NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareerd
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Ik moet mijn vanos ook nog doen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Het verbruik geeft wel een vertekend beeld. De 9,1 was gemiddeld met veel snelwegkms (ook met stukken van 200+) en binnendoor/stoplichten/etc.BartS schreef:Die vanos revisie begint bij mij ook steeds meer te kriebelen zeker na dit verhaal weer!
De 7,8 is van Naaldwijk naar huis. Dus veel 100 rijden en een stuk 120/130. Het laatste stuk heb ik binnendoor gepakt. Maar nogmaals, dat is met inrijden, dus ik ben niet boven de 3k rpm geweest. Het verbruik zal nog wel een stuk omhoog gaan.
Maar het blok loopt fijner/soepeler.
Ik heb alleen eergisteren mijn rechter spiegel gesloopt door de zijkant van de garage aan te tikken. Het aluminium is compleet afgebroken
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
...bij vol gas zal het geen verschil maken ; de VANOS ellende merk je onderin, niet bovenin...NielZ schreef:
Nu nog de resterende 60km inrijden.
Benieuwd wat ie met vol gas doet
...en als de nieuwe VANOS ringen eenmaal lekker gesetteld zijn loopt het ding zooooooo mooi soepel...
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Wanneer merk je dat je Vanos gereviseerd wordt? Puur bij wegrijden in zijn eerste versnelling? Bij welke kilometerstand komt het vaak?
BMW 130i
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
...bij mijn 325i heb ik de VANOS ringen bij zo'n 155.000 duizend (ofzo) laten vervangen...Stefan325 schreef:
Wanneer merk je dat je Vanos gereviseerd wordt?
Puur bij wegrijden in zijn eerste versnelling?
Bij welke kilometerstand komt het vaak?
...blok wordt in alle versnellingen onderin een stuk soepeler, en je hebt simpelweg meer koppel onderin...
...geen rare hikjes ook meer onder de (zeg maar) 3000 toeren...
...gewoon naadloos oppakken...
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Onderin kun je ook vol gas gevenRoLoo schreef:...bij vol gas zal het geen verschil maken ; de VANOS ellende merk je onderin, niet bovenin...NielZ schreef:
Nu nog de resterende 60km inrijden.
Benieuwd wat ie met vol gas doet
...en als de nieuwe VANOS ringen eenmaal lekker gesetteld zijn loopt het ding zooooooo mooi soepel...
Maar het verschil is echt merkbaar. Er zit nog wel een klein schokje in, maar dat komt omdat er een scheurtje in een slang van de carterontluchting zit. Die moet ik binnenkort nog wel ff meepakken.
@ stefan, bij mij begon ie steeds meer te schokken in de eerste versnelling. Vooral bij het wegrijden. De vanos 'slijt' tussen de 130-180k km. Er is hier een heel topic over
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Juist bij volgas onderin merk je dat de VANOS gereviseerd moet worden. Als ik nu volgas geef (195.000km) onder de 3000 toeren, merk je dat hij stroperig reageert. Alsof hij zich een beetje inhoudt. Gasrespons is gewoon heel anders. Reed van het weekend ook in een 330ci die een VANOS revisie heeft gehad en die had een veel feller gasrespons. 40.000km geleden had ik ook een 328i en een 330ci vergeleken en toen was het verschil wel stuk minder, ondanks het powerverschil. Ik merk ook een duidelijke overgang bij 3000 toeren, alsof er veel meer vermogen vrijkomt en dat merk je bij volgas juist heel duidelijk, omdat de powerbend veel abrupter veranderd.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 23:25
- Locatie: Wateringen
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Voor geïnteresseerd ik ben Vanos specialist en kan dit met een jaar garantidoen en je mag meekijken
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Vanavond 2 slangen van de carterventilatie vervangen. De slang van het kleppendeksel naar het membraan, omdat daar een scheur in zat.
En op aanraden van Patrick (PBMotorsport) ook de slang van het membraan naar de peilstok. Die slang was (nog) niet gescheurd, maar begon idd poreus te worden.
De auto trekt nu zonder schokken op en in een vloeiende lijn naar de 6k rpm. Nu merk je pas echt het verschil. Bizar eigenlijk.
Misschien moet ik het membraan ook ooit eens meepakken omdat beide slangen (de een meer door de ander ivm die scheur gok ik) best behoorlijk onder de zooi zaten..
En op aanraden van Patrick (PBMotorsport) ook de slang van het membraan naar de peilstok. Die slang was (nog) niet gescheurd, maar begon idd poreus te worden.
De auto trekt nu zonder schokken op en in een vloeiende lijn naar de 6k rpm. Nu merk je pas echt het verschil. Bizar eigenlijk.
Misschien moet ik het membraan ook ooit eens meepakken omdat beide slangen (de een meer door de ander ivm die scheur gok ik) best behoorlijk onder de zooi zaten..
Laatst gewijzigd door Edward op 18 feb 2020, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Heb je het allemaal zelf vervangen of laten doen bij Patrick?
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Zelf. Het is een beetje zoeken in het begin, vooral je armen/handen ertussen wurmen en zeker geen worstvingers hebben want dan wordt het wel een moeilijk verhaal denk ik
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Als ik bij PB motorsport ben e 28ste zou ik ook graag willen dat even de status van die slangen worden bekeken. Vrijwel elke E46 rond deze leeftijd krijgt er last van volgens mij want lees er dikwijls over. Ook op internationale fora.
goed bezig!
goed bezig!
Re: NielZ' Goldie Vanosrevisie
Inmiddels ben ik zo'n 1.500 a 2.000 km verder en mijn gemiddelde verbruik is blijven hangen op 8.5l/100km. Tel uit je winst. Ik vind dat voor een 330 heel erg schappelijk.
Trouwens, SNEAKPEEEAAAAKK!
Trouwens, SNEAKPEEEAAAAKK!
Laatst gewijzigd door Edward op 18 feb 2020, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: NielZ' Goldie
Nope, achter liggen ze er nog niet onder. Gezeik met banden/velgen. Ze hebben ruzie
De bandenboer krijgt de band niet opgepompt. Zelfs niet met een bazooka. Morgen gaat ie het met een collega nog 'n keer proberen. Anders ehm... tsja..
Voor heb ik iig ruimte zat
De bandenboer krijgt de band niet opgepompt. Zelfs niet met een bazooka. Morgen gaat ie het met een collega nog 'n keer proberen. Anders ehm... tsja..
Voor heb ik iig ruimte zat