Panoramadak windgedruis - opgelost
Re: Water/windgeruis panoramadak
Dit wil ik nog wel gaan doen, alleen is het mij uit de diy's niet duidelijk hoe makkelijk dit te doen is. Dat rubber zelf kost namelijk bijna niks.
Nee klopt, schijnt een uurtje werk te zijn, meeste werk is oude lijmresten verwijderen van het huidige rubber, maar schijnt ook dat het dak opnieuw gecodeerd moet worden :
zie dit
zie dit
Het kost gruwelijk veel tijd om de oude resten te verwijderen. Echt een pokke werk. Maar het is het wel waard. Windgeruis is verdwenen. Het opnieuw inleren is gemakkelijk, zowel via programma als via bedieningsknop
Ik had het achterruitje eruit gehaald, terugzetten was erg lastig omdat de beugels aan de onderzijde breder zijn dan de dakopening. Bijna het nieuwe rubber vernield.
Mvg,
Vincent
Ik had het achterruitje eruit gehaald, terugzetten was erg lastig omdat de beugels aan de onderzijde breder zijn dan de dakopening. Bijna het nieuwe rubber vernield.
Mvg,
Vincent
Ik heb onlangs mijn hemelbekleding laten vervangen voor een Alcantara versie.
Toen heb ik gelijk het panoramadak laten verwennen. Gelijk alle afvoerslangen vernieuwd, rubbers ook vernieuwd en alles gereinigd en gesmeerd. De glasplaten moesten er sowieso uit voor de hemelbekleding en de schuifplaten.
Ik heb dit bij de dealer laten doen, heb nu ook helemaal geen last van windgeruis.
Toen heb ik gelijk het panoramadak laten verwennen. Gelijk alle afvoerslangen vernieuwd, rubbers ook vernieuwd en alles gereinigd en gesmeerd. De glasplaten moesten er sowieso uit voor de hemelbekleding en de schuifplaten.
Ik heb dit bij de dealer laten doen, heb nu ook helemaal geen last van windgeruis.
Dit is een mooie thread! Ik heb ook veel last van windgeraas. Ik had 'm bijna niet gekocht vanwege dit euvel. Gelukkig bij het dichtdoen van de binnenhemel was het geluid acceptabel, anders had ik 'm echt laten staan!
Maar dit ga ik zeker van de zomer laten doen! Kunnen we ook met de binnenhemel open rijden.
Maar dit ga ik zeker van de zomer laten doen! Kunnen we ook met de binnenhemel open rijden.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Een tijdje geleden heb ik dit rubber zelf vernieuwd. De oude lijmresten heb ik gewoon met mijn vinger weggerold. Het maakt nu geen verschil meer of ik het binnenluik open of dicht heb qua windgeruis. Het blijft volkomen stil in de auto! Voor mij is mijn auto nu een paar duizend euro meer waard!
Haak even aan bij dit topic Ik heb een e60 met het kleinere elektrische schuifdakje, die ruist ook nogal op de snelweg. Als ik het luikje van de hemel ervoor schuif hoor ik het nauwelijks. Iemand hier ervaring mee? Is dit ook op te lossen met nieuwe rubbers? Zo ja, waar kan ik deze krijgen.
Lijmresten gaan er makkelijk vanaf, klein beetje verhitten en dan oprollen.
@or-wesley, zie 3 berichten terug van Hennie, zie dat hij een E60 heeft
Nieuw rubber rondom en tussen de beide helften van het pano-dak is ruim een uur werk. Scheelt de wereld aan geruis, en alles blijft kurkdroog eronder. Oude resten had ik zo weg met een beetje aceton en een krabbertje.
F11 535i & F33 430ix & i4 35
Zijn hier nog wat beschrijvende instructies voor?Vintiem schreef:Het opnieuw inleren is gemakkelijk, zowel via programma als via bedieningsknop
Showroom:
Re: Panoramadak windgedruis - opgelost
Step 6: Initialization of your sunroof
Put your key / fob in the slot and turn the car ON (ie don't start it - but push the start button with your foot OFF the break/clutch)
Now, push and HOLD the sunroof button up (vent position).
After about 15 to 20 seconds, the sunroof will vent: CONTINUE HOLDING THE BUTTON UP.
After about 15 to 20 seconds (keep holding) , the sunroof will close, then open completely, then close completely. The roofliner will also open and close.
Once the sunroof has closed completely, the process is over.
It's important that you do not let go of the button during the procedure, otherwise you have to start all over again. Warnings might come up on i-drive or the on-board-computer. That is normal during this initialization.
, your roof should be working fine now.
Is wel van een facelift Iemand die weet hoe het bij een VFL moet ? Starten met de sleutel ipv knop met voet van de rem af ?
Put your key / fob in the slot and turn the car ON (ie don't start it - but push the start button with your foot OFF the break/clutch)
Now, push and HOLD the sunroof button up (vent position).
After about 15 to 20 seconds, the sunroof will vent: CONTINUE HOLDING THE BUTTON UP.
After about 15 to 20 seconds (keep holding) , the sunroof will close, then open completely, then close completely. The roofliner will also open and close.
Once the sunroof has closed completely, the process is over.
It's important that you do not let go of the button during the procedure, otherwise you have to start all over again. Warnings might come up on i-drive or the on-board-computer. That is normal during this initialization.
, your roof should be working fine now.
Is wel van een facelift Iemand die weet hoe het bij een VFL moet ? Starten met de sleutel ipv knop met voet van de rem af ?
Als ik het goed lees, dan moet je de auto juist niet starten. Volgens mij gewoon naar contact stand 2 in een pre-lci.
Showroom:
Als je de voet niet op de rem zet zal hij ook niet starten, maar denk idd stand 2.