Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbediening
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Kijk, daar heb je wat aan, super filmpje
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Hier heb je inderdaad echt wat aan, bedankt z3mrunner.
Ik was er nog niet aan begonnen maar zie er nu wel een beetje tegenop; wat een werk!
Kan BMW hier geen terugroepactie voor organiseren...
Ik was er nog niet aan begonnen maar zie er nu wel een beetje tegenop; wat een werk!
Kan BMW hier geen terugroepactie voor organiseren...
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Na defect 3e remlicht en r.achteruitrijlicht van de week geen AB meer. Inderdaad niet fijn elke keer bij openen met sleutel alarm. Vanavond eraan begonnen en wat een werk. In kabelboom rechts die naar antenne(versterker) en 3e remlicht gaat waren 4 draadjes door en de rest, op 1 na, half door. Alles gesoldeerd en krimpkous en weer aangesloten. Maar nog steeds geen AB en geen 3e remlicht. Zouden er agv kortsluiting zekeringen doorgebrand kunnen zijn? Of antenneversterker defect geraakt. Ben gestopt toen het al bijna donker was, morgen maar eens verder kijken. Als iemand nog tips/ervaringen heeft?
NB bij BMW dealer vragen ze voor een vervangende kabel 155 Euro en all-in beide zijden vervangen 900 Euro...
NB bij BMW dealer vragen ze voor een vervangende kabel 155 Euro en all-in beide zijden vervangen 900 Euro...
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Iedereen bedankt voor z'n bijdrage. Daar heb ik wel wat aan gehad.
Sinds vorige week ook slachtoffer van een niet-werkende afstandbediening.
Achteraf gezien is de oorzaak de gescheurde kabel vd achterruitverwarming. Daardoor sluiting en zekering 59 (5A) defect.
Een jaar geleden geleider 1 (va links gezien) al eens onder handen genomen nadat het mistachterlicht weigerde (natuurlijk vlak voor de APK). Dus nu was geleider nr 3 aan de beurt.
De buren zullen wel blij met me zijn geweest: iedere werkdag het alarm om 7uur...
De kabeltjes achterruitverwarming (die dikke) en de zwart-gele waren helemaal door. Van een aantal anderen was de isolatie door, dus die heb ik gewoon maar voorzien van laagje tape. Door die dikke zal aardig wat stroom gaan, Daar heb ik niet zomaar een stukje van op de plank liggen. En makkelijk solderen is er ook niet bij...
Die zwart-gele loopt volgens mij naar het 3e achterlicht, klopt dat?
Na het solderen van de kabeltjes dacht ik dat de afstandbediening wel weer zou werken, maar helaas... Toen bedacht ik me dat er ook ergens iets stond over zekering 77, maar die was het ook niet... Voor de zekerheid maar even de rest van de zekeringen controleren: BINGO! nr 59 was de schuldige...
Nu geen tijd meer om alles weer terug te plaatsen, maar voorlopig werkt de AB weer...
Sinds vorige week ook slachtoffer van een niet-werkende afstandbediening.
Achteraf gezien is de oorzaak de gescheurde kabel vd achterruitverwarming. Daardoor sluiting en zekering 59 (5A) defect.
Een jaar geleden geleider 1 (va links gezien) al eens onder handen genomen nadat het mistachterlicht weigerde (natuurlijk vlak voor de APK). Dus nu was geleider nr 3 aan de beurt.
De buren zullen wel blij met me zijn geweest: iedere werkdag het alarm om 7uur...
De kabeltjes achterruitverwarming (die dikke) en de zwart-gele waren helemaal door. Van een aantal anderen was de isolatie door, dus die heb ik gewoon maar voorzien van laagje tape. Door die dikke zal aardig wat stroom gaan, Daar heb ik niet zomaar een stukje van op de plank liggen. En makkelijk solderen is er ook niet bij...
Die zwart-gele loopt volgens mij naar het 3e achterlicht, klopt dat?
Na het solderen van de kabeltjes dacht ik dat de afstandbediening wel weer zou werken, maar helaas... Toen bedacht ik me dat er ook ergens iets stond over zekering 77, maar die was het ook niet... Voor de zekerheid maar even de rest van de zekeringen controleren: BINGO! nr 59 was de schuldige...
Nu geen tijd meer om alles weer terug te plaatsen, maar voorlopig werkt de AB weer...
