323ti Compact project and some F20 shizzle
Re: 323ti Compact project
Vind het ook veel te snel, mijn vorige E46 323Ci heeft nieuwe schijven gehad bij 180 volgens de boekjes en bij 310k waren ze nog prima! Mijn huidige met ~125K heeft nog de originele vanaf productie en zien eruit alsof ze nog het dubbele prima kunnen hebben ... Je hebt natuurlijk een automaat, misschien iets meer uitrollen?
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Re: 323ti Compact project
Automaat gaat altijd wat sneller, je remt veel en veel minder af op de motor, wat meer uitrollen kan, maar betekent dus veel eerder het gas los.
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
We zien wel, hij kan er voorlopig weer ff mee toe.....
De Compact was vandaag aan de beurt.
Eerst ff lekker getoerd, bij de sloop langs, waar altijd veel Bimmers staan.
Kom het terrein op bij de BMW afdeling..........alles leeg.
Er stonden platgeperste auto's tot aan de hemel, maar auto's voor onderdelen stonden er niet meer....
Binnen gevraagd naar de onderdelen die ik wilde, maar ze hadden niks liggen.
Toen maar ff bij de Cartal langs voor een spuitbus zwarte Sprayplast.
Meteen ff gekeken naar holle ruimte was, ben van plan de dorpels e.d. vol te jekkeren met dit spul, net als de binnenkant deuren, heb vandaag gezien dat dat geen overbodige luxe is.
Maar eerst de kachelweerstand aangevallen, alleen stand 4 deed het nog.
Waar zit dat ding in godsnaam??
Na aan beide zijden het dash aan de onderkant gestript te hebben kwam ik erachter dat bij een Compact de weerstand aan de achterkant van de kachelradiateur zit weggewerkt.
Dus tasten maar:
Ging allemaal maar net, je hand en de weerstand passen er maar net tussen.
Afijn, andere gemonteerd en de blower doet het weer als nieuw..........
Alles weer terug gebouwd, op naar de volgende klus, de CPV van de passagiersdeur:
Iemand een idee waar dat gele stekkertje voor is, kwam uit de kabelboom en zat met tape aan het schuim??
Arm erin en voelen maar, actuator (motortje) wilde niet loskomen, lukte uiteindelijk toch:
Vervolgens gedemonteerd en nagezien, niks aan te bemerken, schoongemaakt en maar weer gepoogd terug te zetten, je weet maar nooit.
Nou dat duurde dus ff, was er met geen mogelijkheid op te klikken, omdat hij over alle punten van het slot moet vallen en je dat blind dus nooit kan zien:
Dus het hele slotmechanisme maar uitgebouwd, motor erop en weer teruggebouwd.
Dat viel ook niet mee daar de ruimte zeer beperkt is en het stangetje van de deurhandle er bij het draaien van het mechanisme er steeds uitviel.....
Uiteindelijk is het gelukt, eerst het mechanisme erin, dan stangetje onder spanning houden, alles aansluiten en het spul vastzetten,blij dat ik goeie harde muziek had opstaan.......
Volgende week maar weer, met een ander motortje.
Toen de gebutste spiegels en de matte B-stijlen aangepakt met Sprayplast.
Heb voor Sprayplast gekozen omdat deze in tegenstelling tot Plastidip, dat mat is, wel een mooie zijdeglans heeft.
Vind dat mooier staan bij de ramen.
Ontvetten, afplakken en sproeien maar:
Ook meteen de windafhouder van het schuifdak aangepakt, deze was aangetast en mat:
Ben erg tevreden over het resultaat:
Iemand trouwens een idee wat dit (denk zeiltje) voor is, zit achter mijn accu:
En vond nog wat loze aansluitingen onder mijn dashboardkast, iemand??
Morgen weer verder.......
De Compact was vandaag aan de beurt.
Eerst ff lekker getoerd, bij de sloop langs, waar altijd veel Bimmers staan.
Kom het terrein op bij de BMW afdeling..........alles leeg.
