storingen overal, Remmerij af. Rubbers rond om versleten etc. etc. Dus al met al, de auto heeft onderhoud nodig! Klaar, niet gek met deze km stand. Maar dit had ik niet verwacht.

Je raadt het al, ik met een nood gang terug naar de BMW dealer in Assen, waar ik netjes werd ontvangen en hebben we om tafel gezeten hoe we dit gingen oplossen. Ik wilde er geen gezeik om maar gewoon een mooie goed onderhouden strakke BMW rijden. Ze hebben wat remmerij vervangen en nieuwe achterbanden en mijn rechterspiegel.

Ik heb hem daarna gelijk door gebracht naar soesterberg om de rest te laten doen, zodat het echt goed is.

Al met al ben ik nu een maand of 8/9 verder, en dit is er ongeveer aan gedaan ( wat ik me kan herinneren )

- Olie lekkages opgelost ( carterpan )
- Remmerij compleet nieuw )
- Draag arm rubbers en zon beetje alle rubbers in de stuur inrichting vernieuwd)
- Nieuw setje velgen en banden
- Bij ZF olie beurt laten uitvoeren
- Krukas poelie nieuw + de rest van de poelies en riemen vernieuwd.
- Laten poetsen
- Nieuw kofferbak rubber
- Tunen
- Roetfilter weg laten slijpen en uit programmeren :gekdoen:
- En ben bang dat mijn airco pomp ook aan vervanging is, want die joelt als een gek.

Ik heb nog meer dingen laten doen maar ik zie door de bomen het bos niet meer in al die facturen.

Maar nu heb ik hem echt zoals ik hem hebben wil, de auto had flink liefde nodig. Dat heeft hij van de vorige eigenaren niet gehad, terwijl hij er als nieuw uit ziet!

Ik hoop jullie reactie te horen! :duimen:

Bedankt.

Groet Bram

Gebruikersavatar
Wesley31
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2014, 11:18
Locatie: Rotterdam

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door Wesley31 » 08 aug 2014, 10:37

Had gisteren ook een topic van je gelezen, nogmaals welkom!

Goed om te horen dat hij nu naar je zin is, kun je er lekker van genieten.
NOS?! Bottles are for babies.

Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101

Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511

Gebruikersavatar
Rogier.van.Geel
Berichten: 226
Lid geworden op: 07 jul 2014, 10:25
Locatie: Roosendaal

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door Rogier.van.Geel » 08 aug 2014, 12:22

Ziet er goed uit Bram!!
De mijne is gelijk aan de buitenzijde!

Hoe komen jullie aan die spec lijsten met al die nummers?

Grtz Rogier

Gebruikersavatar
Wesley31
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2014, 11:18
Locatie: Rotterdam

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door Wesley31 » 08 aug 2014, 12:34

NOS?! Bottles are for babies.

Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101

Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511

bmw530i
Berichten: 877
Lid geworden op: 23 jul 2011, 21:35

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door bmw530i » 09 aug 2014, 00:26

He nog een 530d lci ik heb hem in het zwart.
Wat bij jou vervangen is was bij mijn net voor de aankoop gebeurd geloof een reparatie van bijna 5000€.
Heb je ook de catalysator laten verwijderen of alleen de roetfilter?
Ik heb allebij maar vind het met verbruik en power veel verschil,alleen stinkt en rookt hij nu.
Maar wel veel beter voor de motor,heb ook de swirlflaps eruit en de egr dicht.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d

Atalay
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 dec 2013, 18:54

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door Atalay » 09 aug 2014, 03:14

Beste Bram,,

Wat een pech allemaal!:) iig heb je nu wel een gezonde 5serie naar wens, wens je veilige kms's")

Mvgr Atalay

Gebruikersavatar
lekkerwijf1
Berichten: 1217
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
Locatie: Ommen

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door lekkerwijf1 » 09 aug 2014, 08:12

Beste Bram,
Je hebt daar een zeer mooie en nette 530d
IK zat je hele verhaal te lezen en je geeft aan dat de auto onderhoudt nodig had en dat dat niet gek was met de km-stand, Ik kan deze alleen nergens weer vinden :whistle: was nml wel een beetje benieuwd naar wanneer de draagarmrubbers dan ongeveer af zouden zijn nml. Dit moeilijk te pijlen natuurlijk maar hier gaat mijn nieuwsgierigheid naar uit.
Verder succes met de bmw

Gebruikersavatar
Wesley31
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2014, 11:18
Locatie: Rotterdam

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door Wesley31 » 09 aug 2014, 08:43

NOS?! Bottles are for babies.

Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101

Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511

bvw123
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 dec 2013, 09:50

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door bvw123 » 09 aug 2014, 08:45

bmw530i schreef:He nog een 530d lci ik heb hem in het zwart.
Wat bij jou vervangen is was bij mijn net voor de aankoop gebeurd geloof een reparatie van bijna 5000€.
Heb je ook de catalysator laten verwijderen of alleen de roetfilter?
Ik heb allebij maar vind het met verbruik en power veel verschil,alleen stinkt en rookt hij nu.
Maar wel veel beter voor de motor,heb ook de swirlflaps eruit en de egr dicht.
Ik heb nu een KM stand van 196.000 , Ik was ongeveer €6000,- kwijt aan reparaties vanaf December. Ik had dit absoluut niet verwacht, maar je moet denk ik een beetje geluk hebben ( zoals jij ! ) dat de vorige eigenaar dit heeft gedaan. Maar als je er eenmaal aan begonnen bent kun je niet meer terug vind ik. En zolang de basis van de auto goed is, is het elke cent waard ! Bij mij is de complete catalysator weggeslepen en een nieuw stuk tussen gelast. En het stinken dat heb ik ook. haha motor uit als ik de trekhaak monteer anders wordt je daar niet vrolijk van. Wat betreft die swirlflaps? Ik heb zelf een LCI, daarom hebben ze bij Carrec in Soesterberg gezegd dat die al een update hebben gehad. Heb jij ook een LCI?

bvw123
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 dec 2013, 09:50

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door bvw123 » 09 aug 2014, 08:46

Rogier.van.Geel schreef:Ziet er goed uit Bram!!
De mijne is gelijk aan de buitenzijde!

