RVD M3 CSL

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
oempf
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 okt 2013, 16:48

Re: RVD M3 CSL

Bericht door oempf » 17 jun 2015, 11:39

Skitterend apparaat :duimen:

Rvde30
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jun 2015, 16:34
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: RVD M3 CSL

Bericht door Rvde30 » 20 jun 2015, 06:47

De foto's van het Carbon dak dat wel een opknap beurtje nodig had. Er waren verschillende plekjes waar de verf eraf was waardoor er vocht onder de lak is gekomen en waardoor er allemaal vlekken ontstaan zijn. Op de volgende foto's kun je zien wat er aan gedaan is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: RVD M3 CSL

Bericht door Bart70 » 20 jun 2015, 10:19

Supergaaf dak :duim:

Gebruikersavatar
Amsterdammer
Berichten: 273
Lid geworden op: 30 nov 2014, 13:43
Locatie: Stockholm

Re: RVD M3 CSL

Bericht door Amsterdammer » 20 jun 2015, 23:04

Erg mooi!

Rvde30
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jun 2015, 16:34
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: RVD M3 CSL

Bericht door Rvde30 » 24 jun 2015, 05:51

De instaplijsten zijn ook vervangen! Staat weer een stuk netter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: RVD M3 CSL

Bericht door kotje » 27 jun 2015, 09:39

mooie wagen en je bent lekker mee bezig.

gr

kotje

markm
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2008, 13:32

Re: RVD M3 CSL

Bericht door markm » 30 jun 2015, 12:44

Super mooi!
Alleen 1 groot min punt : RHD, maargoed dat is persoonlijk denk ik.

verder gewoon top

Rvde30
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jun 2015, 16:34
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: RVD M3 CSL

Bericht door Rvde30 » 01 jul 2015, 06:13

Dat klopt vond ik op het begin ook, je stapt een paar keer aan de verkeerde kant in. :whistle: Maar op het inhalen na rijd het super makkelijk, Het is een SMG dus er hoeft ook al niet geschakeld te worden.

markm
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2008, 13:32

Re: RVD M3 CSL

Bericht door markm » 01 jul 2015, 11:59

Oh maar dat geloof ik ook wel.
Maar vind het lelijk. het klopt niet.

Tis wel zo dat een rhd veel goedkoper is dan een lhd

Maargoed tis wel een plaatje verder.

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: RVD M3 CSL

Bericht door Niels » 01 jul 2015, 20:23

Ombouw van RHD naar LHD is relatief gemakkelijk en zeker te doen. En bij een CSL natuurlijk absoluut de moeite waard! :duim:

Gebruikersavatar
Danishbmw
Berichten: 1743
Lid geworden op: 22 jun 2009, 10:45

Re: RVD M3 CSL

Bericht door Danishbmw » 02 jul 2015, 13:59

+1 ! Misschien dat ik het ook nog ooit laat doen.

Alhoewel CSL is een rijders auto. LHD of RHD genieten is het sowieso!
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Rvde30
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jun 2015, 16:34
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: RVD M3 CSL

Bericht door Rvde30 » 03 jul 2015, 05:46

Niels schreef:Ombouw van RHD naar LHD is relatief gemakkelijk en zeker te doen. En bij een CSL natuurlijk absoluut de moeite waard! :duim:
Een CSL is het juist twijfelachtig of je het wel of niet moet doen, hij is genummerd als RHD 1 v/d 422. Als je het doet dan zit je ook met een paar hele dure aanpassingen:

-CSL stuurhuis is nog korter dan dat van een gewone m3 en heel erg prijzig
-De handrem zit ook aan de verkeerde kant, die zit in de carbon midden console (erg prijzig)
-Er moet een nieuw vloer tapijt in, gaten maken in het schutbord aan de andere kant voor de pedalen.
-Nieuw dashboard
-Tellerbak in km/h als je toch bezig bent.
-ruitenwisser motor is anders + ombouw naar de goede kant.
-kijken of de stuurstang naar het stuurhuis kan komen.

En uiteindelijk heb je een CSL die minder waard is omdat hij niet meer origineel is.

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: RVD M3 CSL

Bericht door Niels » 03 jul 2015, 21:36

Tja ik betwijfel het een beetje. Of het loont weet ik niet hoor, ik heb geen idee wat een RHD kost maar of ie uiteindelijk (veel) minder waard is vraag ik mij af. Natuurlijk heb je wel liefhebbers die werkelijk alles door en door checken maar die zullen zelfs niet eens een import auto willen hebben. Het belangrijkste is dat je geen concessies doet met zo'n ombouw, het moet met originele delen.

Van de Z3 M-Coupe S54 zijn er slechts 200 stuks LHD in de EU. De nummers er van heb ik in een overzicht. Is een omgebouwde UK-er minder waard? Wellicht maar als ze vrijwel nooit te koop staan en je wilt per se eentje ;) En dan moet je al zover gaan dat je nummers erbij hebt. Een omgebouwde naar een S54 maar dan zonder een aantal typische kenmerken haalt het natuurlijk niet qua waarde.

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: RVD M3 CSL

Bericht door kotje » 03 jul 2015, 23:29

Niels schreef:Ombouw van RHD naar LHD is relatief gemakkelijk en zeker te doen. En bij een CSL natuurlijk absoluut de moeite waard! :duim:

het is zeker de moeite niet waard bij een CSL. als je ooit winst of je geld terug wilt verdienen moet je het zeker niet doen.

ik zou zelf nooit een omgebouwde kopen. en zoals het al aangegeven is, is het zeker geen goedkope actie om zo een ombouw te doen bij een CSL.

gr

kotje

Rvde30
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jun 2015, 16:34
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: RVD M3 CSL

Bericht door Rvde30 » 04 jul 2015, 07:53

Niels schreef:Tja ik betwijfel het een beetje. Of het loont weet ik niet hoor, ik heb geen idee wat een RHD kost maar of ie uiteindelijk (veel) minder waard is vraag ik mij af. Natuurlijk heb je wel liefhebbers die werkelijk alles door en door checken maar die zullen zelfs niet eens een import auto willen hebben. Het belangrijkste is dat je geen concessies doet met zo'n ombouw, het moet met originele delen.

Van de Z3 M-Coupe S54 zijn er slechts 200 stuks LHD in de EU. De nummers er van heb ik in een overzicht. Is een omgebouwde UK-er minder waard? Wellicht maar als ze vrijwel nooit te koop staan en je wilt per se eentje ;) En dan moet je al zover gaan dat je nummers erbij hebt. Een omgebouwde naar een S54 maar dan zonder een aantal typische kenmerken haalt het natuurlijk niet qua waarde.

Ik denk dat het voor de waarde niet beter is, iedere sterveling weet ongeveer wel waar hij de optielijst van een BMW vandaan moet toveren. Daar staat het natuurlijk gelijk in.

Dan staat er gelijk in het eerste stuk al Steering: RL (rechts Lenkung/Rechts gestuurd) En in de optie lijst: English version.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”