Er stonden platgeperste auto's tot aan de hemel, maar auto's voor onderdelen stonden er niet meer....
Binnen gevraagd naar de onderdelen die ik wilde, maar ze hadden niks liggen.
Toen maar ff bij de Cartal langs voor een spuitbus zwarte Sprayplast.
Meteen ff gekeken naar holle ruimte was, ben van plan de dorpels e.d. vol te jekkeren met dit spul, net als de binnenkant deuren, heb vandaag gezien dat dat geen overbodige luxe is.
Maar eerst de kachelweerstand aangevallen, alleen stand 4 deed het nog.
Waar zit dat ding in godsnaam??
Na aan beide zijden het dash aan de onderkant gestript te hebben kwam ik erachter dat bij een Compact de weerstand aan de achterkant van de kachelradiateur zit weggewerkt.
Dus tasten maar:
Ging allemaal maar net, je hand en de weerstand passen er maar net tussen.
Afijn, andere gemonteerd en de blower doet het weer als nieuw..........
Alles weer terug gebouwd, op naar de volgende klus, de CPV van de passagiersdeur:
Iemand een idee waar dat gele stekkertje voor is, kwam uit de kabelboom en zat met tape aan het schuim??
Arm erin en voelen maar, actuator (motortje) wilde niet loskomen, lukte uiteindelijk toch:
Vervolgens gedemonteerd en nagezien, niks aan te bemerken, schoongemaakt en maar weer gepoogd terug te zetten, je weet maar nooit.
Nou dat duurde dus ff, was er met geen mogelijkheid op te klikken, omdat hij over alle punten van het slot moet vallen en je dat blind dus nooit kan zien:
Dus het hele slotmechanisme maar uitgebouwd, motor erop en weer teruggebouwd.
Dat viel ook niet mee daar de ruimte zeer beperkt is en het stangetje van de deurhandle er bij het draaien van het mechanisme er steeds uitviel.....
Uiteindelijk is het gelukt, eerst het mechanisme erin, dan stangetje onder spanning houden, alles aansluiten en het spul vastzetten,blij dat ik goeie harde muziek had opstaan.......
Volgende week maar weer, met een ander motortje.
Toen de gebutste spiegels en de matte B-stijlen aangepakt met Sprayplast.
Heb voor Sprayplast gekozen omdat deze in tegenstelling tot Plastidip, dat mat is, wel een mooie zijdeglans heeft.
Vind dat mooier staan bij de ramen.
Ontvetten, afplakken en sproeien maar:
Ook meteen de windafhouder van het schuifdak aangepakt, deze was aangetast en mat:
Ben erg tevreden over het resultaat:
Iemand trouwens een idee wat dit (denk zeiltje) voor is, zit achter mijn accu:
En vond nog wat loze aansluitingen onder mijn dashboardkast, iemand??
Morgen weer verder.......
Re: 323ti Compact project
Het zeiltje is om op de grond te leggen bij het demonteren van het reservewiel
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Ha, ze denken wel echt aan alles he, daar bij BMW.....
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Vandaag na het werk nog ff bij de sloop wezen kijken, zou gister een E36 binnenkomen.
En ja, een 316i Compact, in eh, niet al te geliefkoosde staat.
Zat wel een als nieuw motorkaplogo op die nu mijn Compact siert..........
Verders de antidiefstalbouten erin gedraaid.
Nu wachten op het cpv motortje, dat onderweg is.
En ja, een 316i Compact, in eh, niet al te geliefkoosde staat.
Zat wel een als nieuw motorkaplogo op die nu mijn Compact siert..........
Verders de antidiefstalbouten erin gedraaid.
Nu wachten op het cpv motortje, dat onderweg is.
Re: 323ti Compact project
Goed bezig, had zelf alleen liever de spiegels weer in de carrosseriekleur gespoten.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Is ff voor de oplap/proef, Plasti-spray kun je er zo weer afpellen.(twijfel zelf nog)
1spiegelkap is beschadigd, 1 voet begint te corroderen, beide spiegelglazen hebben beginnende verwering, dus moeten ooit vernieuwd.