Hoe komen jullie aan die spec lijsten met al die nummers?

Grtz Rogier
Inderdaad Rogier, heb jou showroom ook nog even bekeken! Ook strakke wagen heb je daar. Erg mooi.

bvw123
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 dec 2013, 09:50

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door bvw123 » 09 aug 2014, 08:52

lekkerwijf1 schreef:Beste Bram,
Je hebt daar een zeer mooie en nette 530d
IK zat je hele verhaal te lezen en je geeft aan dat de auto onderhoudt nodig had en dat dat niet gek was met de km-stand, Ik kan deze alleen nergens weer vinden :whistle: was nml wel een beetje benieuwd naar wanneer de draagarmrubbers dan ongeveer af zouden zijn nml. Dit moeilijk te pijlen natuurlijk maar hier gaat mijn nieuwsgierigheid naar uit.
Verder succes met de bmw
Thx man!
Ik snap je nieuwschierigheid! Was ik ook. maar ik ben er achter gekomen dat de meest voorkomende problemen zon beetje rond de 200.000 km komen. Zoals rubbers etc. hebben nou eenmaal een bepaalde levensduur en dat is ook begrijpelijk. Hoeveel KM heeft jou auto gelopen? De 6 cilinders van BMW zijn erg sterk en kunnen lang mee, maar heel veel vergeten de rest er om heen :nee: En dat kan aardig in de papieren lopen. En als je een auto koop met ong. 180.000 km op de teller moet je altijd rekening houden dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Ik had pech dit keer maar heb er zeker rekening mee gehouden.

Gebruikersavatar
lekkerwijf1
Berichten: 1217
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
Locatie: Ommen

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door lekkerwijf1 » 09 aug 2014, 09:41

Mijn bmw momenteel is een benzine 8 cilinder en heeft 126.000 gelopen en heeft me net zonder problemen thuis gebracht vanaf gardameer met de boot erachter.
Mijn vraag was omdat ik mn eerste e60 530d gekocht had met 275.000 km zon 5 jaar terug en daarna een e60 530d met 180.000km. ik kreeg daar rond de 220.000 km een trilprobleem mee, en had alles al vervangen van cardanas tot aandrijfas hardyschijf kruiskoppelingen en zelfs het differentieel plus stabilisator stangen en kreeg het niet opgelost.
Ik verdacht nog steeds de draagarmrubbers maar de garage vertelde dat er niet aan te zien was en ikzelf kon er ook niet veel aan zien maar ik verdenk de ouderdom er nog steeds van, maar heb de auto toen weggedaan gezien alle gemaakte kosten
Dus kosten maken op zon auto is mij niet geheel onbekend. :W

Gebruikersavatar
Stefan325
Berichten: 160
Lid geworden op: 09 nov 2008, 16:02
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door Stefan325 » 09 aug 2014, 10:30

Schitterende bak! Met de nieuwe automaat, mooi hoor.
BMW 130i

bvw123
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 dec 2013, 09:50

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door bvw123 » 09 aug 2014, 10:54

lekkerwijf1 schreef:Mijn bmw momenteel is een benzine 8 cilinder en heeft 126.000 gelopen en heeft me net zonder problemen thuis gebracht vanaf gardameer met de boot erachter.
Mijn vraag was omdat ik mn eerste e60 530d gekocht had met 275.000 km zon 5 jaar terug en daarna een e60 530d met 180.000km. ik kreeg daar rond de 220.000 km een trilprobleem mee, en had alles al vervangen van cardanas tot aandrijfas hardyschijf kruiskoppelingen en zelfs het differentieel plus stabilisator stangen en kreeg het niet opgelost.
Ik verdacht nog steeds de draagarmrubbers maar de garage vertelde dat er niet aan te zien was en ikzelf kon er ook niet veel aan zien maar ik verdenk de ouderdom er nog steeds van, maar heb de auto toen weggedaan gezien alle gemaakte kosten
Dus kosten maken op zon auto is mij niet geheel onbekend. :W
Wauw die 8 cilinder vindt ik echt bruut in een e60. Zal wel flink dorst hebben met een boot er achter ? :X

Poeh, dat zijn geen goedkope dingen wat je hebt vervangen dan met die 530d . Snap dat je hem weg hebt gedaan dan, bij mij mag het best wat geld kosten, maar als de problemen maar opgelost worden. Anders rij je er niet lekker in.

bvw123
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 dec 2013, 09:50

Re: E60 530D M Showroom! Bram

Bericht door bvw123 » 09 aug 2014, 10:56

Stefan325 schreef:Schitterende bak! Met de nieuwe automaat, mooi hoor.
Thnx Stefan! Die 325i van jou mag er ook zeker wezen, blijft een prachtig model :driving: :popcorn:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”