kouwenh schreef:Te laag olie niveau kan een oorzaak zijn. En dat kan weer veroorzaakt worden door een lekkende carterpan, probleem bij de e60.
Na vervangen carterpan en olie was het schok probleem bij mij in ierder geval opgelost!
Ok thx! Alhoewel ik moet zeggen dat je ermee 'leert leven'.

Mag ik vragen wat je ervoor betaalt hebt voor vervangen van carterpan en olie? En heb je dat door de service laten doen?
ddv schreef:Ik had dezelfde "schok" vlak voor stilstand en een licht schommelend toerental bij 110 km per uur. Nadat mijn koppelomvormer is vervangen ( met olie en filter ), zijn alle problemen verdwenen. Ook het schokje vlak voor stilstand. Het kan dus inderdaad te maken hebben met te weinig of vervuilde olie.
Mvg DDV
Is dat veel werk zo koppelomvormer laten vervangen en wat is prijskaartje?
bmw7er schreef:Het schokken kan meerdere oorzaken hebben.... vervuilde automaat olie bak rubber dat versleten is of een kapot megatronic (vaak bij de e65 vanaf 2003 Mijn e65 730d had hetzelfde probleem voor het stoplicht schokken is opgelost door automaat laten spoelen. succes
Waar heb je dat laten doen en wat betaal je daarvoor?