Wil de auto eerst technisch goed hebben, alles wat er op zit moet goed werken, ga dan pas verder met andere zaken.
Ga nu eerst verder met de Motorsport velgen, die voorzien van knappe (A-merk) banden, zitten nu Eurostar en Vikings onder met stukgereden velgen...........
Hierna is mijn zakgeld wel weer ff op........
1spiegelkap is beschadigd, 1 voet begint te corroderen, beide spiegelglazen hebben beginnende verwering, dus moeten ooit vernieuwd.
Wil de auto eerst technisch goed hebben, alles wat er op zit moet goed werken, ga dan pas verder met andere zaken.
Ga nu eerst verder met de Motorsport velgen, die voorzien van knappe (A-merk) banden, zitten nu Eurostar en Vikings onder met stukgereden velgen...........
Hierna is mijn zakgeld wel weer ff op........
Re: 323ti Compact project
Dat gevoel ken ik..........BMWf20 2.0d schreef:Hierna is mijn zakgeld wel weer ff op........
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Motortje kwam eergisteren binnen, vanmiddag na het werk snel gegeten en naar de buitengarage.
Deurpaneel weer verwijdert, slot eruit, motor erop, slot er weer in (kan het ondertussen geblinddoekt), lange stang naar deurklink weer aangesloten en eerst maar ff getest........
SUper, alles werkt weer naar behoren......
Deurpaneel weer verwijdert, slot eruit, motor erop, slot er weer in (kan het ondertussen geblinddoekt), lange stang naar deurklink weer aangesloten en eerst maar ff getest........
SUper, alles werkt weer naar behoren......
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Re: 323ti Compact project
Top.. mooie auto hoor!
op het moment heb ik een e46 316ti, hier voor had ik een e36 320i coupe. (6 cilinder)
en ik vind een 6 cilinder ook echt fijner rijden dan een 4 cilinder toen ik deze auto kocht die ik nu heb ( 316ti ) ben ik een paar keer gaan kijken onder me motor kap of het wel goed ging me 6 cilinder liep heel rustig en soepel en een 4 cilinder vind ik toch een beetje zenuwachtig over komen hahaha maar ja hoort erbij.
mooie en duidelijke foto`s erbij, het is een plezier op deze post / thread te lezen.
op het moment heb ik een e46 316ti, hier voor had ik een e36 320i coupe. (6 cilinder)
en ik vind een 6 cilinder ook echt fijner rijden dan een 4 cilinder toen ik deze auto kocht die ik nu heb ( 316ti ) ben ik een paar keer gaan kijken onder me motor kap of het wel goed ging me 6 cilinder liep heel rustig en soepel en een 4 cilinder vind ik toch een beetje zenuwachtig over komen hahaha maar ja hoort erbij.
mooie en duidelijke foto`s erbij, het is een plezier op deze post / thread te lezen.
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Thx mede-Compacter, voorlopig zal deze thread wel ff doorgaan, heb nog wel wat klussen te doen
Vandaag na het werk de bekleding op de a-stijl weer vastgelijmd, was net als de hemel losgekomen......
Morgen naar de sloop, een knappe kentekenplaathouder proberen te scoren(hier heeft een debiel zijn trekhaakafdruk op achtergelaten), en evt nog wat los spul.
Vandaag na het werk de bekleding op de a-stijl weer vastgelijmd, was net als de hemel losgekomen......
Morgen naar de sloop, een knappe kentekenplaathouder proberen te scoren(hier heeft een debiel zijn trekhaakafdruk op achtergelaten), en evt nog wat los spul.
Re: 323ti Compact project
Kentekenplaathouder van de sloop????
Die koop je toch voor €2,- nieuw zonder reclame er op.... of bedoel je soms iets anders?
Die koop je toch voor €2,- nieuw zonder reclame er op.... of bedoel je soms iets anders?
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot