Bandenspanningcontrole
-
Re: Bandenspanningcontrole
Actie was 1 euro per wiel, heb wat in de pot gedaan voor demontage en onder water voor lekkage. Ik wilde gewoon uitsluiten dat er ergens toch een klein lek was.
Goed dat de functie niet uit kan.
Zonder die functie zou je bij runflat banden honderden kilometers met een lekke band rondrijden zonder dat je het merkt. En daarop zijn ze niet gemaakt.
Stikstofvulling is inderdaad onzin, lucht bestaat overigens al voor 79% uit stikstof.
Zonder die functie zou je bij runflat banden honderden kilometers met een lekke band rondrijden zonder dat je het merkt. En daarop zijn ze niet gemaakt.
Stikstofvulling is inderdaad onzin, lucht bestaat overigens al voor 79% uit stikstof.
6 cylinders horen in lijn te staan!
-
Heb je geen lekkage langs de velgrand? Dat gebeurt ook regelmatig. Bij mij al twee keer. Ook steeds een melding. Na schoonmaken waren de meldingen en dus het langzaam leeglopen voorbij. BMW velgen zijn namelijk corrosie gevoelig.
Gezien TPMS nu verplicht is voor nieuwe wagens in de EU, vervalt daarmee het RPA systeem of wordt dit ook toegestaan?
F10 N57N
-
Ja heb ik laten doen. Ik moet het gewoon maandelijks controleren gaf men aan. De banden hebben geen rare slijtage plekken, dus opwarming van een band waardoor er spanningsverschil ontstaat vewacht men ook niet.Cooler2013 schreef:Heb je geen lekkage langs de velgrand? Dat gebeurt ook regelmatig. Bij mij al twee keer. Ook steeds een melding. Na schoonmaken waren de meldingen en dus het langzaam leeglopen voorbij. BMW velgen zijn namelijk corrosie gevoelig.
Bij mij was het ook lekkage tussen velg en band.
Banden + velg goed oppompen, in een badje stoppen en eventjes een paar minuutjes geduldig en aandachtig kijken.
Dat hebben ze voor mij bij Euromaster gedaan. beide voorbanden met velgen gecheckt.
Links voor ontsnapte er lucht. Dus ze hebben geschuurd en er een soort plakspul tussen gedaan. Opgepomd en weer getest. hey, nog steeds lekkage!!!
Nog een keer herhaald. Schuren + plakspul. Voila. Ik heb meteen beide velgen en banden laten doen aan de voorkant. Ze rekenen 25 pre velgband. Uiteindelijk hebben ze 25 gerekend. Ik was bij Euromaster in Almere Buiten. Topgasten!
Ik dacht eerst ook dat mijn systeem niet deugde achteraf gezien werkt het systeem perfect!
Banden + velg goed oppompen, in een badje stoppen en eventjes een paar minuutjes geduldig en aandachtig kijken.
Dat hebben ze voor mij bij Euromaster gedaan. beide voorbanden met velgen gecheckt.
Links voor ontsnapte er lucht. Dus ze hebben geschuurd en er een soort plakspul tussen gedaan. Opgepomd en weer getest. hey, nog steeds lekkage!!!
Nog een keer herhaald. Schuren + plakspul. Voila. Ik heb meteen beide velgen en banden laten doen aan de voorkant. Ze rekenen 25 pre velgband. Uiteindelijk hebben ze 25 gerekend. Ik was bij Euromaster in Almere Buiten. Topgasten!
Ik dacht eerst ook dat mijn systeem niet deugde achteraf gezien werkt het systeem perfect!
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
Mijne geeft op wel eens alarm op de autobahn. Met name op de asfaltblokken met van die naden er tussen. Ik denk dat je een beetje gelanceerd wordt als je daar met +200kmh over gaat.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
-
Heb ook gewone banden er onder en heb geen probleem. Had laatst een lekke band dus ff winterbandje eronder kwam die met het alarm van lekke band dit klopte ook want dat was een andere maat na het opnieuw initialiseren geen probleem weer gehad. Dus tijdens dit proces vergelijkt het systeem alle waardes en onthoud dit. Wijkt het in de toekomst af (lekke band) krijg je een alarm dus volgens mij maakt het niet uit wat je eronder hebt als je het maar initialiseert in de ccc waarschijnlijk heb jij een afwijkende sensor die zn waardes niet goed meer doorgeeft?