K&N of origineel inlegfilter?? 320D
-
Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D
dat valt dan wel mee jah, zie hier de link, er zijn ook green vervangingsfilters
http://www.extreme-carstyling.nl/produc ... ctID=59903
http://www.extreme-carstyling.nl/produc ... ctID=59903
Maar daar staat niks bij voor een diesel.
Een 320D heeft eigenlijk een goede luchttoevoer als je iets wil veranderen aan de lucht toevoer zou je alleen de geribbelde slang die naar je luchtfilter huis gaat vevangen met een buis wat glad is van binnen.
En natuurlijk dan een vervangfilter van Green of anders....
Een 320D heeft eigenlijk een goede luchttoevoer als je iets wil veranderen aan de lucht toevoer zou je alleen de geribbelde slang die naar je luchtfilter huis gaat vevangen met een buis wat glad is van binnen.
En natuurlijk dan een vervangfilter van Green of anders....
Gisteren een K&N inlegfilter geplaatst, merk wel degelijk een (behoorlijk) verschil: motor loopt stationair (nog) rustiger en pakt beter op met accelereren= feller. Ik heb nog geen ervaring met snelweg km'sGriffendahl schreef:Ik ga niet zeggen dat je er iets van gaat merken hoor, maar de kans dat je het gaat merken is bij een diesel groter dan bij een atmosferische benzine.

-
ik heb me laten informeren, en ze zeiden dat het voor een 320D niks uitmaakt
Misschien een domme vraag hoor, maar zit dat verschil in het filter of zou je dat verschil ook hebben bij het plaatsen van een nieuw fabrieksfilter ?
Ik vind het persoonlijk altijd moeilijk vergelijken. Als ik op de fiets de tandwielen vervang merk je dat goed. Als je dan kiest voor een ander merk lijkt het alsof het veel beter is geworden, maar nieuwe tandwielen van hetzelfde oude merk zou ook een groot verschil hebben gegeven....
Ik vind het persoonlijk altijd moeilijk vergelijken. Als ik op de fiets de tandwielen vervang merk je dat goed. Als je dan kiest voor een ander merk lijkt het alsof het veel beter is geworden, maar nieuwe tandwielen van hetzelfde oude merk zou ook een groot verschil hebben gegeven....
Maar als je hele goede haalt hoef je eigenlijk nooit weer omdat het metaal veel harder is en dus nauwelijks inslijt. Als je die dan goed verzorgt heb je tandwielen voor het leven (bij wijze van spreken0. Plaats je de originele moet je na X kilometer weer nieuwe tandwielen plaatsen.
(Je beeldspraak even terug gereflecteerd op de luchtfilters...)
Laten informeren is niks mis mee, Mar meestal in de automaterialen zaken weten ze meestal van toeten of blazen als het over tuning gaat. Denk eerder dat je af moet gaan op de ervaringen van 320D rijders hier op het forum die een vervangend filter hebben geplaatst.rboogaardt schreef:ik heb me laten informeren, en ze zeiden dat het voor een 320D niks uitmaakt
-
Ja klopt.. ik moet nog 10 duizend km voor een beurt.
Dan gaat er ook een vervangingsfilter of zo een K&n filter in mijn 330D.
Ben benieuwd hoe ie dan zal rijden..
Dan gaat er ook een vervangingsfilter of zo een K&n filter in mijn 330D.
Ben benieuwd hoe ie dan zal rijden..
Mee eens, maar dat is een ander verhaal. Ik kan begrijpen dat de levensduur van de K&N hoger is, doordat je deze gewoon schoon kan maken en inspuiten. Maar dat heeft nog niet met prestaties te maken.Griffendahl schreef:Maar als je hele goede haalt hoef je eigenlijk nooit weer omdat het metaal veel harder is en dus nauwelijks inslijt. Als je die dan goed verzorgt heb je tandwielen voor het leven (bij wijze van spreken0. Plaats je de originele moet je na X kilometer weer nieuwe tandwielen plaatsen.
Ik bedoelde eigenlijk te vragen: merk je verschil in de filters omdat de oude gewoon aan vervanging toe was, of merk je dat een K&N beter is. Oftewel, als je een nieuw BMW filter plaats en een week later de K&N, merk je daartussen dan verschil ?
In de tandwielen beeldspraak: Rijden die nieuwe tandwielen ook veel beter dan de originele ? Of slijten ze alleen minder (wat op termijn natuurlijk wel een winst geeft)....