Laurens E36 '96 sedan
-
Laurens E36 '96 sedan
Hallo allemaal,
Ik ben Laurens, slechts 17 jaar jong en in het bezit van een 316i automaat.
Sinds januari heb ik mijn rijbewijs
Voor een leuke prijs mijn BMW gekocht, over laten spuiten (zelf geschuurd) en LPG (100 liter, gaat 95 liter in) inlaten bouwen.
Sinds het behalen van mijn rijbewijs in januari alweer 6.000 kilometer gereden, waarvan 5.000 kilometer op gas / LPG
Ik ben Laurens, slechts 17 jaar jong en in het bezit van een 316i automaat.
Sinds januari heb ik mijn rijbewijs
Voor een leuke prijs mijn BMW gekocht, over laten spuiten (zelf geschuurd) en LPG (100 liter, gaat 95 liter in) inlaten bouwen.
Sinds het behalen van mijn rijbewijs in januari alweer 6.000 kilometer gereden, waarvan 5.000 kilometer op gas / LPG
- Blackthunder
Re: Laurens E36 '96 sedan
Welkom!
Al druk bezig geweest zo te zien. Rijdt je voor werk zoveel kilometers zodat LPG uit kan, of rijden er nog meer mensen in de auto?
Hoeveel km kan je trouwens rijden op een liter gas? Gok een kilometertje of 7-8.
Al druk bezig geweest zo te zien. Rijdt je voor werk zoveel kilometers zodat LPG uit kan, of rijden er nog meer mensen in de auto?
Hoeveel km kan je trouwens rijden op een liter gas? Gok een kilometertje of 7-8.
Welkom hier Laurens !
Idd al flink bezig geweest zo te zien
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe
Idd al flink bezig geweest zo te zien
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe
-
Heey! Ja, de auto had wat (lees: "veel") cosmetische probleempjes. Krassen, deuken en roest. Was van een vrouw geweest (en vele anderen). Dat is nu allemaal verleden tijd.Blackthunder schreef:Welkom!
Ik rijd nu 2.000 kilometer per maand. Gewoon, just for fun. En zo nu en dan echt iets nuttigs zoals iemand wegbrengen. Het verbruik is gelukkig wat gunstiger met 1 op 10,5 à 1 op 11,2 en dat op LPG. Ik tank in Kinrooi, België. En ik woon net boven Alphen a/d Rijn, dat is dus 175 km enkele reis totaal 350 kilometer. Dit omdat ik 95 x 0,67 = 63,65 in Alphen a/d Rijn betaal en 95 x 0,308 = 29,26 euro betaal in Kinrooi, België. Kosten van het rijden eraf, bespaar ik nog steeds 20,- euro en heb ik een hoop lol gehad aan het rijden. Hier mijn verbruiksmonitor op de website van Autoweek: http://www.autoweek.nl/verbruik/15097/bmw-316i-1996
Helaas mag ik nog niet zonder "coach" rijden tot en met midden augustus. Dan pas word ik 18.
Het is, en blijft, mijn auto. Ik alleen rijd erin en verder niemand. Zelfs mijn vader mag niet in mijn auto rijden. Mag tenslotte ook niet in zijn auto rijden. (niet dat ik dat wil, een VW Passat 2.0 met 130 PK handgeschakeld ).
HahahahaHet is, en blijft, mijn auto. Ik alleen rijd erin en verder niemand. Zelfs mijn vader mag niet in mijn auto rijden. Mag tenslotte ook niet in zijn auto rijden
Dan woon je vlakbij mij, wie weet kom ik je nog eens tegen
-
Ik zag het inderdaad. Zelf woon ik in Ter Aar, dus wie weet.
https://www.youtube.com/watch?v=yFdkCdD_BuA Hopelijk rijd niet iedereen uit Bodegraven zo, zat er toch bijna bovenop....
https://www.youtube.com/watch?v=yFdkCdD_BuA Hopelijk rijd niet iedereen uit Bodegraven zo, zat er toch bijna bovenop....
Laatst gewijzigd door Bart70 op 27 mei 2015, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, bedankt voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, bedankt voor de medewerking
- Blackthunder
Dat valt nog heel erg mee, en dat ook voor een automaat!Laurens123 schreef: Ik rijd nu 2.000 kilometer per maand. Gewoon, just for fun. En zo nu en dan echt iets nuttigs zoals iemand wegbrengen. Het verbruik is gelukkig wat gunstiger met 1 op 10,5 à 1 op 11,2 en dat op LPG.
Zit zelf op 1:12,8 benzine gemiddeld. Rijdt ook een 316i, maar dan handgeschakeld van 1998.
Grote kans dat het een inschattingsfout was van hem, vervelend en schrikken is het wel.Laurens123 schreef: https://www.youtube.com/watch?v=yFdkCdD_BuA Hopelijk rijd niet iedereen uit Bodegraven zo, zat er toch bijna bovenop....
