Van de E60 naar de F10
Van de E60 naar de F10
Na bijna 5 jaar oprecht genoten te hebben in de e60 uit 2004,...de stap gemaakt
naar het nieuwe model (F10 10-2013). Van de 525i (6cyl.) naar een 520i EDE.
Helaas geen 6 meer,..maar het 2-liter blok presteert uit de kunst, is nog sneller ook.
Jemig dat is genieten zeg. Mag ook wel,...bijna 10 jaar vooruit.
Edit; Nu met foto's!!
naar het nieuwe model (F10 10-2013). Van de 525i (6cyl.) naar een 520i EDE.
Helaas geen 6 meer,..maar het 2-liter blok presteert uit de kunst, is nog sneller ook.
Jemig dat is genieten zeg. Mag ook wel,...bijna 10 jaar vooruit.
Edit; Nu met foto's!!
Laatst gewijzigd door Japiejo5 op 22 okt 2014, 10:44, 4 keer totaal gewijzigd.
F10 2013 M-Style pakket Last Minute edition. (16k. - .. )
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
Re: Van de E60 naar de F10
Gefeliciteerd ! de F10 is echt een prima auto !
Wat voor kleur ?
Wat voor kleur ?
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Van de E60 naar de F10
320ciE46 schreef:Japiejo5 schreef:...V6...
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Van de E60 naar de F10
Aardige upgrade maar weet je zeker dat 5 jaar met een V6 hebt gereden?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Van de E60 naar de F10
Ik geef toe dat ik niet zo technisch ben,...Patrickk schreef:Aardige upgrade maar weet je zeker dat 5 jaar met een V6 hebt gereden?
Maar ben ik nou gek of is een 525i uit 2004 een (6-in lijn) (6-Cylinder) of niet?
Of noem je dat geen v6?,...in dat geval ga ik mij schamen,...
F10 2013 M-Style pakket Last Minute edition. (16k. - .. )
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
Re: Van de E60 naar de F10
Imperial blue! Wilde geen zwarte,...vind dit een geweldige kleur,...vooral in de zon!a90 schreef:Gefeliciteerd ! de F10 is echt een prima auto !
Wat voor kleur ?
F10 2013 M-Style pakket Last Minute edition. (16k. - .. )
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
Re: Van de E60 naar de F10
Japiejo5 schreef:Ik geef toe dat ik niet zo technisch ben,...Patrickk schreef:Aardige upgrade maar weet je zeker dat 5 jaar met een V6 hebt gereden?
Maar ben ik nou gek of is een 525i uit 2004 een (6-in lijn) (6-Cylinder) of niet?
Of noem je dat geen v6?,...in dat geval ga ik mij schamen,...
Wel een 6, geen V
Re: Van de E60 naar de F10
Foto's ...
viewtopic.php?f=535&t=41782 [My BMW 520DAs - M Sportpakket - 02/2011 ]
Re: Van de E60 naar de F10
Bart70 schreef:Japiejo5 schreef:Ik geef toe dat ik niet zo technisch ben,...Patrickk schreef:Aardige upgrade maar weet je zeker dat 5 jaar met een V6 hebt gereden?
Maar ben ik nou gek of is een 525i uit 2004 een (6-in lijn) (6-Cylinder) of niet?
Of noem je dat geen v6?,...in dat geval ga ik mij schamen,...
Wel een 6, geen V
Nooit te oud om te leren. Hoezo dan?
Wanneer spreek je dan van een V6 ?
Dacht dat dat een in de volksmond alg. geaccepteerde
verwijzing was naar een 6-Cylinder...
F10 2013 M-Style pakket Last Minute edition. (16k. - .. )
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
Re: Van de E60 naar de F10
Een V6 is zoals de benaming al zegt een motorblok in V vorm. Je hebt dus drie cilinder die onder een hoek staan van bijvoorbeeld -30 en de andere drie onder een hoek van +30. Het voordeel hier van is dat het een vrij compacte motor wordt.
Een 6-in-lijn is zoals het al zegt een 6 cilinder blok waarbij alle cilinders rechtop staan en achter elkaar. Deze motor is dus een stuk "rechthoekiger" en hoger. BMW gebruikt zo goed als altijd een 6-in-lijn uitvoering waarbij de motor in de lengterichting geplaatst is.
