NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareerd
-
- Contacteer:
Re: NielZ' Goldie op Styling 95!
Staat er netjes bij zo nielis.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Staat zeer dik moet ik zeggen. Laatste foto op de ring is echt nice ook
Dik!
Nog een zwarte hemel, en hij is zo goed als af denk
Nog een zwarte hemel, en hij is zo goed als af denk
Mooi hoor om te zien hoe de velgen eronder staan.
Zag al dat je er mee bezig was en dat het niet heel erg mee zat.
Maarrrrr het resultaat mag er dan ook zeker wezen, zeker icm die uitgerolde wielkasten !
Superdik staat hij op zijn pootjes, jammer dat je er niet mee op de Ring kan rijden...
Toch wel heel dik om zo je eigen auto te zien in de carousel met zijn dikke wielen eronder.
Ik vind je kentekenmod ook heel gaaf, hoop dat je het lang volhoud zo rond te rijden.
Hier in de omgeving (Randstad) vinden ze deze mod te mooi en daar word ome agent jalours van....
Maar idd dat was het enige blauwe op de auto en dus weg ermee !
Veel plezier van je nieuwe mods !
Zag al dat je er mee bezig was en dat het niet heel erg mee zat.
Maarrrrr het resultaat mag er dan ook zeker wezen, zeker icm die uitgerolde wielkasten !
Superdik staat hij op zijn pootjes, jammer dat je er niet mee op de Ring kan rijden...
Toch wel heel dik om zo je eigen auto te zien in de carousel met zijn dikke wielen eronder.
Ik vind je kentekenmod ook heel gaaf, hoop dat je het lang volhoud zo rond te rijden.
Hier in de omgeving (Randstad) vinden ze deze mod te mooi en daar word ome agent jalours van....
Maar idd dat was het enige blauwe op de auto en dus weg ermee !
Veel plezier van je nieuwe mods !
Thanks allen! Ik ben er stiekem ook best wel trots op.
Zwarte hemel, m3 spiegels en (eindelijk) mijn stoelverwarming eens aansluiten zijn dingen die ik nog wil doen Yusuf. Misschien tzt een schroefsetje en dan ben ik wel klaar. Maar ik wil me nu meer focussen op (preventief) onderhoud.
Als oom agent mijn kentekenmod niks vind is het stickertje zo eraf he. Ik denk niet dat dat echt een probleem oplevert. Maar dank je wel!
Sinds vandaag heb ik er bumpstops onder zitten achter en ik denk dat ik zo wel de ring op zou kunnen, maar ik ga het niet nog 'n keer proberen
Zwarte hemel, m3 spiegels en (eindelijk) mijn stoelverwarming eens aansluiten zijn dingen die ik nog wil doen Yusuf. Misschien tzt een schroefsetje en dan ben ik wel klaar. Maar ik wil me nu meer focussen op (preventief) onderhoud.
Als oom agent mijn kentekenmod niks vind is het stickertje zo eraf he. Ik denk niet dat dat echt een probleem oplevert. Maar dank je wel!
Sinds vandaag heb ik er bumpstops onder zitten achter en ik denk dat ik zo wel de ring op zou kunnen, maar ik ga het niet nog 'n keer proberen
Laatst gewijzigd door NielZ op 12 okt 2014, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Super gave auto geworden Nielz, toen ik jouw auto zo erbij zag rijden op de foto's, beginnen mijn M-tech2 kriebels toch weer omhoog te komen
Nette wagen zo hoor
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Re: NielZ' Goldie
Danku!JzAero schreef:Super gave auto geworden Nielz, toen ik jouw auto zo erbij zag rijden op de foto's, beginnen mijn M-tech2 kriebels toch weer omhoog te komen
Ik moet zeggen dat ik nooit echt de behoefte had om er een mtech2 set op te gooien, maar ik moet zeggen dat het achteraf zo ontzettend veel scheelt.
Thanks Phantom!
Lees je topic voor het eerst en het is bijna niet te geloven dat dit de BMW is zoals je die uit dld hebt geïmporteerd!
Goed bezig in ieder geval
Ben benieuwd hoe het verder gaat
Goed bezig in ieder geval
Ben benieuwd hoe het verder gaat
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Haha! Dankjewel!
Re: NielZ' Goldie HK systeem
Ik kon voor een mooi prijsje Harman Kardon speakers, versterker en cd-wisselaar overnemen. Ik vond het standaard geluid niet slecht, maar een kleine verbetering vond ik ook geen slecht idee. Zo gezegd, zo gedaan. Ik miste nu alleen de achterste tweeters en subwoofer nog. Maar dat was van later zorg (vond ik).
In een uurtje tijd de speakers vervangen (voor mids + tweeters en achterspeakers). Dat klonk toch niet helemaal zoals ik verwacht had, en ik was er ondertussen achter gekomen dat zonder kabelboom de versterker een aardig hels (ingewikkeld) karwei zou gaan worden. Op eBay heb ik een kabelboom gevonden voor een schappelijke prijs, na wat zoekwerk ook een woofer en de achterste tweeters. Ik was compleet, dus maar begonnen!
Begonnen met strippen en het leggen van de kabelboom
Vervolg
En nog meer strippen
Ook de middenconsole moest eraan geloven
Foto van het geheel (tot dusver)
Stoel eruit, middenconsole (t/m radio) eruit.
