Bmw E60 exe start niet na vervangen startmotor?
Bmw E60 exe start niet na vervangen startmotor?
Beste mensen,
Ik heb sinds kort een Bmw 530d (e60) uit eind 2003 alles deed het naar behoren, tot afgelopen woensdag ochtend toen ik naar werk wilde gaan, ik wilde de auto starten maar hij wou niet starten, de startmotor maakte wat geluid en houdt er daarna mee op. Ik heb vervolgens een paar tikken op de startmotor gegeven, startmotor draaide wel en dan weer niet, ik heb dus gewoon een andere startmotor aangeschaft en laten monteren, maar hij start nu niet de startmotor doet het wel, deze monteur heeft de auto uitgelezen en er komt een storing uit en foutcode. zelf weet hij niet wat het is.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Groet,
Ik heb sinds kort een Bmw 530d (e60) uit eind 2003 alles deed het naar behoren, tot afgelopen woensdag ochtend toen ik naar werk wilde gaan, ik wilde de auto starten maar hij wou niet starten, de startmotor maakte wat geluid en houdt er daarna mee op. Ik heb vervolgens een paar tikken op de startmotor gegeven, startmotor draaide wel en dan weer niet, ik heb dus gewoon een andere startmotor aangeschaft en laten monteren, maar hij start nu niet de startmotor doet het wel, deze monteur heeft de auto uitgelezen en er komt een storing uit en foutcode. zelf weet hij niet wat het is.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Groet,
Re: Bmw E60 exe start niet na vervangen startmotor?
Klikt heel bekend. Ik stond echter in Kroatie na vervangen van mijn startmotor. Uiteindelijk is de starterskrans met wiel vervangen bij de bmw dealer aldaar en toen was het probleem wel verholpen.
Hoe dit precies steekt weet ik niet maar het bleek te liggen aan slijtage van de nagels op het wiel met de starterskrans en niet aan de starterskrans zelf. Al met al weer een bult geld achter kunnen laten daar.
In elk geval succes alvast, het kan ook nog wat anders zijn. Heb je de bolide al uit laten lezen? Levert je accu wel spanning genoeg?
Hoe dit precies steekt weet ik niet maar het bleek te liggen aan slijtage van de nagels op het wiel met de starterskrans en niet aan de starterskrans zelf. Al met al weer een bult geld achter kunnen laten daar.
In elk geval succes alvast, het kan ook nog wat anders zijn. Heb je de bolide al uit laten lezen? Levert je accu wel spanning genoeg?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
De monteur heeft de auto uitgelezen, en het geeft een storing aan met foutcode, zelf weet hij niet wat het is, de accu was leeggeraakt hij heeft de accu daarna opgeladen.
Zelf zegt hij dat ik de startmotor moet laten inleren bij de dealer.
Zelf zegt hij dat ik de startmotor moet laten inleren bij de dealer.
Wat is de foutcode?
Weet je zeker dat je de juiste startmotor hebt besteld en alles goed aangesloten?
Weet je zeker dat je de juiste startmotor hebt besteld en alles goed aangesloten?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Ja ik heb de juiste startmotor besteld en alles is goed aangesloten de foutcode is 0A63.
Is dat een bmw of een P code? Als je een foto hebt van de omschrijving upload die eens.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
De auto staat nu in de garage en die is vandaag gesloten, de monteur zei dat dit de code was die de uitleesapparaat aangaf.