Na draad breuk reparatie kort functioneren
Beste heren,
twee dagen geleden een perfecte BMW E61 gekocht,helaas met het alom bekende probleem met de afstandsbediening.
rechter kant gerepareerd 3 kabeltjes waren stuk netjes stukken tussen gezet en met krimpkous afgewerkt.
daarna zekering 77 er weerin en de voorklep achterklep ontgrendelde.
Echter na 3 x was het over, hij deed het volledig niet meer
alle draden nog eens getest
rood wit dun op de kleine stekker in de ontvangst module geeft 12V
wit met bouw streepje 5,2 volt
idem wit met groen 6 volt oid
ontvanger ziet er niet gecorrodeerd uit
Zekering 59 is volledig leeg ook toen hij kort functioneerde.
vandaag 8 uur aan het zoeken geweest, nog de stealer gebeld echter die had geen tijd voor uitlezen tot dinsdag.
omdat ik er vroeg uit moet het alarm los gekoppeld, echter dan neemt de claxon de functie van het alarm over hhahahhhaa, Slim
gezien ik voor 7 uur weg ga sochtend wil ik graag naar mijn buren toe toch stil vertrekken
wie kan mij helpen??
alvast bedankt
JOhn
twee dagen geleden een perfecte BMW E61 gekocht,helaas met het alom bekende probleem met de afstandsbediening.
rechter kant gerepareerd 3 kabeltjes waren stuk netjes stukken tussen gezet en met krimpkous afgewerkt.
daarna zekering 77 er weerin en de voorklep achterklep ontgrendelde.
Echter na 3 x was het over, hij deed het volledig niet meer
alle draden nog eens getest
rood wit dun op de kleine stekker in de ontvangst module geeft 12V
wit met bouw streepje 5,2 volt
idem wit met groen 6 volt oid
ontvanger ziet er niet gecorrodeerd uit
Zekering 59 is volledig leeg ook toen hij kort functioneerde.
vandaag 8 uur aan het zoeken geweest, nog de stealer gebeld echter die had geen tijd voor uitlezen tot dinsdag.
omdat ik er vroeg uit moet het alarm los gekoppeld, echter dan neemt de claxon de functie van het alarm over hhahahhhaa, Slim
gezien ik voor 7 uur weg ga sochtend wil ik graag naar mijn buren toe toch stil vertrekken
wie kan mij helpen??
alvast bedankt
JOhn
- malle pietje
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Klinkt toch als een massa probleem. Vrees dat uitlezen niet zoveel zin heeft, maar het zoeken blijft.
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
OKe dankje heren,
op de bruine draad heb ik wel een massa verbinding, maar zal hem nog even checken,
aparte is radio ontvangst is goed, geeft ook TMC aan
3 x deed hij het na reparatie, of de sleutels het er voor beide deden weet ik niet omdat ik de auto vorige week gekocht heb.
De Rood wit dikke is die van invloed of is die alleen voor de achterruit verwarming, klopt het dat deze spanningsloos is?
Hoe kan ik de sleutels controleren? zou toevallig zijn dat de sleutel na 3 x leeg is maar kan natuurlijk
op de bruine draad heb ik wel een massa verbinding, maar zal hem nog even checken,
aparte is radio ontvangst is goed, geeft ook TMC aan
3 x deed hij het na reparatie, of de sleutels het er voor beide deden weet ik niet omdat ik de auto vorige week gekocht heb.
De Rood wit dikke is die van invloed of is die alleen voor de achterruit verwarming, klopt het dat deze spanningsloos is?
Hoe kan ik de sleutels controleren? zou toevallig zijn dat de sleutel na 3 x leeg is maar kan natuurlijk
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
over de dunne rood witte meet ik 12V
roodwit over wit met streepje iets van rond de zes ook over de andere witte
roodwit over wit met streepje iets van rond de zes ook over de andere witte
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Eindelijk opgelost.
na bij de stealer te hebben nagevraagd of ze de auto konden uitlezen, kreeg ik te horen dat dit nog wel een week ging duren.
Wel was men zo vriendelijk even mijn sleutel uit te lezen, geen problemen met de ontvangstmodule werd mij verteld.
Die week daar gaan we natuurlijk niet op wachten. de boel los gehaald. 3 van de vier draadjes had ik al vervangen.
de massa nog niet, die direct doorgeknipt net achter de steker, door gesoldeerd en met een oogje 10 cm verderop onder het boutje wat het plaatje van het scharnier van de ruit op zn plek houdt gemonteerd.
Deze kleine modificatie heeft als voordeel 1 draadje minder wat kan breken of wel een fout reductie van 25%. en past het klepje er weer op.
Bij een verdere test bleek spontaan nog een kabeltje te breken van de achterruit ontgrendeling die nu ook maar gelijk vervangen.
problem solved
na bij de stealer te hebben nagevraagd of ze de auto konden uitlezen, kreeg ik te horen dat dit nog wel een week ging duren.
Wel was men zo vriendelijk even mijn sleutel uit te lezen, geen problemen met de ontvangstmodule werd mij verteld.
Die week daar gaan we natuurlijk niet op wachten. de boel los gehaald. 3 van de vier draadjes had ik al vervangen.
de massa nog niet, die direct doorgeknipt net achter de steker, door gesoldeerd en met een oogje 10 cm verderop onder het boutje wat het plaatje van het scharnier van de ruit op zn plek houdt gemonteerd.
Deze kleine modificatie heeft als voordeel 1 draadje minder wat kan breken of wel een fout reductie van 25%. en past het klepje er weer op.
Bij een verdere test bleek spontaan nog een kabeltje te breken van de achterruit ontgrendeling die nu ook maar gelijk vervangen.
problem solved
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Even een technisch vraagje. Ik ben redelijk handig in dergelijke zaken dus ik denk wel dat dit mij zou lukken om zelf te herstellen maar weet iemand precies welke kabeltjes ik hiervoor moet aankopen om die uit te lengen? Type ofzo van die soepele kabeltjes? Ik ben niet van plan om via internet dergelijk voor gemaakte kabeltjes te kopen voor 60€ als ik ze in een elektronicawinkel voor veel minder kan kopen.
Bedankt!
Bedankt!
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Dan kun je ook net zo goed een elektronicazaak of doe het zelf zaak binnen lopen en daar kabeltjes kopen
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Weet u toevallig de diameter? mm² van de kabel? Ik kan me niet voorstellen dat dit 1,5mm² is zoals ik al had terug gevonden.
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Dit komt ook voor bij de e60. Om precies te zijn een 525D e60 uit 2005.
Mijn symptomen: De kofferbak ging niet meer electrisch open met de AB. Wel nog met de sleutel. En de nummerbord verlichting doet het niet.
Maar het ergste was een keer dat de klep niet meer dicht ging. En ik was op mijn werk. Ik heb toen met touw dat enigszins bij elkaar moeten houden en ben zo naar huis gereden. (niet lachen a.u.b.)
Ik had het al gerepareerd met kroonsteentjes en daarna electrical tape er omheen. Dat is weer los gegaan naar een paar maanden. Dat was vooral ook een test om te zien of mijn symtomen daarmee opgelost waren. Dat was het inderdaad.
Ik zal dit nu dus een keer goed moeten doen. Alle draden losknipen en alle draden verlengen, met soldeer vastmaken en krmipkousjes eromheen, en daarnaa weer electrische isolatietape. maar het probleem is is dat je zo met kromme rug in je kofferbak bezig bent. Ik voel het nu al in mijn rug! Ik ga ook nog eens kijken naar misschien een vervangende kabelbaum. Dat lijkt me toch wel het beste.
Mijn symptomen: De kofferbak ging niet meer electrisch open met de AB. Wel nog met de sleutel. En de nummerbord verlichting doet het niet.
Maar het ergste was een keer dat de klep niet meer dicht ging. En ik was op mijn werk. Ik heb toen met touw dat enigszins bij elkaar moeten houden en ben zo naar huis gereden. (niet lachen a.u.b.)
Ik had het al gerepareerd met kroonsteentjes en daarna electrical tape er omheen. Dat is weer los gegaan naar een paar maanden. Dat was vooral ook een test om te zien of mijn symtomen daarmee opgelost waren. Dat was het inderdaad.
Ik zal dit nu dus een keer goed moeten doen. Alle draden losknipen en alle draden verlengen, met soldeer vastmaken en krmipkousjes eromheen, en daarnaa weer electrische isolatietape. maar het probleem is is dat je zo met kromme rug in je kofferbak bezig bent. Ik voel het nu al in mijn rug! Ik ga ook nog eens kijken naar misschien een vervangende kabelbaum. Dat lijkt me toch wel het beste.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM