Dat was bij mij idd ook zo dat hij sneller opliep en ook weer 90gr werd, echter zakte hij vaak ook weer terug naar de 80gr.
BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
LOL 
Dat was bij mij idd ook zo dat hij sneller opliep en ook weer 90gr werd, echter zakte hij vaak ook weer terug naar de 80gr.
Dat was bij mij idd ook zo dat hij sneller opliep en ook weer 90gr werd, echter zakte hij vaak ook weer terug naar de 80gr.
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
De 90 graden heb ik gisteren nog niet gezien. Maar het ging dan ook echt maar om een blokje rond om mijn auto "droog" te rijden na een wasbeurt. We zullen het vandaag wel eens zien.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
-
rubbere ronnie
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 07 nov 2014, 18:55
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
Ik heb vandaag ook maar even de egr thermostaat vervangen.
Is letterlijk binnen 5 minuten te doen, alleen is dat klote boutje aan de achterkant heel moeilijk bereikbaar.
Wilde niets kapot maken, dus eerst maar eens goed staan kijken wat de beste manier was.
Uiteindelijk toch maar wat lopen wrikken en toen kreeg ik de dop er tussen.
Vanmiddag een half uurtje gereden en hij wilde op de snelweg niet hoven de 74 uitkomen(eerst 69). Toen van de snelweg af en bebouwde kom ging hij richting de 80.
Daarna even een minuut of 5 stil gestaan op bestemming, toen ging hij wel naar de 90 maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dus dan maar de hoofd thermostaat vervangen.
Hopelijk is het dan weer in orde helemaal.
Is letterlijk binnen 5 minuten te doen, alleen is dat klote boutje aan de achterkant heel moeilijk bereikbaar.
Wilde niets kapot maken, dus eerst maar eens goed staan kijken wat de beste manier was.
Uiteindelijk toch maar wat lopen wrikken en toen kreeg ik de dop er tussen.
Vanmiddag een half uurtje gereden en hij wilde op de snelweg niet hoven de 74 uitkomen(eerst 69). Toen van de snelweg af en bebouwde kom ging hij richting de 80.
Daarna even een minuut of 5 stil gestaan op bestemming, toen ging hij wel naar de 90 maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dus dan maar de hoofd thermostaat vervangen.
Hopelijk is het dan weer in orde helemaal.
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
Ik vraag me ook serieus af of die EGR thermostaat nog wel wat doet nu mijn EGR is weg geschreven.
Ik heb hem zelf ook wel vervangen en moet de hoofdthermostaat ook nog dus idem kwa temperatuur. Ach, het houd je bezig.
Ik heb hem zelf ook wel vervangen en moet de hoofdthermostaat ook nog dus idem kwa temperatuur. Ach, het houd je bezig.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
EGR wegschrijven heeft geen invloed op de EGR thermostaat.
Maw ook bij een EGR die weggeschreven is heeft een kapotte EGR thermostaat een negatief effect op de opwarming van de motor.
Daarom is het best om de EGR thermostaat te verwijderen als de EGR is weggeschreven.
Maw ook bij een EGR die weggeschreven is heeft een kapotte EGR thermostaat een negatief effect op de opwarming van de motor.
Daarom is het best om de EGR thermostaat te verwijderen als de EGR is weggeschreven.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
Of beter gezegd, de invloed van den kapotte EGR thermostaat gaat groter zijn daar de uitlaatgassen het water niet meer opwarmen.
EGR zelf zorgt ook voor een snellere opwarming van de motor.
EGR zelf zorgt ook voor een snellere opwarming van de motor.
525d E61 2007 pre-LCI
-
rubbere ronnie
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 07 nov 2014, 18:55
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
En als je die egr thermostaat er tussen uit haalt hoe sluit je de boel aan dan?
Thermostaat zit met een rubbere pakking(ring) vast geschroefd op wat ik aanneem de egr.
En aan de andere kant zit een slang vast met een klem.
Dus je zal neem ik aan die 2 delen met elkaar moeten verbinden maar dat is niet zomaar mogelijk.
Thermostaat zit met een rubbere pakking(ring) vast geschroefd op wat ik aanneem de egr.
En aan de andere kant zit een slang vast met een klem.
Dus je zal neem ik aan die 2 delen met elkaar moeten verbinden maar dat is niet zomaar mogelijk.
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
Neen zeker niet met elkaar verbinden, ze moet de boel afsluiten dat er geen water meer doorkomt.
Details hoe kan ik je niet geven. Inventief zijn
.
Details hoe kan ik je niet geven. Inventief zijn
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
Vandaag maar eens het geheime temperatuurmenu opgezocht; wat blijkt, mijn temp komt bij 150 km/uur op de cc niet boven de 63 graden....
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
En weer een slachtoffer... 
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
Ach Frits, ook dat kunnen we samen wel een keer doen hoor ;-) Zal eerst zelf mijn andere thermostaat nog vervangen zodat ik in beeld heb hoe lang het duurt. De EGR thermostaat is echt peanut.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
Nu we het steeds over de watertemperatuur hebben in het "hidden menu" vraag ik mij af of je ook in dit menu de olie temperatuur kan opvragen... Vind ik persoonlijk nog/ook belangrijk dan alleen de watertemperatuur .... Volgende week zaterdag mijn beide thermostaten vervangen, en als het goed is hoef ik de watertemperatuur niet meer in de gaten te houden ... Maar des te beter om je olie temp af te lezen wanneer deze goed op bedrijdstemperatuur is 
Re: BMW thermostaat / motortemperatuur problemen
Laatst gewijzigd door Bart70 op 20 mar 2015, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