Het komt inderdaad redelijk vaak voor dat mensen automatisch denken dat een 6 cilinder een V6 is, omdat dit toch de meest voorkomende uitvoering van een 6 cilinder blok is. Persoonlijk vind ik het geluid van een 6-in-lijn iets mooier dan van een V6. Ook produceert een 6-in-lijn in het algemeen meer koppel. Ook heeft een 6-in-lijn geloof ik meestal één nokkenas omdat alle cilinders onder dezelfde hoek hun vermogen leveren (correct me if I'm wrong), daardoor is de motor dus lichter. Enige 'nadeel' is dat een 6-in-lijn een hoger zwaartepunt heeft, en ook meer ruimte inneemt, daardoor niet echt geschikt voor voorwielaangedreven auto's.
Een 6-in-lijn is zoals het al zegt een 6 cilinder blok waarbij alle cilinders rechtop staan en achter elkaar. Deze motor is dus een stuk "rechthoekiger" en hoger. BMW gebruikt zo goed als altijd een 6-in-lijn uitvoering waarbij de motor in de lengterichting geplaatst is.
Het komt inderdaad redelijk vaak voor dat mensen automatisch denken dat een 6 cilinder een V6 is, omdat dit toch de meest voorkomende uitvoering van een 6 cilinder blok is. Persoonlijk vind ik het geluid van een 6-in-lijn iets mooier dan van een V6. Ook produceert een 6-in-lijn in het algemeen meer koppel. Ook heeft een 6-in-lijn geloof ik meestal één nokkenas omdat alle cilinders onder dezelfde hoek hun vermogen leveren (correct me if I'm wrong), daardoor is de motor dus lichter. Enige 'nadeel' is dat een 6-in-lijn een hoger zwaartepunt heeft, en ook meer ruimte inneemt, daardoor niet echt geschikt voor voorwielaangedreven auto's.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Van de E60 naar de F10
Idd, ze hebben alle 2 6 cilinders, de 1 in V vorm, de ander in lijn.
Google maar eens V6 engine en 6 straight engine en kijk maar eens naar de afbeeldingen
Google maar eens V6 engine en 6 straight engine en kijk maar eens naar de afbeeldingen
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Van de E60 naar de F10
Kijk eens aan,...nooit over nagedacht.320ciE46 schreef:Een V6 is zoals de benaming al zegt een motorblok in V vorm. Je hebt dus drie cilinder die onder een hoek staan van bijvoorbeeld -30 en de andere drie onder een hoek van +30. Het voordeel hier van is dat het een vrij compacte motor wordt.
Een 6-in-lijn is zoals het al zegt een 6 cilinder blok waarbij alle cilinders rechtop staan en achter elkaar. Deze motor is dus een stuk "rechthoekiger" en hoger. BMW gebruikt zo goed als altijd een 6-in-lijn uitvoering waarbij de motor in de lengterichting geplaatst is.
Het komt inderdaad redelijk vaak voor dat mensen automatisch denken dat een 6 cilinder een V6 is, omdat dit toch de meest voorkomende uitvoering van een 6 cilinder blok is. Persoonlijk vind ik het geluid van een 6-in-lijn iets mooier dan van een V6. Ook produceert een 6-in-lijn in het algemeen meer koppel. Ook heeft een 6-in-lijn geloof ik meestal één nokkenas omdat alle cilinders onder dezelfde hoek hun vermogen leveren (correct me if I'm wrong), daardoor is de motor dus lichter. Enige 'nadeel' is dat een 6-in-lijn een hoger zwaartepunt heeft, en ook meer ruimte inneemt, daardoor niet echt geschikt voor voorwielaangedreven auto's.
Thanks,..weer een stukje wijzer
F10 2013 M-Style pakket Last Minute edition. (16k. - .. )
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
Re: Van de E60 naar de F10
We wachten op de foto's ..
viewtopic.php?f=535&t=41782 [My BMW 520DAs - M Sportpakket - 02/2011 ]
Re: Van de E60 naar de F10
F10 2013 M-Style pakket Last Minute edition. (16k. - .. )
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)