Plaatje naar achteren van de ravage die ik ondertussen aangericht had
Ik kwam er achter, nadat ik het hele handeltje aangesloten had dat 1 woofer opgeblazen was. Dus de link hier op het forum gevolgd en een setje Signats besteld. Klinkt gelijk een stuk beter, donkerder en zuiver. Helaas trilde mn hoedenplank daarna als een malle, dus ik heb tussen de woofer en het staal waar ie tegenaan geschroefd wordt een op maat geknipte handdoek gedaan. Weg trilling.
En het viel me toen pas op hoe paars mijn hoedenplank eigenlijk geworden was. Dus die heb ik eruit gehaald en opnieuw zwart gespoten. In het kader van: 'Als je dan toch bezig bent'.
Inmiddels zit alles weer in elkaar. Dat vond ik eigenlijk geen foto waard
Klein puntje is wel dat de kabels naar de deuren anders zijn. Ik heb de kabel van de midspeaker in de originele kabelboom en in de HK kabelboom doorgeknipt en met elkaar verbonden. Dit omdat BMW een hele mooie stekker bij de deur gemaakt heeft, wat praktisch onmogelijk was om bij te komen. Laat staan om die te verbinden. Het gevolg is dat de voorste tweeters nu niet aangesloten zijn. Ik heb 2 scheidingsfilters besteld, en zo wil ik de kabel van de midspeaker gebruiken om af te tappen.
De versterker heb ik trouwens weggewerkt achter de kofferbakbekleding. Nu zit ik nog met de cd wisselaar. Ik heb even GEEN idee hoe ik dat netjes voor elkaar krijg. Daar moet ik dus nog wat op verzinnen..
Ik lees overal dat het de moeite niet waard is, maar persoonlijk vind ik van wel
In een uurtje tijd de speakers vervangen (voor mids + tweeters en achterspeakers). Dat klonk toch niet helemaal zoals ik verwacht had, en ik was er ondertussen achter gekomen dat zonder kabelboom de versterker een aardig hels (ingewikkeld) karwei zou gaan worden. Op eBay heb ik een kabelboom gevonden voor een schappelijke prijs, na wat zoekwerk ook een woofer en de achterste tweeters. Ik was compleet, dus maar begonnen!
Begonnen met strippen en het leggen van de kabelboom
Vervolg
En nog meer strippen
Ook de middenconsole moest eraan geloven
Foto van het geheel (tot dusver)
Stoel eruit, middenconsole (t/m radio) eruit.
Plaatje naar achteren van de ravage die ik ondertussen aangericht had
Ik kwam er achter, nadat ik het hele handeltje aangesloten had dat 1 woofer opgeblazen was. Dus de link hier op het forum gevolgd en een setje Signats besteld. Klinkt gelijk een stuk beter, donkerder en zuiver. Helaas trilde mn hoedenplank daarna als een malle, dus ik heb tussen de woofer en het staal waar ie tegenaan geschroefd wordt een op maat geknipte handdoek gedaan. Weg trilling.
En het viel me toen pas op hoe paars mijn hoedenplank eigenlijk geworden was. Dus die heb ik eruit gehaald en opnieuw zwart gespoten. In het kader van: 'Als je dan toch bezig bent'.
Inmiddels zit alles weer in elkaar. Dat vond ik eigenlijk geen foto waard
Klein puntje is wel dat de kabels naar de deuren anders zijn. Ik heb de kabel van de midspeaker in de originele kabelboom en in de HK kabelboom doorgeknipt en met elkaar verbonden. Dit omdat BMW een hele mooie stekker bij de deur gemaakt heeft, wat praktisch onmogelijk was om bij te komen. Laat staan om die te verbinden. Het gevolg is dat de voorste tweeters nu niet aangesloten zijn. Ik heb 2 scheidingsfilters besteld, en zo wil ik de kabel van de midspeaker gebruiken om af te tappen.
De versterker heb ik trouwens weggewerkt achter de kofferbakbekleding. Nu zit ik nog met de cd wisselaar. Ik heb even GEEN idee hoe ik dat netjes voor elkaar krijg. Daar moet ik dus nog wat op verzinnen..
Ik lees overal dat het de moeite niet waard is, maar persoonlijk vind ik van wel
Laatst gewijzigd door Edward op 18 feb 2020, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Damn..... Wat een klus : RESPECT!
Klink HK echt veel beter dan standaard dus?
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
-
Hele dikke bak! Styling 95 staat goed.
Mooie upgrade een Harman Kardon setje
Mooie upgrade een Harman Kardon setje
E46 330i Sedan LCI
Je bent ermee van straat heEdward2 schreef:Damn..... Wat een klus : RESPECT!
Het scheelt vooral met name omdat je nu meer bass hebt, en extra hoge tonen (de tweetertjes in de achterpanelen). Dat verbetert het geluid aanzienlijk. Ik denk, dat als ik de hk speakers zou vervangen dat het gewoon een top-of-the-line-sound zou worden. Maar ik ben er zo tevreden mee. Ik wil alleen nog wel mijn tweeters aan de voorkant aan de gang krijgen. Ik verwacht die scheidingsfilters komende week binnen te hebben.
Thanks Steven!