Hallo,
ik heb een e36 uit 94 en ik wil graag van een manual climate control naar een automatische.
weet iemand of dit zo maar kan of wat ik dan allemaal moet veranderen ??
mvg gerjan
climate control van manual naar auto
climate control van manual naar auto
B ///M POWER
M ///M POWER
W ///M POWER
BMW E36 325I COUPE
BMW E60 540I✔
BMW E36 328I COUPE✔
M ///M POWER
W ///M POWER
BMW E36 325I COUPE
BMW E60 540I✔
BMW E36 328I COUPE✔
Re: climate control van manual naar auto
hoi IMgerjan,
Een upgrade van een manuele bediening naar een automatische is helaas niet zomaar plug & play.
Er moeten stelmotoren geplaatst worden, want nu draai je aan de knopjes en deze zijn met staalkabeltjes verbonden aan de kleppen.Hierna moet dit allemaal elektrisch zijn aangestuurd!
Een elektronisch paneel doet dat via motortjes die deze kabeltjes vervangen.
Het dashboard moet hiervoor gedemonteerd worden en is veel werk. Het is te doen maar wees voorzichtig met het demonteren veel onderdelen zitten vast met een kliksysteem.
Succes, hoor graag wat je gaat doen
Een upgrade van een manuele bediening naar een automatische is helaas niet zomaar plug & play.
Er moeten stelmotoren geplaatst worden, want nu draai je aan de knopjes en deze zijn met staalkabeltjes verbonden aan de kleppen.Hierna moet dit allemaal elektrisch zijn aangestuurd!
Een elektronisch paneel doet dat via motortjes die deze kabeltjes vervangen.
Het dashboard moet hiervoor gedemonteerd worden en is veel werk. Het is te doen maar wees voorzichtig met het demonteren veel onderdelen zitten vast met een kliksysteem.
Succes, hoor graag wat je gaat doen
bedankt voor de info
ik ga er toch nog maar eens over na denken haha best veel werk als ik het zo lees
ik ga er toch nog maar eens over na denken haha best veel werk als ik het zo lees
B ///M POWER
M ///M POWER
W ///M POWER
BMW E36 325I COUPE
BMW E60 540I✔
BMW E36 328I COUPE✔
M ///M POWER
W ///M POWER
BMW E36 325I COUPE
BMW E60 540I✔
BMW E36 328I COUPE✔
Ja dat is mogelijk en op zich is het niet heel veel werk als je van te voren weet waar je rekening mee moet houden.
Hier even copy paste uit een ander topic. Dit is in het kort! Zal 1 deze dagen even een duidelijke DIY maken met de benodigde delen.
Hier even copy paste uit een ander topic. Dit is in het kort! Zal 1 deze dagen even een duidelijke DIY maken met de benodigde delen.
Maan schreef:
Een korte diy: Kachelhuis verwisselen. Deze zit met 4 moeren vast en de kachelkraan moet je wisselen naar een dubbele. Verder plug je de witte stekker in en hou je 1 zwarte stekker over. Van de zwarte stekker moet op de rood gele kabel spanning komen welke je afneemt van de dikke groene kabel uit de witte stekker. En als laatste moet er een extra geel/bruine kabel naar de kachelkraan stekker om ook de linker kraan te bedienen. Uiteraard spreekt het voor zich dat je koelslangen los haalt en weer aansluit en er hier en daar wel wat demonteerwerk bij komt kijken zoals ruitenwisser, parafaan, dash, stuur middenconsole etc...
Moeilijk? Nee. Als je weet hoe je het dash moet demonteren ben je er grotendeels. Kost alleen tijd. Ik heb het in 4 uurtjes gedaan op me gemak.
Als je airco erbij wilt ben je uiteraard veel langer zoet omdat je geen zwarte stekker hebt en dus alles uit een donor moet overplaatsen. Aircopomp, verdamper, fan etc. Maar als je 3 draaiknoppen gewend ben is een digitaal schermpje al luxe zat.
One life, live it!
dank u!
Goede info ik ga het zeker overwegen!
mvg
Goede info ik ga het zeker overwegen!
mvg
B ///M POWER
M ///M POWER
W ///M POWER
BMW E36 325I COUPE
BMW E60 540I✔