E46 320i M52 kachelprobleem
E46 320i M52 kachelprobleem
Hallo, ik heb laatst mijn koelvloeistof vervangen, opeens had ik een nieuw probleempje erbij, bij stationair krijg ik geen warme lucht uit de kachel. Wanneer ik gas gaf blies die temperaturen van zuid afrika, toen zei een vriend van me, probeer eens goed te ontluchten, zo gezegd zo gedaan, die zelfde avond leek het probleem verholpen te zijn met ontluchten. Echter 2 dagen later begon het feestje weer opnieuw, deze keer zit er geen lucht in.
Kan dit mijn thermostaat zijn ? Ik hoor graag jullie mening over dit probleem.
Grt Robin
Kan dit mijn thermostaat zijn ? Ik hoor graag jullie mening over dit probleem.
Grt Robin
Re: E46 320i M52 kachelprobleem
Dit kan idd je thermostaat zijn. Je hebt een benzine dus iig nie tde ERG thermostaat.
NIeuwe thermostaat kost je 65 eurie en een uur arbeid. Valt dus mee.
NIeuwe thermostaat kost je 65 eurie en een uur arbeid. Valt dus mee.
Re: E46 320i M52 kachelprobleem
Nog iemand suggesties ? Beetje vervelend met deze temperaturen. Vooral in de spits, als je gewoon rijdt is er geen probleem.
Re: E46 320i M52 kachelprobleem
Komt je koelwatertemperatuur wel op peil op je dashboard?
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Re: E46 320i M52 kachelprobleem
Ja deze komt gewoon op peil. Geen probleem mee.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
- Locatie: Bellingwolde
Re: E46 320i M52 kachelprobleem
je zal je systeem beter moeten ontluchten want er zit nog steeds lucht in.
Ontluchten is niet een kwestie van je bmw neer zetten en iedere keer koelvloeistof bij vullen.
Je zal de voorkant omhoog moeten gooien en met warme motor met zo'n 2,5 dzd toeren gaan ontluchten.
Als je de bmw gewoon laat staan en gaat ontluchten dan krijg je de lucht niet uit je kachel radiateur.
Ontluchten is niet een kwestie van je bmw neer zetten en iedere keer koelvloeistof bij vullen.
Je zal de voorkant omhoog moeten gooien en met warme motor met zo'n 2,5 dzd toeren gaan ontluchten.
Als je de bmw gewoon laat staan en gaat ontluchten dan krijg je de lucht niet uit je kachel radiateur.
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Re: E46 320i M52 kachelprobleem
Als je vloeistof gewoon op temperatuur komt zal het inderdaad toch het ontluchten zijn, of het kan zijn dat de kachelkraan kapot is. Dus, nog een keer ontluchten, eventueel door de garage, en dan kijken of het niet de kraan zelf is.
Je kunt de kachelkraan controleren door te kijken of er met warme motor (dus vloeistoftemperatuur in het midden) je wel warme slangen van- en naar het interieur hebt.
Je kunt de kachelkraan controleren door te kijken of er met warme motor (dus vloeistoftemperatuur in het midden) je wel warme slangen van- en naar het interieur hebt.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Re: E46 320i M52 kachelprobleem
Ik ga morgen eens mijn auto opkrikken aan de voorzeide.
Ik heb het idee dat er idd nog lucht in zit. Dus even opkrikken en ontluchten. Ik houd jullie op de hoogte !
Ik heb het idee dat er idd nog lucht in zit. Dus even opkrikken en ontluchten. Ik houd jullie op de hoogte !
Re: E46 320i M52 kachelprobleem
Auto verloor koelwater, had de radiateur kapot, bij 4000rpm lekte hij koelwater. Probleem is inmiddels opgelost !
Re: E46 320i M52 kachelprobleem
mooi dat je de oplossing nog even laat weten
zouden er wel meer mogen doen, mezelf meegerekend...

E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008