-
Ja, volgens mij komt het dankzij mijn fluwelen rechtervoet. Ik vind het natuurlijk ook weleens leuk om een sprintje te trekken bij het stoplicht of op de snelweg, maar niet te vaak. Eigenlijk jammer dat de automaat "maar" 4-versnellingen heeft. Anders zou de auto nog zuiniger geweest zijn.Blackthunder schreef: Dat valt nog heel erg mee, en dat ook voor een automaat!
Zit zelf op 1:12,8 benzine gemiddeld. Rijdt ook een 316i, maar dan handgeschakeld van 1998.
Zelf denk ik dat hij vergeten was dat er een aanhangwagen achter hem hing.Blackthunder schreef: Grote kans dat het een inschattingsfout was van hem, vervelend en schrikken is het wel.
Hahaha, tsja, wij Bodegravers passen ons altijd aan de omgeving aan
Geintje, ben geen "echte" Bodegraver dus maakt me niets uit, maar sommige mensen zijn gewoon brutaal en denken, die stopt toch wel, wat meestal ook het geval is. Ik heb met de aanhanger ook wel eens de neiging om hem ervoor te gooien, anders kun je tegenwoordig wachten tot je een ons weegt
Geintje, ben geen "echte" Bodegraver dus maakt me niets uit, maar sommige mensen zijn gewoon brutaal en denken, die stopt toch wel, wat meestal ook het geval is. Ik heb met de aanhanger ook wel eens de neiging om hem ervoor te gooien, anders kun je tegenwoordig wachten tot je een ons weegt
- mieske90
- BimmerPortal Team
Welkom Laurens,
je bent inderdaad al flink aan je wagen gesleuteld.
ik zou het zonde vinden van mijn bagage ruimte, maar ieder zijn ding.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E36 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
volgende evenement: 7 juni Bimmerfest
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E36 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
volgende evenement: 7 juni Bimmerfest
-
Heey Michel,mieske90 schreef:Welkom Laurens,
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst (...)
Bedankt, de probleemloze kilometers zijn al aardig gelukt. Vrijwel zonder onderhoud de laatste 6.000 kilometers afgelegd. Plastic thermostaat/waterbuisje à 20,00 euro was kapot gegaan in de LPG-inbouw garage. Schijnt een e36 probleem te zijn. Verder alleen een schroef in mijn band (op tijd ontdekt) , maar daar kan de auto niks aandoen.
Ja, uhm ik ben op dit moment student en gebruik mijn kofferbak eigenlijk niet. Daarom heb ik besloten de grootst mogelijke tank erin te laten zetten. Kon ook een 70 of 75 liter tankje tegen de achterbank aan of een tank in de reservewielbak. Maar met die 70 liter tank kon ik net wel of net niet rendabel naar België rijden om VEEL goedkoper gas (en dan ook benzine in jerrycans voor de familie) te tanken. Ook heb ik nu het gemak dat ik minder vaak bij de pomp sta. In theorie zou ik 95 x 11 = 1045 kilometer op 1 volle gas tank kunnen rijden. Heb al 1 keer een bijna lege tank gehad in de nacht, in België. Toen ging er 97,46 liter in.
Ook heb ik nog de standaard 65 liter benzinetank waar ik ook 1 op 11 mee moet kunnen halen. 65 x 11 = 715 km. Totaal dus 1045 + 715 = 1760 kilometer zonder te tanken. Althans op papier....
P.S. ik rij zeer veel snelweg dat zal ook de oorzaak zijn van het lage verbruik.
- HOONIGAN
Spuit werk is echt heel erg netjes geworden
Kom zelf uit Alphen a/d Rijn wellicht zien we elkaar nog eens.
Kom zelf uit Alphen a/d Rijn wellicht zien we elkaar nog eens.
# Downshift iets...
-
Bedankt! Ja, we zullen elkaar waarschijnlijk weleens tegenkomen.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 28 mei 2015, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Met gepaste trots, mijn 1ste bekeuring binnen gekregen.
Mag gelukkig nog net mijn rijbewijs houden..... Gelukkig een foto terwijl ik op de linkerbaan reed, zoals het hoort met een BMW. Of vergis ik mij daarin....
6.000 Kilometer zonder bekeuring gereden, het had erger kunnen zijn.
Mag gelukkig nog net mijn rijbewijs houden..... Gelukkig een foto terwijl ik op de linkerbaan reed, zoals het hoort met een BMW. Of vergis ik mij daarin....
6.000 Kilometer zonder bekeuring gereden, het had erger kunnen zijn.
Mooi om te zien dat zon e36 weer netjes opgeknapt wordt!
Foto van je bekeuring wel netjes inlijsten he
Ben wel benieuwd hoe lang je het vol gaat houden om elke keer op en neer te rijden voor te tanken
Trouwens..had er in de plaats van het reservewiel niet nog een 50 liter tank erbij gekund? Dan kun je 50% zo ver rijden
Foto van je bekeuring wel netjes inlijsten he
Ben wel benieuwd hoe lang je het vol gaat houden om elke keer op en neer te rijden voor te tanken
Trouwens..had er in de plaats van het reservewiel niet nog een 50 liter tank erbij gekund? Dan kun je 50% zo ver rijden
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |